Σειρά προτάσεων για τον έλεγχο της πορείας της αγοράς και τη συγκράτηση των τιμών έθεσε ο υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Νέας Δημοκρατίας, Κωστής Χατζηδάκης.
«Τόσο πριν, όσο και μετά τις εκλογές, στελέχη της σημερινής κυβέρνησης διαβεβαίωναν ότι έχουν κάποιο "μαγικό" τρόπο να μειωθούν οι τιμές των βασικών αγαθών κατά 10%. Σήμερα, ο δείκτης τιμών καταναλωτή κινείται στο 4,8%, ωθούμενος προς τα πάνω και από τα ίδια τα μέτρα της κυβέρνησης, ενώ πέρσι την ίδια περίοδο ήταν 1,1%. Ειδικά στη βενζίνη, όπου πέρσι η Ελλάδα ήταν η 8η φθηνότερη χώρα στην Ε.Ε., σήμερα είναι η δεύτερη ακριβότερη»,
παρατήρησε ο βουλευτής της ΝΔ και πρότεινε στην κυβέρνηση:
1) Να πάρει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες, σε συνεννόηση με τους φορείς της Αγοράς, ώστε να υπάρξει στην πράξη συγκράτηση των τιμών. Η αντίστοιχη δική μας πρωτοβουλία, πέρσι το Μάρτιο, είχε ορατά αποτελέσματα με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα 160 προϊόντα καθημερινής χρήσης, όπου από μήνα σε μήνα υπήρχε μικρή μείωση των τιμών.
2) Να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες που έχει η αρμόδια Υπουργός σε σχέση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού Δεν αρκούν οι γενικές δηλώσεις για "καρτέλ", αλλά η παραπομπή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού όλων εκείνων που η κυβέρνηση θεωρεί ότι παραβιάζουν τους κανόνες. Υπενθυμίζεται ότι από πέρσι το καλοκαίρι, με βάση το Νόμο που ψηφίστηκε, η Επιτροπή Ανταγωνισμού μπορεί να λειτουργεί σε Tμήματα και με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα.
3) Να ληφθούν μέτρα, έτσι ώστε να αρθούν αντικίνητρα (ενοίκια, ορισμένα τιμολόγια ΔΕΚΟ κλπ) που, αυτή τη στιγμή, εμποδίζουν την επιχειρηματική κοινότητα να μειώσει τις τιμές των προϊόντων. Αλλά και η ίδια η Αγορά οφείλει να αντιδράσει με αίσθημα ευθύνης σε αυτή τη δύσκολη περίοδο.
4) Να εφαρμοστεί, επιτέλους, ο νόμος που έχει ψηφιστεί από πέρσι για να ρυθμιστεί η αγορά των πετρελαιοειδών. Ο νόμος, μεταξύ άλλων, προβλέπει κοστολογικούς ελέγχους και όχι μόνο ελέγχους για νοθεία, σε όλα τα στάδια εμπορίας, σφράγιση εγκαταστάσεων σε περίπτωση υποτροπής, δυνατότητα πρόσβασης τρίτων σε εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων. Δυστυχώς, παραμένει μερικώς ανεφάρμοστος, ενώ γίνονται συνεχώς διαβουλεύσεις επί των ιδίων θεμάτων.
5) Να αξιοποιηθούν οι δύο νομοθετικές ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν επί ΝΔ για τις ενδοομιλικές συναλλαγές (transfer pricing), δηλαδή τις συναλλαγές που πραγματοποιούνται μεταξύ του ίδιου ομίλου, ιδίως σε πολυεθνικές επιχειρήσεις. Ακολουθώντας διεθνείς πρακτικές, μπορεί να ελέγξει πότε επιχειρήσεις αυξάνουν τεχνητά την τιμή του προϊόντος με ενδοομιλικές συναλλαγές, αυξάνοντας και την τελική τιμή που καταβάλλει ο καταναλωτής και να επιβάλει πρόστιμα, όπως ορίζεται στην νομοθεσία. Η καθυστέρηση στην εφαρμογή της νομοθεσίας τόσο καιρό είναι αδικαιολόγητη ".
naftemporiki
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου