Νόμιμη πλέον θεωρείται η «τοποθέτηση προϊόντος» στα τηλεοπτικά προγράμματα μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Προεδρικού Διατάγματος 109 για τις οπτικοακουστικές υπηρεσίες, με το οποίο η ελληνική νομοθεσία εναρμονίζεται με την ευρωπαϊκή.
Έτσι για παράδειγμα οι τηλεοπτικοί σταθμοί στα σήριαλ που μεταδίδουν, αλλά και στις ταινίες θα έχουν τη δυνατότητα αναφοράς σε επώνυμες φίρμες ή στην εμφάνιση συγκεκριμένων προϊόντων. Το ίδιο ισχύει και για προγράμματα αθλητικού περιεχομένου ή τα ψυχαγωγικά.
Σύμφωνα με το ΠΔ δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση προϊόντος σε προγράμματα που απευθύνονται σε ανηλίκους, ενώ απαγορεύεται σε οποιοδήποτε πρόγραμμα η τοποθέτηση προϊόντων καπνού,
τσιγάρων, φαρμάκων, θεραπευτικών αγωγών που διατίθενται στη χώρα με ιατρική συνταγή, καθώς και σε κάθε άλλη περίπτωση που απαγορεύεται η τηλεοπτική διαφήμιση.
Στο ΠΔ περιλαμβάνεται και ειδική ρύθμιση σύμφωνα με την οποία οι τηλεοπτικοί σταθμοί τα κανάλια κατά τη μετάδοση τηλεταινιών (εξαιρούνται τα σίριαλ και τα ντοκιμαντέρ), κινηματογραφικών ταινιών και ειδησεογραφικών προγραμμάτων μπορούν να διακόπτουν για διαφημίσεις κάθε 30 λεπτά (αντί 45 λεπτά που ίσχυε μέχρι σήμερα). Το ίδιο ισχύει και για τα παιδικά προγράμματα, η διάρκεια των οποίων υπερβαίνει τη μισή ώρα. Τα υπόλοιπα προγράμματα μπορούν να διακόπτονται για διαφημίσεις κάθε είκοσι λεπτά, ενώ και ο συνολικός χρόνος διαφημίσεων ανά ώρα παραμένει στα 12 λεπτά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου