Το τραμ αποτελεί ειδική περίπτωση στις αστικές μεταφορές και θα αντιμετωπιστεί αναλόγως.
Τα προβλήματά του είναι γνωστά: υπεράριθμο προσωπικό, κακός σχεδιασμός των δρομολογίων και ακόμη χειρότερος προσανατολισμός τους. Στα 6 χρόνια λειτουργίας του έχει συσσωρεύσει ζημιές 150 εκατ. ευρώ και το προσωπικό του από 192 άτομα εκτοξεύτηκε στα 700 άτομα. Από το 2004 και έπειτα στις καταστάσεις προσωπικού της Τραμ προστέθηκαν 553 άτομα, αύξηση που ξεπερνά το 250%. Είναι χαρακτηριστικό ότι για την εξυπηρέτηση 24 συρμών απασχολούνται 148 οδηγοί. Σύμφωνα με το πόρισμα του επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης το κόστος μισθοδοσίας της Τραμ ΑΕ είναι διπλάσιο από τα συνολικά έσοδα και τριπλάσιο από τον κύκλο εργασιών της εταιρείας. Το 2009 οι ζημιές της ΤΡΑΜ ΑΕ ανήλθαν σε 37 εκατ. ευρώ και είναι ενδεικτικό ότι οι χρεωστικοί τόκοι και τα συναφή έξοδα εκτοξεύτηκαν από 4,8
εκατ. ευρώ το 2008 σε 11 εκατ. ευρώ το 2009.
Το υπουργείο Υποδομών συζητεί διάφορες λύσεις, οι οποίες βασίζονται σε μια αρχή. Το τραμ, επειδή είναι αργό μέσο, είναι ιδανικό για να συνδέει γειτονιές στο κέντρο της πόλης αλλά όχι για μεγάλες διαδρομές ως την Παραλιακή. Το πιθανότερο είναι να σταματήσουν οι επεκτάσεις του προς τα νότια προάστια και τον Πειραιά και να σχεδιαστούν νέες στο κέντρο, όπως π.χ. στην οδό Πανεπιστημίου και αλλού.
tovima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου