www.kryfokamari.blogspot.com

Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

«Πράσινο» για την άρση του καμποτάζ

Σε 1,1 δισ. ευρώ το χρόνο υπολογίζονται τα κέρδη για τη χώρα από την άρση του καμποτάζ, σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.


Αυτό σημειώνεται μεταξύ άλλων στο πόρισμα της ειδικής επιτροπής, που, υπό τον πρόεδρο του ΟΛΠ  Γιώργο Ανωμερίτη, ανέλαβε να ξεκινήσει το σχετικό διάλογο, και συστήνει την άρση του καμποτάζ που απαγορεύει στα ξένα κρουαζιερόπλοια να εκτελούν θαλάσσιες περιηγήσεις με αφετηρία ελληνικά λιμάνια.

Το πόρισμα απεστάλη στην υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη και προαναγγέλλει ουσιαστικά την άρση του καμποτάζ αφού επισημαίνει ότι βάσει των διατάξεων του ευρωπαϊκού νόμου 3577/92 περί εφαρμογής
της αρχής ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών-μελών δεν υφίσταται καμποτάζ για τα πλοία με κοινοτική σημαία.

Το ίδιο επισημαίνει ότι ισχύει και για τα πλοία τρίτων χωρών, αφού όπως σημειώνεται δεν υφίσταται υπό ελληνική σημαία στόλος κρουαζιεροπλοίων. Στο πόρισμα αναφέρεται ακόμη πως το 83% της παγκόσμιας κρουαζιέρας ελέγχεται από πέντε μεγάλες ξένες εταιρίες, των οποίων όμως το σύνολο των στόλων είναι νηολογημένο σε σημαίες τρίτων χωρών (μη κοινοτικών).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του πορίσματος, στην Ελλάδα απο-επιβιβάστηκε το 2009 μόνο το 6,5% των επιβατών κρουαζιέρας, ενώ στην Ιταλία το 40%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η χώρα να εισπράξει μόνο το 3,3% και η Ιταλία το 30,4%.

Στο πόρισμα, το οποίο εντός των ημερών η κ. Κατσέλη θα διαβιβάσει στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου, αναφέρεται επίσης ότι για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών, πλην αξιωματικών γέφυρας και μηχανής, στα ξένα κρουαζιερόπλοια προτείνεται η ίδρυση Οργανισμού Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ) που στόχο θα έχει εκτός από την κατάρτιση, την επιμόρφωση και την εκπαίδευση των Ελλήνων ναυτικών και τη διαμεσολάβηση για την εξεύρεση εργασίας σε ξένα κρουαζιερόπλοια και εταιρίες.

Τέλος, αναφέρεται ότι οι ξένες εταιρίες εφόσον χρησιμοποιούν ως λιμάνι αφετηρίας home porting ελληνικά λιμάνια, θα πρέπει να χρησιμοποιούν ως μέλη των πληρωμάτων των πλοίων τους και Έλληνες ναυτικούς εφόσον διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: