Τους κύριους άξονες για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών Δημ. Ρέππας στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.
Σύμφωνα με το σχέδιο:
Ο ΟΑΣΑ λειτουργεί ως εταιρεία συμμετοχών, υπό τον έλεγχο του οποίου θα βρίσκεται η νέα εταιρεία μέσων σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ) και η νέα εταιρεία οδικών μέσων (λεωφορεία και τρόλεϊ).
Ο ΟΑΣΑ, που θα αποτελεί αμιγώς κρατική εταιρεία, θα συντονίζει τη λειτουργία τόσο των δύο θυγατρικών του, όσο και των συγκοινωνιακών δραστηριοτήτων που έχουν αναπτύξει φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Μετατάσσεται το πλεονάζον προσωπικό σε δύο φάσεις. Προτεραιότητα δίνεται στις μετατάξεις όσων εργάζονται σε θέσεις βοηθητικού προσωπικού. Με την ολοκλήρωση της δημιουργίας των νέων εταιρειών και με την εφαρμογή νέων οργανογραμμάτων θα ενεργοποιηθεί η δεύτερη φάση που θα αφορά σε εργαζόμενους που "περισσεύουν". Ολες οι μετατάξεις αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί εντός του 2011 και το υπουργείο εκτιμά πως οι σχετικές διατάξεις αφορούν σε 1.500 εργαζόμενους.
Επί τάπητος τίθενται τα θέματα τιμολογιακής πολιτικής. Εκτός από την αύξηση στο εισιτήριο του 1 ευρώ, που θα ακριβύνει τουλάχιστον κατά 30%, δρομολογείται η καθιέρωση "ζωνικού" εισιτηρίου
ανάλογα με τις διαδρομές που πραγματοποιεί ο επιβάτης.
Πραγματοποιείται "άνοιγμα" προς τους ιδιώτες κυρίως για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης. Παράλληλα δημιουργείται ενιαίο σώμα ελεγκτών από τον ΟΑΣΑ.
Γίνεται λόγος για ανάπτυξη παράπλευρων δραστηριοτήτων, όπως η εκμετάλλευση της ακίνητης περιουσίας, η διαφήμιση κ.τ.λ.
Ολες οι κατασκευαστικές ανάγκες των φορέων θα καλύπτονται από την -εκτός "ομπρέλας" ΟΑΣΑ- Αττικό Μετρό Α.Ε.
Κάθε συγκοινωνιακός φορέας θα συντάσσει απολογισμό ανά 3μηνο και εφόσον προκύπτουν άνω του 10% αποκλίσεις από τους αρχικούς προϋπολογισμούς του έτους, οι αρμόδιες διοικήσεις θα υποχρεούνται στη λήψη επιπλέον μέτρων.
Υπογράφονται προγραμματικές συμφωνίες μεταξύ του ΟΑΣΑ και κρατικών φορέων, όπως είναι τα υπουργεία, αναφορικά με θέματα κοινωνικής πολιτικής (όπως η μετακίνηση μαθητών, ΑμεΑ κ.τ.λ.)
Σύμφωνα με το υπουργείο οι παρεμβάσεις τόσο στο κόστος λειτουργίας των εταιρειών όσο και στις τιμές των εισιτηρίων θα μειώσουν τις λειτουργικές ζημιές του ΟΑΣΑ από 389 εκατ. ευρώ φέτος σε 244 εκατ. το 2011.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου