www.kryfokamari.blogspot.com

Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Έλλειμμα ενημέρωσης των πολιτών για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων τους στην Ε.Ε.

Να διεκδικούν τα δικαιώματά τους στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο προέτρεψε η Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ και Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Αναφορών Χρυσούλα Παλιαδέλη κατά την παρουσίαση της ετήσιας έκθεσης δραστηριοτήτων της Επιτροπής Αναφορών στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, αναγνωρίζοντας ωστόσο το έλλειμμα ενημέρωσης των πολιτών και τη σύγχυση αναφορικά με τις αρμοδιότητες των σχετικών υπηρεσιών.


Η κ. Παλιαδέλη επισήμανε ότι το υψηλό ποσοστό μη παραδεκτών αναφορών (άνω του 50% επί συνόλου 1942 αναφορών) δείχνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει σύγχυση αναφορικά με τις ευρωπαϊκές και τις εθνικές αρμοδιότητες, τα θεσμικά όργανα της ΕΕ και εκείνα του Συμβουλίου της Ευρώπης, ιδίως το Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.

Σημείωσε επίσης ότι με τη Συνθήκη της Λισαβόνας προστέθηκε η πρωτοβουλία που επιτρέπει τους πολίτες να προτείνουν βελτιώσεις ή προσθήκες στη νομοθεσία της ΕΕ εφόσον συγκεντρώσουν ένα
εκατομμύριο υπογραφές. Τόνισε ωστόσο ότι προκειμένου να εφαρμοστεί η πρωτοβουλία θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι οι πολίτες θα είναι ενήμεροι για αυτήν.

Το έλλειμμα της ενημέρωσης φαίνεται, υποστήριξε, και από τα στατιστικά στοιχεία που δίνουν τα πρωτεία υποβολής αναφορών σε ορισμένες χώρες, καταδεικνύοντας ότι θα πρέπει να ενταθούν οι προσπάθειες για την καλύτερη πληροφόρηση των πολιτών σχετικά με τις αρμοδιότητες της Ε.Ε. και το δικαίωμα αναφοράς. «Η Κομισιόν οφείλει να υποστηρίξει το έργο της Επιτροπής Αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ως δίαυλο επικοινωνίας με τους ευρωπαίους πολίτες και ως μέσο για την επιδιωκόμενη οικοδόμηση της ευρωπαϊκής ταυτότητας και συνοχής» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Μεταξύ άλλων η κ. Παλιαδέλη ζήτησε από τον Επίτροπο διαθεσμικών υποθέσεων και διοίκησης Maro Sefcovic να δεσμευτεί για τη δημιουργία διαδραστικής ιστοσελίδας που θα καθοδηγεί τους πολίτες σχετικά με την υποβολή αναφορών στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς και για τους υπόλοιπους μηχανισμούς καταγγελίας που είναι στη διάθεση των πολιτών σε επίπεδο ΕΕ όταν αναζητούν λύσεις για εικαζόμενες παραβιάσεις των δικαιωμάτων τους (SOLVIT, Δίκτυο Ευρωπαϊκών Κέντρων Καταναλωτών, Ευρωπαίος Διαμεσολαβητής, εθνικοί διαμεσολαβητές).
enet

Δεν υπάρχουν σχόλια: