www.kryfokamari.blogspot.com

Δευτέρα 19 Ιουλίου 2010

Της μαρίνας το... κάγκελο

Τα περίπου 200 παράνομα επαγγελματικά σκάφη με ελληνική σημαία που έχουν μπει στο στόχαστρο του ΣΔΟΕ τον τελευταίο ενάμιση μήνα ελλιμενίζονται στις μαρίνες του Τροκαντερού, του Σταδίου Ειρήνης και Φιλίας, του Καλαμακίου.


Φυλάσσονται αυστηρά -με κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης- και απαγορεύεται η πρόσβαση ακόμα και στους ελεγκτές της Εφορίας...

Οι υπάλληλοι του ΣΔΟΕ που κατέφτασαν στην πρώτη μαρίνα βρέθηκαν αντιμέτωποι με ειδικούς φρουρούς, οι οποίοι τους απαγόρευσαν την είσοδο παρ' ότι έδειξαν τις ταυτότητές τους. Μέχρι να μπουν μέσα, οι ιδιοκτήτες των «μαϊμού» επαγγελματικών σκαφών είχαν δραπετεύσει, αφήνοντας πίσω τους το πλήρωμα, συνήθως Πακιστανούς.

Τις ζεστές μέρες παίρνουν τα πολυτελή γιοτ, ιδιόκτητα ή ενοικιαζόμενα, και βγαίνουν στα ανοιχτά. Ενίοτε τους συνοδεύουν καλλίγραμμες κοπέλες και σωματοφύλακες. Μετακινούνται με λιμουζίνες ή
ακόμα και ελικόπτερα.

90 επαγγελματικά-μαϊμού

Οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών τα μετατρέπουν σε επαγγελματικά, με εικονικά ναυλοσύμφωνα και ανύπαρκτους τζίρους από κρουαζιέρες που στην πραγματικότητα κάνουν οι ίδιοι και όχι φυσικά κάποιοι πελάτες τους.

Τα ψεύτικα ναυλοσύμφωνα φέρουν συνήθως ονόματα συγγενών και φίλων, καθώς υπάρχει υποχρέωση από τον νόμο για τα επαγγελματικά να συμπληρώνουν 200 ημέρες ναύλωσης στη διάρκεια της πενταετίας ή 300 ημέρες για τα ιστιοπλοϊκά χωρίς πλήρωμα.

Ο αρμόδιος υπάλληλος του ΣΔΟΕ που έχει αναλάβει να φέρει σε πέρας την υπόθεση, της οποίας η εξιχνίαση εκτιμάται ότι θα κρατήσει πάνω από χρόνο, έχει στα χέρια του λίστα με 90 παράνομα επαγγελματικά σκάφη, τα οποία δεν έχουν καταγραφεί καν ούτε από τον Σύλλογο Επαγγελματικών Σκαφών να πραγματοποιούν κρουαζιέρες.

Ο έλεγχος στις πρώτες τρεις μαρίνες οδήγησε σε μαργαριτάρια. Η δήλωση του ιδιωτικού σκάφους ως επαγγελματικού γλιτώνει τον ιδιοκτήτη του από εκατομμύρια φόρων και δασμών, καθώς τυγχάνουν πλήθους φοροαπαλλαγών. Δηλαδή, δεν επιβαρύνονται με ΦΠΑ, σήμερα 23%, φόρο πολυτελείας 10%, εισαγωγικό δασμό 0,5% και έχουν αφορολόγητα καύσιμα, ποτά και τσιγάρα. Επί παραδείγματι, σκάφος αξίας 15 εκατ. ευρώ απαλλάσσεται από ΦΠΑ περίπου 3,5 εκατ. ευρώ και άλλο 1,5 εκατ. ευρώ φόρο πολυτελείας.

Μεταξύ των ελεγχόμενων και πλούσιος Ρώσος κάτοικος Ελλάδας με δύο διαβατήρια, το ένα ψεύτικο. Εμφανίζεται να κατοικεί στην Ξάνθη, αν και διαθέτει οικία 280 τ.μ. στη Βούλα. Μπορεί να δηλώνει ανεπάγγελτος, αλλά έχει στην ιδιοκτησία του σκάφος 26,5 μέτρων και 4 πολυτελή αυτοκίνητα. Το οικονομικό του προφίλ ξεσκονίζει αυτές τις ημέρες το ΣΔΟΕ, το οποίο μέχρι στιγμής έχει εντοπίσει εικονικά ναυλοσύμφωνα αξίας 1 εκατ. ευρώ στο όνομα γονέων και πεθερικών.

Εικονικά ναυλο- σύμφωνα

Η εικονικότητα των τιμολογίων - ναυλοσυμφώνων που υπογράφουν οι ιδιοκτήτες των σκαφών αυτών αποδεικνύεται ως εξής:

1ον Πελάτες τους φέρονται συγγενείς ή φίλοι. Στη μεν πρώτη περίπτωση αποδεικνύεται πολύ εύκολα, καθώς το υπουργείο Οικονομικών έχει τη δυνατότητα εντοπισμού από το taxis των συγγενών κάθε φορολογούμενου. Επί παραδείγματι, σε υπόθεση την οποία ερευνά αυτές τις ημέρες το ΣΔΟΕ, πελάτες του δήθεν επαγγελματία είναι οι γονείς και τα αδέλφια του. Για να αποδειχθεί το γεγονός ότι φίλοι κάνουν τους «μαϊμού» πελάτες διενεργείται ενδελεχής έρευνα.

2ον Οι συγγενείς - πελάτες δεν έχουν την οικονομική επιφάνεια κάλυψης τέτοιου ύψους δαπάνης, καθώς το κόστος ναύλωσης ανά ημέρα κυμαίνεται γύρω στα 10.000 ευρώ! Και πώς μπορεί κάποιος να ναυλώνει σκάφος με τόσα λεφτά όταν στη φορολογική του δήλωση εμφανίζει εισοδήματα 15.000 ή 30.000 ή 40.000 ευρώ;
enet

Δεν υπάρχουν σχόλια: