Το πρόγραμμα «Ψηφίζω Παρθενώνα» που πραγματοποιείται στο Μουσείο της Ακρόπολης και γίνεται σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, αποκαλύπτει στους Έλληνες αρχαιολόγους κρυφές πτυχές της ζωφόρου του Παρθενώνα, χάρη στην ψηφιακή σάρωση των λίθων της.
Ο πρόεδρος του Μουσείου Ακρόπολης, κ. Δημήτρης Παντερμαλής, παρουσιάζοντας - τη Δευτέρα 5 Δεκεμβρίου- τις εργασίες που γίνονται στο Μουσείο όταν αυτό είναι κλειστό, αναφέρθηκε στο πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει εδώ και δύο μήνες και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου δύο χρόνια. Η λεπτομέρεια στη γεωμετρία και το χρώμα, που εξασφαλίζει η προηγμένη τεχνολογία της ψηφιακής σάρωσης, βοηθά όχι μόνο στη συντήρηση, αλλά και στην επανένωση των πρωτότυπων θραυσμάτων, ανέφερε ο κ. Παντερμαλής, τονίζοντας ότι το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με την ψηφιακή σάρωση και των σωζόμενων λίθων της
ζωφόρου στο Βρετανικό Μουσείο.
Η εξατομικευμένη ξενάγηση μέσω συσκευών iphone με βάση πέντε προκατασκευασμένα προφίλ επισκεπτών είναι ο επόμενος στόχος, που θα δει ολοκλήρωση στις αρχές του 2014. Η επεξεργασία έχει ήδη αρχίσει σε συνεργασία με το Μουσείο Διαστημικής Διαστήματος της Τουλούζης, το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το γερμανικό Ινστιτούτο Φρανχόφερ και το Πανεπιστήμιο του Νότιγχαμ και το αποτέλεσμα, προσφέροντας στους επισκέπτες πληροφόρηση ανάλογη των ενδιαφερόντων τους, θα φέρει το Μουσείο Ακρόπολης στην πρώτη γραμμή των μουσείων του κόσμου.
Η ψηφιακή σάρωση είναι μία από τις πολλές και ενδιαφέρουσες εργασίες, που πραγματοποιούνται καθημερινά, ακόμα και τις Δευτέρες που το Μουσείο της Ακρόπολης είναι κλειστό. Και δεν είναι η μόνη. Η συντήρηση και επανατοποθέτηση εκθεμάτων, όπως η αρχαϊκή λεοντοκεφαλή-υδροροή στο γωνιακό αέτωμα του ναού της Αθηνάς, ή η επανασυγκόληση με τιτάνιο της ουράς του κυνηγετικού σκύλου, που εκτίθεται επίσης στην αρχαϊκή αίθουσα του Μουσείου. Μια Κόρη ψηλή, αυστηρή, με επίσημο ιερατικό παρουσιαστικό και μεταλλικό διάδημα στο κεφάλι, στην αίθουσα των αρχαϊκών γλυπτών, με ύψος 1 μέτρο και 89 εκατοστά, που βρισκόταν ως τώρα τεμαχισμένη στα δύο καθώς έχει χαθεί το μεγαλύτερο μέρος του μέσου του κορμού της, χάρη σε έναν τρόπο που βρήκαν οι συντηρητές, ξαναστήθηκε ολόκληρη αποτελώντας ακόμα μία από τις εργασίες που ήρθαν εις πέρας κατά τη διάρκεια που το Μουσείο έχει τις πόρτες του κλειστές.
Όπως σημειώνουν οι συντηρητές του, «οι Δευτέρες στο Μουσείο της Ακρόπολης είναι οι πιο φορτωμένες ημέρες γιατί ουσιαστικά ξεκινούν από την Κυριακή το βράδυ, προκειμένου να παραδώσουν στο κοινό αποκατεστημένο, κάποιο σημαντικό εύρημα», ενώ ο κ. Δημήτρης Παντερμαλής κατά τη διάρκεια παρουσίασης των εργασιών, ανέφερε χαρακτηριστικά: «τη Δευτέρα συντηρούμε, ξαναστήνουμε και συμπληρώνουμε τα έργα. Έτσι, το μουσείο αλλάζει με τρόπο σιωπηλό».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου