Σε αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε 30 ειδικότητες αποφοίτων επαγγελματικών λυκείων (ΕΠΑΛ) και σχολών (ΕΠΑΣ) καθώς και σε μείωση του αριθμού των ΙΕΚ και σε σταδιακή διοίκησή τους από τις περιφέρειες προχωρεί το υπουργείο Παιδείας. Στόχος είναι η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη χώρα μας επισήμανε η υπουργός Παιδείας κυρία Αννα Διαμαντοπούλου, η οποία τόνισε ότι «οι σπουδαστές των επαγγελματικών λυκείων πρέπει να αποκτήσουν τα επαγγελματικά δικαιώματα που είναι αναγκαία στην αγορά εργασίας».
Μετά την ανακοίνωση των συνολικά 30 ειδικοτήτων που αποκτούν επαγγελματικά δικαιώματα, το υπουργείο ανακοίνωσε ότι αρχίζει διάλογος για την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων και για άλλες ειδικότητες.
΄Οπως ανακοινώθηκε ήδη έχει αρχίσει η διαβούλευση για την αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε συνεννόηση με άλλα υπουργεία για τις ειδικότητες των Τεχνιτών Ηλεκτρολογικών Εργασιών, Τεχνιτών Αερίων Καυσίμων, Θερμοϋδραυλικών Εγκαταστάσεων και Συντηρητών Κεντρικής Θέρμανσης και Αμαξωμάτων. Ακόμη το επόμενο διάστημα θα ακολουθήσει διαβούλευση για την αναγνώριση και άλλων επαγγελματικών δικαιωμάτων σε 13 τομείς. Πρόκειται για τις ειδικότητες: ΞυλογλυπτικήςΔιακοσμητικής Επίπλου, Σχεδίασης και Παραγωγής Ενδύματος, Αγροτικών Μηχανημάτων, Αμπελουργίας- Οινοτεχνίας,
Φυτοτεχνικών Επιχειρήσεων- Αρχιτεκτονική τοπίου, Θερμοκηπιακών Κατασκευών και Καλλιεργειών, Δενδροκομίας, Ζωοτεχνίας, Γαλακτοκομίας- Τυροκομίας, Επιχειρήσεων Αγροτουρισμού και Αγροβιοτεχνίας, Ξενοδοχειακών και Επισιτιστικών Υπηρεσιών Μαγειρικής Τέχνης και Ζαχαροπλαστικής Τέχνης.
Η προώθηση των επαγγελματικών τομέων των συγκεκριμένων ειδικοτήτων θα γίνει το επόμενο χρονικό διάστημα καθώς είναι νέες και δεν υπάρχει αντιστοιχία με το παλαιό σύστημα των ΤΕΕ.
Τα επαγγελματικά λύκεια και οι επαγγελματικές σχολές λειτούργησαν για πρώτη φορά το 2006, αντικαθιστώντας τα ΤΕΕ Α΄ και Β΄ Κύκλου, και παρά το γεγονός ότι οι πρώτοι απόφοιτοι έλαβαν τα πτυχία τους τον Ιούνιο του 2009, εν τούτοις δεν είχαν επαγγελματικά δικαιώματα και επαγγελματικές άδειες με βάση τα προσόντα και την ειδικότητα που απέκτησαν κατά τη φοίτησή τους.
Ταυτοχρόνως η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε την έναρξη συνεργασίας των επαγγελματικών σχολών που λειτουργούν σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Χανιά, Ηράκλειο και Πάτρα με τα ΤΕΙ των περιοχών αυτών. Σήμερα σε ολόκληρη τη χώρα λειτουργούν 301 ΕΠΑΛ και 106 ΕΠΑΣ αλλά, όπως παραδέχθηκε η υφυπουργός Παιδείας κυρία Εύη Χριστοφιλοπούλου, ως τώρα ελάχιστα συνδέονταν με την πραγματικότητα της κοινωνίας και της οικονομίας στην οποία βρίσκονται.
Δεν είναι τυχαίο ότι, ενώ στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης το 70% επιλέγει τεχνικά και τεχνολογικά επαγγέλματα, στην Ελλάδα έχουμε «συνεχή μείωση των παιδιών που επιλέγουν τα τεχνικά επαγγελματικά» παρατήρησε η υφυπουργός. Οπως προκύπτει μάλιστα από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από το υπουργείο Παιδείας, οι μαθητές των επαγγελματικών λυκείων που εγκαταλείπουν τις σπουδές τους φθάνουν το 23%, όταν την ίδια ώρα στα γενικά λύκεια η διαρροή περιορίζεται μόλις στο 3%.
Λιγότερα ΙΕΚ από τον Οκτώβριο
Μείωση του αριθμού των δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Παιδείας. Από τα 114 που λειτουργούσαν την προηγούμενη χρονιά σε όλη τη χώρα, με τη νέα σχολική χρονιά, που αρχίζει για τα ΙΕΚ στις 4 Οκτωβρίου, θα ανοίξουν τις πύλες τους μόνον τα 92, αλλά με 200 πλέον ειδικότητες αφού θα ενσωματωθούν και εκείνες των ινστιτούτων που καταργούνται. «Δεν πρόκειται για μείωση, αλλά για εκσυγχρονισμό των συνθηκών και του συστήματος λειτουργίας τους» διευκρίνισε η κυρία Χριστοφιλοπούλου, καθώς σταδιακά από τον Ιανουάριο η διοίκησή τους περνά στις περιφέρειες με την αντίστοιχη μεταφορά πόρων.
tovima
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου