www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη 19 Μαΐου 2011

ΔΝΤ: Παραιτήθηκε ο Ντομινίκ Στρος Καν


Την παραίτηση του γενικού του διευθυντή, Ντομινίκ Στρος-Καν ανακοίνωσε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ΔΝΤ , ο οποίος αντιμετωπίζει τις κατηγορίες απόπειρας βιασμού, σεξουαλικής επίθεσης και ομηρίας καμαριέρας στο ξενοδοχείο Sofitel, στη Νέα Υόρκη, μετέδωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters.

Το ΔΝΤ ανακοίνωσε, ότι, σύντομα θα συνεδριάσει το διοικητικό του συμβούλιο για τη διαδικασία επιλογής νέου γενικού διευθυντή.

Ο Ντομινίκ Στρος-Καν σε ανακοίνωσή του δήλωσε μεταξύ άλλων: «Αρνούμαι κατηγορηματικά όλους τους ισχυρισμούς που έχουν προκύψει εναντίον μου».

Σημειώνεται, ότι, χρέη γενικού διευθυντή του ΔΝΤ εκτελεί μέχρι την επιλογή νέου, ο Τζον Λίπσκυ.
Σήμερα, Πέμπτη, οι συνήγοροι του Στρος Καν θα ζητήσουν και πάλι την αποφυλάκισή του με εγγύηση ενός εκατ. δολ. και τον 24ωρο περιορισμό του σε κατοικία, εν αναμονή της δίκης για
απόπειρα βιασμού καμαριέρας του ξενοδοχείου Sofitel στη Νέα Υόρκη, όπου διέμενε.

Ο πρώην γενικός διευθυντής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) κρατείται στις διαβόητες φυλακές της νήσου Ράϊκερς της πολιτείας της Νέας Υόρκης.

Ο Στρος Καν συνελήφθη το Σάββατο μέσα σε αεροσκάφος με προορισμό τη Γαλλία μετά τις καταγγελίες της καμαριέρας στη διεύθυνση του ξενοδοχείου όπου εργαζόταν.

Στη Γαλλία δημοσκοπήσεις που είδαν χθες το φως της δημοσιότητας κατέδειξαν, ότι, το 57% των ερωτηθέντων θεωρεί πως ο σοσιαλιστής πολιτικός είναι θύμα πολιτικής συνωμοσίας.

Η γυναίκα την οποία φέρεται ότι προσπάθησε να βιάσει ο Στρος Καν, μια χήρα 32 ετών από τη Δυτική Αφρική, κατέθεσε στις αρχές την Τετάρτη.

Η σύλληψη του Στρος Καν επισκίασε τις πιθανότητες εκλογής του στην γαλλική προεδρία το 2012 και ανέσυρε ευρύτερα σοβαρά θέματα για το μέλλον του ΔΝΤ. Οι αναπτυγμένες χώρες ζητούν από την Ευρώπη να διατηρήσει τη θέση της στην κορυφή του ΔΝΤ, όπου ήδη άρχισαν οι διαδικασίες επιλογής νέου επικεφαλής.

Στο ΔΝΤ, τις αρμοδιότητες απουσία του Στρος Καν έχει αναλάβει προσωρινά το Τζον Λίπσκυ, ο οποίος διαχειρίζεται και τις υποθέσεις των χρεωμένων κρατών όπως της Ελλάδας, της Ιρλανδίας και της Πορτογαλίας.

Επιστολή παραίτησης


Στην επίσημη επιστολή παραίτησής του, ο Ντομινίκ Στρος Καν αναφέρει τα ακόλουθα:

«Με απέραντη θλίψη αναγκάζομαι σήμερα να υποβάλω στο διοικητικό συμβούλιο την παραίτησή μου από τη θέση του γενικού γιευθυντή του ΔΝΤ.

Αυτήν τη στιγμή η σκέψη μου είναι πρώτα στη σύζυγό μου, την οποία αγαπώ περισσότερο από ο,τιδήποτε, τα παιδιά μου, την οικογένειά μου, τους φίλους μου.

Η σκέψη μου είναι επίσης στους συναδέλφους μου στο ΔΝΤ. Μαζί επιτύχαμε τόσα πολλά τα τελευταία τρία και πλέον χρόνια.

Σε όλους, θέλω να πω ότι αρνούμαι κατηγορηματικά όλους τους ισχυρισμούς σε βάρος μου.

Θέλω να προστατεύσω αυτόν τον θεσμό τον οποίο υπηρέτησα με τιμή και αφοσίωση και ιδιαιτέρως, θέλω να αφιερώσω όλη τη δύναμή μου, όλο το χρόνο μου και όλη την ενέργειά μου στο να αποδείξω την αθωότητά μου.»

Ο Στρος Καν ανέλαβε τα καθήκοντα του γενικού διευθυντή του ΔΝΤ το Νοέμβριο του 2007 για πενταετή θητεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια: