Σημαντικές αλλαγές στην μετοχική σύνθεση της κοινοπραξίας της Αττικής Οδού επέρχονται, μετά την απόσυρση των κατασκευαστικών ομίλων Ελλάκτωρ και J&P Άβαξ και βασικών μετόχων στον αυτοκινητόδρομο από την διεκδίκηση του προς πώληση ποσοστού 9,88% της ΑΤΤΙΚΑΤ.
Μετά τις σχετικές ανακοινώσεις των δύο εισηγμένων χθες, πλέον το ποσοστό της κατασκευαστικής συμφερόντων κ. Παναγιώτη Πανούση μεταβιβάζεται στην ATEbank έναντι 113 εκατ. ευρώ.
Η τράπεζα είχε γνωστοποιήσει στις 18 Ιουνίου στις Χρηματιστηριακές Αρχές την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς για την απόκτηση του ποσοστού της ΑΤΤΙΚΑΤ, ενώ προχθές έληξε και τυπικά το χρονικό διάστημα που είχαν στη διάθεσή τους οι δύο βασικοί μέτοχοι της Αττικής Οδού για να κάνουν γνωστό, εάν θα ασκήσουν ή όχι το δικαίωμα προτίμησης.
Κατά πληροφορίες, το τίμημα της δεσμευτικής προσφοράς της τράπεζας διαμορφωνόταν στα 113 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 103 εκατ. αφορούσαν την Αττική Οδό Α.Ε. και τα υπόλοιπα 10 εκατ. την εταιρεία Αττικά Διόδια Α.Ε.
Το συγκεκριμένο ποσό θεωρήθηκε υψηλό από τις Ελλάκτωρ και J&P Αβαξ, υπό τις παρούσες συνθήκες της αγοράς, δεδομένου ότι η πρόταση που είχαν οι ίδιες υποβάλει ανερχόταν στα 103 εκατ.
ευρώ.
Τί αλλάζει
Οι δύο βασικοί μέτοχοι της Αττικής Οδού αποκτούν έναν καινούργιο συμμέτοχο, την ΑΤΕBank, η οποία, εάν δεν ρευστοποιήσει μελλοντικά τη συμμετοχή της, θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει το έργο των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.
Ταυτόχρονα, η τράπεζα του κ. Θόδωρου Πανταλάκη θα εκμηδενίσει το ρίσκο έναντι της ΑΤΤΙΚΑΤ, καθώς θα απαλλαγεί από τα «τοξικά δάνεια» της τελευταίας.
Όσον αφορά την ΑΤΤΙΚΑΤ, αναμένεται να μειώσει την έκθεσή της στον κίνδυνο των δανείων, δεδομένου ότι, όπως προκύπτει από τις δημοσιοποιημένες οικονομικές καταστάσεις της, «οι μετοχές στην Αττική Οδό είναι ενεχυριασμένες για εξασφάλιση δανείων».
Σύμφωνα με όσα ανέφερε η διοίκηση της κατασκευαστικής στην πρόσφατη γενική συνέλευση μέσω της πώλησης του ποσοστού στην Αττική Οδό, θα εκμηδενιστεί το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεών της.
Ας σημειωθεί ότι σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση (28/02/2010) της εταιρείας, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές (επιταγές, ασφαλιστικοί οργανισμοί κτλ) διαμορφώνονταν στα 42,85 εκατ. ευρώ, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων (μακροπρόθεσμων και βραχυπρόθεσμων) του ομίλου ανέρχεται έως τον Μάρτιο του 2010 στα 113,9 εκατ. ευρώ.
Μεγέθη
Από την αρχή του έτους ο κυκλοφοριακός όγκος των οχημάτων στην Αττική Οδό υποχώρησε περίπου σε ποσοστό 6%, με την μέση ετήσια κυκλοφορία κατά το 2009 να διαμορφώνεται στις 300.000 οχήματα.
Σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι επικεφαλής του ομίλου Ελλάκτωρ, στην Γενική Συνέλευση του Ιουνίου, εάν η κυκλοφορία μειωθεί περαιτέρω, δεν αποκλείεται η τιμή των διοδίων να αναπροσαρμοστεί μέσα στο 2011.
Όπως, εξάλλου, προβλέπεται από την σύμβαση παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου, η κοινοπραξία μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση των τελών διέλευσης ως 3,60 ευρώ.
capital
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου