www.kryfokamari.blogspot.com

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

«΄Ενα βιογραφικό δεν αρκεί...»

Σύµφωνα µε τους ειδικούς, όσοι αποφοιτήσουν φέτος από το πανεπιστήµιο και προσπαθήσουν να εισέλθουν για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας θα αντιµετωπίσουν λόγω κρίσης πολύ µεγαλύτερες δυσκολίες. Γι' αυτό τονίζουν ότι το πρώτο µέληµα όσων επιθυµούν να βρουν δουλειά είναι να «προωθήσουν» σωστά τον εαυτό τους και να διαφηµίσουν τα προσόντα τους.


Το ποσοστό ανεργίας τον Ιανουάριο του 2010 έφθασε το 11,3% και τον Φεβρουάριο το 12,1% σύµφωνα µε στοιχεία της ΕΣΥΕ. Η ΓΣΕΕ από την άλλη το υπολογίζει στο 18,7% και ειδικά τη νεανική πάνω από 30%. Σύµφωνα µε την κ. Νάνσυ Παπαλεξανδρή, καθηγήτρια και διευθύντρια του προγράµµατος µεταπτυχιακών σπουδών στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναµικού του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών: «Τα σηµεία της κρίσης που ξεκίνησε περίπου πριν από δύο χρόνια είναι τώρα πολύ εµφανή. Πολλές επιχειρήσεις περιορίζουν τις θέσεις εργασίας και είναι πολύ λίγες οι εταιρείες που προσλαµβάνουν». Ο κ. Μιχάλης Σερασκέρης, γενικός διευθυντής εταιρείας αξιολόγησης ανθρώπινου δυναµικού ωστόσο επισηµαίνει πως «αν και το καλοκαίρι τα πράγµατα θα

είναι δύσκολα, δεν πρέπει κάποιος να αναβάλλει την είσοδό του στην αγορά εργασίας».

Το βιογραφικό σηµείωµα αρχικά και η συνέντευξη στη συνέχεια είναι το διαβατήριο των νέων για την εύρεση εργασίας. Σύµφωνα µε τους ειδικούς του ανθρώπινου δυναµικού, αποτελούν και µια καλή ευκαιρία «µάρκετινγκ» για τους υποψήφιους. Τους δίνουν δηλαδή τη δυνατότητα να διαφηµίσουν ό,τι θεωρούν ως συγκριτικό τους πλεονέκτηµα. Οπως τονίζει η κ. Παπαλεξανδρή, «ένας νεοεισερχόµενος στην αγορά εργασίας θα πρέπει να γνωρίζει ότι τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας παίζουν πολύ µεγάλο ρόλο». Ειδικά σε µια εξαιρετικά ανταγωνιστική περίοδο όπως αυτή της ύφεσης. Οι εργοδότες στην παρούσα φάση, υποστηρίζουν όσοι ασχολούνται µε την αξιολόγηση του ανθρώπινου δυναµικού, αναζητούν εργαζόµενους που θα τους δώσουν την αίσθηση ότι είναι άνθρωποι εµπιστοσύνης και εργατικοί. Αρα µε βάση κυρίως αυτά τα δύο χαρακτηριστικά πρέπει να χτίσουν την εικόνα τους όσοι αναζητούν την πρώτη τους δουλειά.

Κάθε εργοδότης χωριστά

Οπως λέει η κ. Χριστίνα Δακτυλίδου, διευθύντρια στελέχωσης και επανατοποθέτησης προσωπικού της Αdecco Ελλάδος, «το βιογραφικό θα πρέπει κάθε φορά να συντάσσεται µε βάση την εταιρεία στην οποία απευθύνεται και τη θέση για την οποία αποστέλλεται. Επιπλέον η αποτελεσµατικότερη µέθοδος για να ξεχωρίσει ένας υποψήφιος είναι να επιδιώξει επιπρόσθετη εκπαίδευση και πρακτική άσκηση». Η κ. Παπαλεξανδρή συµπληρώνει ότι «η καταλληλότητα κάποιου για µια θέση εργασίας προκύπτει όχι µόνο από τα τυπικά προσόντα αλλά και από τα ενδιαφέροντά του, εφόσον ταιριάζουν µε το αντικείµενο της θέσης». Οσο για τα τρικ για τη δηµιουργία θετικών εντυπώσεων κατά τη διάρκεια µιας συνέντευξης, η κ. Δακτυλίδου σηµειώνει πως: «Ο υποψήφιος πρέπει να έχει εντοπίσει από το εκπαιδευτικό ιστορικό του τα έργα εκείνα στα οποία διέπρεψε. Θα πρέπει επίσης να έχει εντοπίσει και τις αδυναµίες του.

Ετσι, θα µπορεί να κρίνει σε ποια σηµεία πρέπει να δώσει έµφαση για βελτίωση και ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά του των οποίων η προβολή θα τον ευνοήσει κατά τη διάρκεια της συνέντευξης». Εξίσου σηµαντικό είναι να συγκεντρώσει πληροφορίες για την εταιρεία και τη θέση εργασίας προκειµένου, όπως προσθέτει: «Να δώσει σωστές απαντήσεις µε την επιθυµητή σαφήνεια». Μια ακόµη συµβουλή, όπως λέει η κ. Παπαλεξανδρή, είναι ο υποψήφιος «να δείξει ότι πραγµατικά ενδιαφέρεται για τη δουλειά, θέτοντας και εκείνος κάποιες ερωτήσεις». Τέλος, για την κ. Δακτυλίδου «ιδιαίτερα σηµαντικό ρόλο παίζει και η γλώσσα του σώµατος. Μια δυναµική-αλλά όχι υπερβολικά σφιχτή- [-4297χειραψία για παράδειγµα δείχνει άνθρωπο µε αυτοπεποίθηση, ενώ το ευθύ βλέµµα δείχνει ειλικρίνεια».

Η ΣΥΜΒΟΥΛΗ


«Διαφηµίστε την προσωπικότητά σας και όχι µόνο τα πτυχία σας»

«Κλειδί» η ευελιξία και... η αισιοδοξία

ΠΕΡΑ ΑΠΟ τις πρακτικές συµβουλές πάντως, οι ειδικοί αναφέρουν ότι οι νέοι αν επιθυµούν να βρουν δουλειά, πρέπει να λάβουν και κάποιες αποφάσεις ως προς τον τρόπο που αντιµετωπίζουν τόσο την αναζήτηση όσο και την ίδια την εργασία. «Ο νεοεισερχόµενος θα πρέπει πάντα να έχει κατά νου πως στην προσπάθειά του για εύρεση της επιθυµητής εργασίας ίσως και να χρειαστεί να δείξει ευελιξία και προσαρµοστικότητα, εάν θέλει τελικά να πετύχει. Η ευελιξία αυτή µπορεί να περιλαµβάνει υποχωρήσεις σε επίπεδο ιεραρχίας της θέσης, οικονοµικών απολαβών αλλά και στο αντικείµενο καθαυτό, έως την απόκτηση της επιθυµητής προϋπηρεσίας», λέει η κ. Δακτυλίδου.

Η κ. Παπαλεξανδρή παρόλα αυτά σηµειώνει ότι οι νέοι χωρίς προηγούµενη εργασιακή εµπειρία δεν πρέπει να απογοητεύονται, επειδή «ο νεοπροσλαµβανόµενος πολλές φορές µπορεί να έχει το αντικειµενικό µάτι και τη φρεσκάδα του νέου ανθρώπου που δεν είναι επηρεασµένος από πρακτικές και συνήθειες και που βλέπει τα πράγµατα πιο αντικειµενικά. Υπάρχουν εργοδότες που προτιµούν την ανοιχτή µατιά κάποιου εργαζόµενου χωρίς εµπειρία από τις παγιωµένες θέσεις ενός έµπειρου».

Πτυχία που αντέχουν στην κρίση

ΣΥΜΦΩΝΑ µε όσους ασχολούνται µε την αξιολόγηση και στρατολόγηση ανθρώπινου δυναµικού, τα πτυχία και οι ειδικότητες που αναζητούνται περισσότερο από τους εργοδότες αυτή τη στιγµή είναι:

ΤΕΙ Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρολογίας Μηχανολόγοι και Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί του Πολυτεχνείου Λογιστές Εφοδιαστικής αλυσίδας και αποθήκευσης Τεχνολόγοι βιοϊατρικής τεχνολογίας Νοσηλευτικής Φυσικοθεραπευτές Μαίες Λογοθεραπευτές Δικηγόροι επιχειρησιακού δικαίου Μηχανολόγοι και ηλεκτρολόγοι για τα φωτοβολταϊκά Τεχνικοί, εγκαταστάτες και επισκευαστές τηλεοράσεων, κεραιών και Η/Υ Μηχανικοί αυτοκινήτων Τεχνικοί συντηρητών κλιµατισµού Οικονοµολόγοι και µηχανολόγοι ειδικευµένοι στις αγορές Μηχανικοί πωλήσεων
tanea

Δεν υπάρχουν σχόλια: