Με τη δημιουργία «εθνικής ταυτότητας» για τα ελληνικά προϊόντα, «ταμείου εξωστρέφειας», αλλά και τον καλύτερο συντονισμό από τη μεριά της πολιτείας, ευελπιστεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιφερειακής ανάπτυξης να δώσει εξωστρεφή ώθηση στην οικονομία.
Μιλώντας σε εκδήλωση του υπουργείου, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης υπσοτήριξε ότι για πρώτη φορά διαμορφώνεται εθνική στρατηγική για τις εξαγωγές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, οι εξαγωγές αντιστοιχούν μόλις στο 8,7% του ΑΕΠ, όταν για την Ισπανία ανέρχονται σε 16%, για την Πορτογαλία 20% και για την Ιρλάνδία πάνω από 50%.
Η δέσμη μέτρων που παρουσίασε περιλαμβάνει:
1.Τη δημιουργία "εθνικής ταυτότητας- brand", η οποία θα πιστοποιεί την ποιότητα και την αυθεντικότητα των ελληνικών προϊόντων, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού. όπως γνωστοποιήθηκε, έχουν δρομολογηθεί ενέργειες για τη δημιουργία λογοτύπου και κοινού συστήματος για την πιστοποίηση προϊόντων .
2.Συντονισμό των εμπλεκόμενων φορέων, όπως των υπουργείων Εξωτερικών, Οικονομικών, Πολιτισμού και Τουρισμού, Αγροτικής Ανάπτυξης, Επικρατείας και των εμπορικών ακολούθων των
πρεσβειών και του ΕΟΤ.
3.Αλλαγές στη δομή του Εθνικού Συμβουλίου Εξαγωγών, με την απορρόφησή του από το Εθνικό Συμβούλιο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
4.Τη δημιουργία Ταμείου Εξωστρέφειας, υπό την ομπρέλα του ΕΤΕΑΝ, με την ονομασία Go2Market. Θα διαθέτει κεφάλαια περίπου 70 εκατ. ευρώ και σύμφωνα με τον υπουργό θα ιδρυθεί μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011.
5.Μέτρα για τη ρευστότητα των επιχειρήσεων, όπως η προχρηματοδότηση εξαγωγών και η επιστροφή του εξαγωγικού ΦΠΑ. Το πρόγραμμα για την εξωστρέφεια που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ με 30 εκατ. ευρώ προβλέπει ενέργειες προβολής, πιστοποιήσεις, άϋλη υποστήριξη, δαπάνες πληροφορικής κλπ, χωρίς τραπεζική διαμεσολάβηση. Τα χρήματα θα δοθούν απευθείας στις επιχειρήσεις.
6.Αλλαγές στο Οργανισμό Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) για να καλύπτει έμμεσες επενδύσεις.
7.Αναδιοργάνωση του Οργανισμού Εξωτερικού Εμπορίου, στα πρότυπα του ολλανδικού EVD. Θα δραστηριοποιείται (i) στις εκθέσεις, (ii)στην παροχή πληροφόρησης, τεχνογνωσίας και μικρής οικονομική βοήθειας σε μικρές επιχειρήσεις και (iii) στην ηλεκτρονική πληροφόρηση και ανάλυση νέων αγορών για κρίσιμους τομείς ευκαιριών ανά χώρα, με δυνατότητες match-making, και την οργάνωση διαρκών ηλεκτρονικών εκθέσεων.
8.Τη δημιουργία δικτύου ενημέρωσης και μεταφοράς τεχνογνωσίας από μεγάλες και έμπειρες επιχειρήσεις με μικρές.
9.Τη συστηματική παρακολούθηση με στατιστικά στοιχεία όλων των πρωτοβουλιών ώστε να μπαίνουν οι προτεραιότητες της πολιτικής, σε συνεργασία με το υπουργείο Εξωτερικών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου