www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου 2010

Ξεκινούν τώρα το αντάρτικο

Τη συνέχιση του κλεφτοπολέµου στα µπλόκα των εθνικών οδών τουλάχιστον µέχρι αύριο αποφάσισαν χθες το βράδυ οι µεταφορείς, λίγες ώρες µετά την ψήφιση του νοµοσχεδίου για τις οδικές εµπορευµατικές µεταφορές, που οδηγεί στην απελευθέρωση του επαγγέλµατός τους.


Η κυβέρνηση παρότι αναµένει σταδιακή αποκλιµάκωση των κινητοποιήσεων λόγω και της κόπωσης των µεταφορέων έχει έτοιµο σχέδιο που θα θέσει σε εφαρµογή ακόµα και σήµερα, σε περίπτωση κατά την οποία οι ιδιοκτήτες των φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. συνεχίσουν τους αποκλεισµούς των δρόµων και την αποχή από το έργο του εφοδιασµού της αγοράς µε καύσιµα και προϊόντα.

Στη γενική συνέλευση των προέδρων των σωµατείων ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων Δ.Χ. χθες το βράδυ αποφασίστηκε να συνεχιστεί η παρουσία βαρέων οχηµάτων στα µπλόκα µέχρι και αύριο, οπότε θα πραγµατοποιηθεί η πανελλήνια γενική συνέλευση των εκπροσώπων του κλάδου. Στο διάστηµα αυτό θα αποφασίζει για τις όποιες κινητοποιήσεις στα µπλόκα η Συντονιστική Επιτροπή, την
οποία συγκροτούν οι εννέα πρόεδροι των Οµοσπονδιών των µεταφορέων.

΄Επειτα και από την ψήφιση του νοµοσχεδίου χθες, οι µεταφορείς προκειµένου να µην εγκαταλείψουν τα µπλόκα «χωρίς να πάρουν κάτι» ζητούν τώρα από την κυβέρνηση «να δεσµευτεί εγγράφως για τα τρία ζητήµατα του κλάδου που παραµένουν ανοιχτά». Πρόκειται για τα αιτήµατα που αφορούν την ένταξή τους στις ρυθµίσεις του Αναπτυξιακού Νόµου, τη βελτίωση του επιπέδου των συντάξεών τους και την επιστροφή, υπό µορφήν φορολογικών ελαφρύνσεων, της άυλης αξίας των αδειών που έχουν στην ιδιοκτησία τους.

Παράλληλα, σε χθεσινή σύσκεψη µε τη συµµετοχή των Θ. Πάγκαλου και Γ. Ραγκούση η κυβέρνηση οριστικοποιούσε το σχέδιό της για απεγκλωβισµό των εθνικών οδών από τα φορτηγά και οµαλοποίηση της τροφοδοσίας της αγοράς. «Πλέον η απελευθέρωση των µεταφορών είναι νόµος του κράτους, ενώ η συνέχιση των όποιων κινητοποιήσεων µε την πρόκληση προβληµάτων στους οδικούς άξονες και την αγορά θα επισύρει τις συνέπειες των νόµων», ανέφερε χθες αρµόδια κυβερνητική πηγή.

Εισαγγελείς στον δρόµο

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει, µεταξύ των άλλων, τη σταδιακή αποµάκρυνση των φορτηγών από τους δρόµους παρουσία εισαγγελέων και την παραποµπή στο Αυτόφωρο όσων αρνούνται να συµµορφωθούν µε τις υποδείξεις της Αστυνοµίας. Επίσης, στο εξής οι αυτοκινητιστές που θα αρνούνται να εκτελούν δροµολόγια θα παραπέµπονται στις αρµόδιες επιτροπές των νοµαρχιών, οι οποίες θα αποφασίζουν ακόµα και για την αφαίρεση των αδειών τους. Στελέχη του υπουργείου Υποδοµών Μεταφορών και Δικτύων σηµείωναν χθες ότι η απάντηση στις όποιες νέες κινητοποιήσεις θα δοθεί σε επίπεδο κυβέρνησης, ενώ για τους µεταφορείς υπογράµµιζαν πως ο διάλογος σχετικά µε τα ανοιχτά ζητήµατα του κλάδου (ένταξη στον Αναπτυξιακό Νόµο, Φορολογικό, Ασφαλιστικό) θα συνεχιστεί µε τη µεσολάβηση του υπουργείου προς τα άλλα συναρµόδια υπουργεία.

΄Εθεταν όµως ως απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό, τη διακοπή των κινητοποιήσεων. Για «ανεµπόδιστη κυκλοφορία προσώπων και αγαθών αλλά και επάρκεια στην αγορά» έκανε χθες λόγο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιώργος Πεταλωτής, ο οποίος στο ερώτηµα τι θα πράξει η κυβέρνηση αν συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις, απάντησε ότι «µε την ψήφιση του νοµοσχεδίου τελειώνουν όλα τα ζητήµατα». «Είναι νόµος του κράτους και οφείλουµε όλοι µας να σεβόµαστε τους νόµους. Υπάρχει κράτος, πολιτεία και εκφρασµένη δήλωση και βούληση της κυβέρνησης ότι κανείς δεν µπορεί να κρατάει όµηρους τους έλληνες πολίτες» τόνισε.

Σηµειώνεται ότι χθες έπειτα από δώδεκα ηµέρες κινητοποιήσεων και ενώ το νοµοσχέδιο έχει ψηφιστεί, αρκετοί ήταν οι µεταφορείς που έκαναν λόγο για την ανάγκη να αποκλιµακωθούν οι κινητοποιήσεις. «Δεν έχουµε εµπιστοσύνη σε επίπεδο λόγων στην κυβέρνηση. Ας µας δώσει εγγράφως αυτά για τα οποία δεσµεύτηκαν στη Βουλή τα τρία υπουργεία και θα σταµατήσουµε τις κινητοποιήσεις», δήλωσε ο πρόεδρος των ιδιοκτητών βυτιοφόρων Γιώργος Τσάµος.

ΑΥΤΟΦΩΡΟ


«΄Οποιος δεν συµµορφώνεται µε τις οδηγίες της ΕΛΑΣ θα συλλαµβάνεται», διαµηνύει η κυβέρνηση

Η Ν.Δ. πλην Καµµένου υπερψήφισε τον νόµο

ΜΕ 83 «ναι» και 16 «όχι» υπερψηφίστηκε χθες το µεσηµέρι από το Γ’ Θερινό Τµήµα της Βουλής επί της αρχής το σχέδιο νόµου για την απελευθέρωση των εµπορευµατικών µεταφορών. Υπέρ τάχθηκαν το ΠΑΣΟΚ και η Νέα Δηµοκρατία και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Ντόρα Μπακογιάννη και Σοφία Σακοράφα, καθώς και ο Φώτης Κουβέλης. Ωστόσο ο τέως υπουργός της Ν.Δ. Πάνος Καµµένος έσπευσε να διαφοροποιηθεί από την επίσηµη θέση του κόµµατός του και καταψήφισε το σχέδιο νόµου λέγοντας πως δεν µπορεί να συναινέσει στην πολιτική της κυβέρνησης που «υπηρετεί τα αφεντικά της τρόικας».

Κι ενώ η χθεσινή συνεδρίαση χαρακτηρίστηκε από την έντονη αντιπαράθεση ανάµεσα στην κυβέρνηση και στα κόµµατα της αντιπολίτευσης για τα αιτήµατα των ιδιοκτητών φορτηγών, τελικά µε ονοµαστική ψηφοφορία υπερψηφίσθηκε µε 53 «ναι» και 46 «όχι» το επίµαχο άρθρο που περιλαµβάνει τη µεταβατική περίοδο των τριών ετών και την αποµείωση της αξίας των αδειών, σε αντίθεση µε τους ιδιοκτήτες φορτηγών και βυτιοφόρων οι οποίοι ζητούσαν πενταετή µεταβατική περίοδο και διατήρηση έπειτα από αυτό το χρονικό διάστηµα της αξίας τού 35% της άυλης αξίας των αδειών τους. Σε αυτή τη ψηφοφορία αρνητική ψήφο εκτός από όλα τα κόµµατα της αντιπολίτευσης έδωσαν τόσο η Σοφία Σακοράφα όσο και ο Φώτης Κουβέλης. Ο αρµόδιος υπουργός Δηµήτρης Ρέππας καταλόγισε στην αντιπολίτευση ότι «ζητώντας την πενταετή µεταβατική περίοδο είναι σαν να θέλετε να κρατήσετε κι άλλο κλειστή την αγορά». Αίσθηση, πάντως, εκτός από τη διαφοροποίηση του Πάνου Καµµένου προκάλεσε κατά τη χθεσινή συνεδρίαση η αναφορά του Απόστολου Κακλαµάνη στις δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Θόδωρου Πάγκαλου πως όλοι µαζί «τα τρώγαµε» αυτά τα χρόνια: « Δεν µπορεί να µπαίνουµε όλοι, κλέψαντες και θύµατα, στο ίδιο τσουβάλι», παρατήρησε ο τέως πρόεδρος της Βουλής.

Ασφυξία στις επιχειρήσεις

Σε απόγνωση βρίσκονται πλέον χιλιάδες επιχειρήσεις σε όλη την Ελλάδα καθώς η συνεχιζόµενη αποχή των φορτηγών έχει οδηγήσει ακόµα και σε αναστολή των εργασιών τους

ΑΤΤΙΚΗ

34 επιχειρήσεις κατέβασαν ρολά

ΜΕΧΡΙ ΧΘΕΣ στην Αττική οι επιχειρήσεις που ανέστειλαν τη δραστηριότητα τους στέλνοντας σε υποχρεωτική άδεια τους εργαζοµένους τους είχαν φτάσει τις 34, ενώ σύµφωνα µε τον πρόεδρο της Κεντρικής Ενωσης Επιµελητηρίων Ελλάδος Γιώργο Κασιµάτη ο αριθµός αυτός είναι πολλαπλάσιος αν υπολογίσει κανείς και τις επιχειρήσεις σε άλλες περιοχές της χώρας. «Η κατάσταση γίνεται δραµατική. Εξαγωγικές επιχειρήσεις για µια ακόµη φορά και µάλιστα µε δεδοµένο το άσχηµο οικονοµικό περιβάλλον δεν µπορούν να εξυπηρετήσουν τα συµβόλαια που έχουν και να εξαγάγουν προϊόντα τους. Ταυτόχρονα πολλές εταιρείες όπως χρωµατουργίες, βιοµηχανίες χηµικών αλλά και άλλες δεν µπορούν να παραλάβουν πρώτες ύλες που παραµένουν εγκλωβισµένες σε κοντέινερ επιβαρύνοντας και µε κόστη φύλαξης», επισηµαίνει.

Την ίδια ώρα σύµφωνα µε καταγγελίες που έχει στην διάθεση της η Κεντρική Ενωση Επιµελητηρίων, έχουν αρχίσει να εµφανίζονται σηµαντικές ελλείψεις σε τρόφιµα, φάρµακα και καύσιµα σε αρκετά νησιά των Κυκλάδων, του Βόρειου Αιγαίου, αλλά και σε περιοχές της Μακεδονίας. Ενδεικτικό είναι ότι παραγωγοί οινοποιήσιµων ποικιλιών σταφυλιών από διάφορες περιοχές της Ελλάδας αντιµετωπίζουν σηµαντικά προβλήµατα στη µεταφορά της παραγωγής του σε οινοποιεία της Αθήνας - Θεσσαλονίκης και άλλων πόλεων για τα οποία υπάρχουν συµβάσεις και ρήτρες παράδοσης. Ανάλογα προβλήµατα αντιµετωπίζουν και οι παραγωγοί βρώσιµης ελιάς. Οµως προβλήµατα συνεχίζουν να υπάρχουν και στα λιµάνια της χώρας. Μόνο χθες στο λιµάνι του Πειραιά ήταν εγκλωβισµένα πάνω 2.850 κοντέινερ.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Κολληµένα 3.000 κοντέινερ

ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΣΕ τρόφιµα και σε άλλα βασικά είδη παρουσιάζονται στη Βόρεια Ελλάδα, λόγω της συνεχιζόµενης απεργίας των ιδιοκτητών φορτηγών, ενώ εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών βιοµηχανικές µονάδες µεταποίησης αγροτικών προϊόντων και κατασκευαστικές επιχειρήσεις υπολειτουργούν. Ταυτόχρονα, από χθες το µεσηµέρι οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. και βυτιοφόρων άρχισαν να αποκλείουν απροειδοποίητα οδικούς κόµβους γύρω από την πόλη της Θεσσαλονίκης προκαλώντας κυκλοφοριακό κοµφούζιο.

Οι επιπτώσεις είναι ακόµα χειρότερες για τους παραγωγούς εποχικών προϊόντων στο εξωτερικό, κυρίως σταφυλιών και βρώσιµων ελιών, ενώ σε περίπτωση που συνεχιστεί η απεργία κινδυνεύουν να κλείσουν και οι οινοποιητικές µονάδες της Βόρειας Ελλάδας. Με εξαίρεση τις µεγάλες αλυσίδες σούπερ µάρκετ, που διαθέτουν αποθήκες µε αποθέµατα εµπορευµάτων, στα µικρότερα σε µέγεθος καταστήµατα, κυρίως σε µικρές πόλεις της Βόρειας Ελλάδας, υπάρχουν ελλείψεις σε βασικά είδη. Στο λιµάνι της Θεσσαλονίκης παραµένουν στοιβαγµένα περισσότερα από 3.000 κοντέινερ, ενώ ο Σύνδεσµος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος αναφέρει ότι λόγω της απεργίας δεν τηρούνται προθεσµίες και εκτίθενται εξαγωγείς οι οποίοι έχουν υπογράψει συµφωνητικά µε επιχειρήσεις του εξωτερικού.

ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Μπλακ άουτ στο νοσοκοµείο

ΑΣΦΥΞΙΑ ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ στο Νοσοκοµείο Μυτιλήνης η απεργία των µεταφορέων, καθώς φορτηγό πλοίο που µεταφέρει το ειδικό βυτίο µε το οξυγόνο για τον εφοδιασµό του Νοσοκοµείου δεν αναλάµβανε να εκτελέσει το δροµολόγιο Πειραιά - Μυτιλήνη µόνο για ένα όχηµα, αφού δεν υπήρχαν άλλα φορτηγά να ταξιδέψουν για το νησί! Αυτό είχε ως αποτέλεσµα τα αποθέµατα οξυγόνου να είναι οριακά. Η διοίκηση του Νοσοκοµείου απευθύνθηκε τόσο στο υπουργείο Υγείας όσο και στη Γενική Γραµµατεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής για το πρόβληµα που έθετε πλέον σε κίνδυνο την υγεία των νοσηλευοµένων. Τελικά λύση βρέθηκε µε τη ναύλωση πλοίου ειδικά για τη µεταφορά του συγκεκριµένου βυτίου, ενώ το Νοσοκοµείο επιβαρύνθηκε µε 15.000 ευρώ για τη µεταφορά… αέρα.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια: