Το νέο σχέδιο για την ενίσχυση του τομέα της έρευνας παρουσίασε χθες η υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Αννα Διαμαντοπούλου. Μαζί με τον γενικό γραμματέα Ερευνας και Τεχνολογίας Αχιλλέα Μητσό επισήμαναν πως η έρευνα, η καινοτομία και η τεχνολογία είναι οργανικά συνδεδεμένες με την εκπαίδευση και τη διά βίου μάθηση.
Για το 2010 περισσότερα από 400 εκατομμύρια ευρώ διατίθενται από το υπουργείο για έρευνα, ενώ περίπου 136 καινοτόμες δράσεις με προϋπολογισμό 82 εκατομμύρια ευρώ έχουν ήδη εγκριθεί και αναμένεται να προκηρυχθούν δράσεις ύψους 320 εκατομμυρίων μέχρι το τέλος του 2010. Ζητούμενο, όπως τονίστηκε, είναι η σύνδεση της γνώσης με την παραγωγή προκειμένου να μετατραπεί η ελληνική οικονομία σε μια σύγχρονη οικονομία της γνώσης, με έμφαση το ανθρώπινο κεφάλαιο και την παραγωγή προϊόντων και
υπηρεσιών υψίστης ποιότητας.
Μάλιστα η κ. Διαμαντοπούλου σημείωσε πως η παρούσα δημοσιονομική κρίση όχι μόνο δεν αναιρεί, αλλά αντίθετα επιτείνει την ανάγκη για συστηματικές προσπά θειες στον ερευνητικό τομέα που θα οδηγήσουν μεσοπρόθεσμα σε ποσοτική οικονομική ανάπτυξη. «Θέσαμε τον φιλόδοξο στόχο του σταδιακού τριπλασιασμού των δαπανών για την έρευνα την επόμενη δεκαετία, ώστε να φτάσει το 2020 το 2% του ΑΕΠ».
Τα τρία Ε- Εκπαίδευση, Ερευνα, Επενδύσεις- είναι, σύμφωνα με την κ. Διαμαντοπούλου, η κατευθυντήρια οδός για την πολιτική στον συγκεκριμένο τομέα. Στόχος του υπουργείου είναι η δημιουργία ενός ενοποιημένου χώρου έρευνας, που θα οδηγήσει σε μία στενή και συστηματική συνεργασία των ερευνητών που εργάζονται σε κρατικά ερευνητικά κέντρα, των μελών ΔΕΠ και ερευνητών των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, αλλά και του ερευνητικού δυναμικού του ιδιωτικού τομέα.
Στο πρόγραμμα «Συνεργασία», το οποίο ήδη εφαρμόζεται, χρηματοδοτούνται 121 δράσεις με εύρος τομέων όπως είναι η υγεία, η έρευνα για την κλιματική αλλαγή και την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, οι πράσινες οδικές και θαλάσσιες μεταφορές, αλλά και η ανάδειξη και αξιοποίηση της πολιτιστικής κληρονομιάς.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου