www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Google: Υπηρεσία για το «ξεκαθάρισμα» των emails

Τα προβλήματα που δημιουργεί ο τεράστιος αριθμός ηλεκτρονικών μηνυμάτων που δέχονται οι email θυρίδες των χρηστών, και δη εκείνων που εργάζονται σε επιχειρήσεις και χάνουν πολύτιμο χρόνο διαγράφοντας μηνύματα, επιδιώκει να λύσει η Google με μία νέα λειτουργία που πρόκειται σύντομα να ενσωματωθεί στη δημοφιλή υπηρεσία Gmail. Αντίστοιχη προσπάθεια υπάρχει και από την πλευρά της Microsoft, καθώς το νέο Hotmail προσφέρει αρκετά χαρακτηριστικά όσον αφορά στην καλύτερη οργάνωση των μηνυμάτων.


Στην περίπτωση της Google, η νέα λειτουργία, η οποία θα ξεκινήσει να είναι διαθέσιμη μέσα στις επόμενες ημέρες, ονομάζεται priority inbox και αυτομάτως κατηγοριοποιεί ένα μήνυμα είτε ως
«σημαντικό» (impo­rtant), είτε ως «σημαντικό και μη διαβασμένο (important & unread), είτε ως «επισημασμένα αντικείμενα» (starred items) είτε ως «οτιδήποτε άλλο» (everything else). Ο στόχος είναι οι χρήστες να μπορούν να βλέπουν άμεσα τα μηνύματα που πραγματικά τους ενδιαφέρουν και να γίνουν περισσότερο παραγωγικοί, όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά στελέχη της Google τις τελευταίες ημέρες.

Τεράστιος όγκος

Σύμφωνα με το BBC News, ο όγκος των emails έχει φθάσει σε δυσθεώρητα επίπεδα τα τελευταία χρόνια. Το Radicati Group υπολογίζει ότι κάθε ημέρα στέλνονται περί τα 294 δισ. ηλεκτρονικά μηνύματα! Ακόμη και αν υπολογίσει κάποιος ότι το 90% των emails είναι ανεπιθύμητα μηνύματα (spam mail), εκτιμάται ότι σχεδόν 1 εκατ. emails (που δεν είναι spam) αποστέλλονται κάθε δευτερόλεπτο. Επιπλέον, ένας μέσος εργαζόμενος σε επιχείρηση στέλνει και λαμβάνει περίπου 110 μηνύματα. Η Intel είχε υπολογίσει το 2007 ότι ένας εργαζόμενος χρειάζεται οκτώ ώρες κάθε εβδομάδα προκειμένου να διαχειριστεί τα emails του.

Το πρόβλημα πέραν της απώλειας χρόνου είναι ακόμη ότι πολλά σημαντικά μηνύματα μπορεί να «χαθούν» ή να μη ληφθούν σοβαρά υπόψη από τον παραλήπτη. Το priority inbox επιδιώκει να βοηθήσει στη λύση του προβλήματος και σύμφωνα με τη Google στις εσωτερικές δοκιμές ο κάθε χρήστης δαπανούσε 13% λιγότερο χρόνο για να διαβάσει μη σημαντικά emails. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τέτοιου είδους εργαλεία μπορούν να περιορίσουν το φαινόμενο οι χρήστες να ελέγχουν διαρκώς τα email τους -ακόμη και μέσω του κινητού τους- χωρίς ουσιαστικό λόγο, κάτι που τελικώς μπορεί να δημιουργήσει ακόμη και εκνευρισμό.

Γίνεται εξυπνότερο

Η κατηγοριοποίηση των μηνυμάτων γίνεται με βάση διάφορα κριτήρια. Το πρώτο είναι αν το μήνυμα είναι από κάποιον με τον οποίο ο χρήστης ανταλλάσσει αρκετά μηνύματα. Επίσης, λαμβάνει υπόψη του λέξεις-κλειδιά: π.χ. αν το μήνυμα έχει τη λέξη Viagra μάλλον είναι spam mail. Ακόμη σημαντικός παράγοντας είναι αν το μήνυμα απευθύνεται αποκλειστικά στον χρήστη ή είναι σε μία λίστα ανθρώπων.

Το πιο ενδιαφέρον, όμως, είναι πως το σύστημα μαθαίνει από τη συμπεριφορά του χρήστη και προσαρμόζεται ανάλογα. Επιπλέον, υπάρχει ένα εργαλείο με το οποίο ο χρήστης μπορεί να αυξήσει ή να μειώσει τη σημασία και την προτεραιότητα ενός μηνύματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια: