www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη 22 Ιουλίου 2010

Σε επιτήρηση η Siemens

Τρόπο να «ματώσει» η Siemens για τα λαδώματα αναζητεί η κυβέρνηση. Χθες, κατά τη διάρκεια της δεύτερης συνάντησης της Επιτροπής Μεγάλων Εργων και Υποδομών, αποφασίστηκε να γίνει εισήγηση στο Υπουργικό Συμβούλιο προκειμένου να επιβληθούν κυρώσεις στη Siemens.


«Το βέβαιο είναι ότι θα κινηθούμε στο πλαίσιο μιας δικαιοκρατούμενης Πολιτείας», τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας. «Είναι επίσης βέβαιο ότι η δράση και η λειτουργία μιας τέτοιας επιχείρησης, που αναμφίβολα έχει προκαλέσει βλάβη στο δημόσιο συμφέρον και στην εικόνα της χώρας, δεν μπορεί παρά να αντιμετωπιστεί με το ανάλογο τίμημα, το οποίο αυτή θα πρέπει να έχει».

Οι κινήσεις της κυβέρνησης θα είναι στο πνεύμα του μηνύματος που έστειλε πριν από λίγο καιρό- με εντολή του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου- στη Siemens ο υπουργός Επικρατείας Χάρης Παμπούκης. Ετσι, για τις συμβάσεις που είναι στη φάση της υπογραφής, θα εξεταστεί αν η εταιρεία
έχει χρησιμοποιήσει πλάγια μέσα. Για τις συμβάσεις όπου έχουν μπει οι υπογραφές θα εξεταστεί, εκτός από το αν έχουν δοθεί μίζες, αν εκτελούνται σωστά. Για τις περιπτώσεις κατά τις οποίες έχει υποστεί ζημιά το Δημόσιο η εταιρεία θα κληθεί να επανορθώσει επιστρέφοντας τα επιπλέον χρήματα.

Το μήνυμα πλέον είναι ότι με το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις μελέτες, τα έργα και τις προμήθειες προκειμένου μία εταιρεία να μετάσχει σε διαγωνισμό θα πρέπει να δεσμεύεται από το «σύμφωνο ακεραιότητας». Ετσι, στην περίπτωση που διαπιστωθεί, έστω και εκ των υστέρων, ότι με τη χρήση άνομων μέσων κάποιος κέρδισε έναν διαγωνισμό, τότε προβλέπεται συγκεκριμένη κύρωση, η οποία θα βαρύνει απολύτως τον ανάδοχο που χρησιμοποίησε αυτά τα μέσα...

Φανάρια

Εξαιτίας της υπόθεσης Siemens έχει προκληθεί πρόβλημα με τη συντήρηση των φωτεινών σηματοδοτών στην Αθήνα, με συνέπεια αν δεν διευθετηθεί η κατάσταση μέσα στους επόμενους δύο μήνες η πρωτεύουσα να απειληθεί με κυκλοφοριακό χάος.

Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών 1.300 φανάρια- που βρίσκονται σε αντίστοιχο αριθμό κόμβων στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Αττική- θα αρχίσουν να υπολειτουργούν εξαιτίας της πλημμελούς συντήρησης των 1.000 μηχανικών ρυθμιστών που τα ελέγχουν. Οι συμβάσεις για τη συντήρηση της σηματοδότησης έχουν λήξει από τέλος του Ιουνίου. Από το υπουργείο επισημαίνουν ότι έχουν «σπάσει» τους διαγωνισμούς σε συντήρηση και επεκτάσεις προκειμένου να συμμετέχουν και άλλες εταιρείες αλλά περιμένουν από την κυβέρνηση να ξεκαθαρίσει τη θέση της απέναντι στη Siemens.

Μετρό

Η Siemens... φρενάρει το Μετρό αφού πλέον κανείς δεν ξέρει πότε θα παραδοθούν οι σταθμοί στην Ηλιούπολη, την Αργυρούπολη, το Ελληνικό, τον Αλιμο, την Ανθούπολη, το Περιστέρι, το Χαϊδάρι καθώς και η επέκταση προς τον Πειραιά. Στη διεκδίκηση της επέκτασης προς τον Πειραιά συμμετέχει και η Siemens για τον μηχανολογικό εξοπλισμό, ενώ σε ό,τι αφορά τους υπόλοιπους σταθμούς η εταιρεία επρόκειτο με βάση τον αρχικό σχεδιασμό να αναλάβει με απευθείας ανάθεση (ύψους 45 εκατομμυρίων ευρώ) τα έργα της σηματοδότησης. Υπενθυμίζεται ότι όλο το σύστημα της σηματοδότησης του Μετρό το έχει εγκαταστήσει η Siemens.

Ηλεκτρονικά διόδια και πεζογέφυρες

Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους, το εθνικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας, η διαχείριση των απορριμμάτων, αλλά και η επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων για τα μεγάλα έργα, σύμφωνα με το καθεστώς που ίσχυε κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων, ήταν τα υπόλοιπα θέματα που απασχόλησαν τα μέλη της Επιτροπής Μεγάλων Εργων και Υποδομών.

Σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρονικά διόδια, στη συνεδρίαση αναφέρθηκε ότι στόχος είναι μέσα στα επόμενα δυόμιση χρόνια τα 2/3 των αυτοκινητοδρόμων να λειτουργούν με ηλεκτρονικά διόδια. Για το θέμα της διαχείρισης των σκουπιδιών, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας είπε ότι «δημοπρατούσα αρχή είναι ο Ενιαίος Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων» και ότι «αναμένουμε τις πρωτοβουλίες του Συνδέσμου».

Σχετικά με το θέμα της οδικής ασφάλειας αναφέρθηκε ότι, πέρα από την αποξήλωση των πινακίδων και την προετοιμασία για τη δημοπράτηση της κατασκευής πεζογεφυρών σε διάφορα σημεία της Αθήνας, είναι σε εξέλιξη η εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου για την περίοδο 2011- 2020 και έχουν προχωρήσει οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για την εξασφάλιση της χρηματοδότησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: