www.kryfokamari.blogspot.com

Κυριακή, 18 Ιουλίου 2010

Αγώνας επιβίωσης για την 'Εδραση

Οι οφειλές του ομίλου ανέρχονται σε € 162 εκατ.- Δραματικές διαπραγματεύσεις με τις 11 πιστώτριες τράπεζες

΄Επειτα από 60 χρόνια ιστορίας, την ανάληψη πολλών έργων στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και τη δημιουργία ενός καλού ονόματος στον χώρο των μεγάλων κατασκευών η κατασκευαστική εταιρεία Εδραση του κ. Κ. Ψαλλίδα βρίσκεται στα πρόθυρα του λουκέτου. Θύμα της οικονομικής κρίσης αλλά και της ύφεσης που πλήττει τον κλάδο των κατασκευών και των οικοδομών αποτελεί η Εδραση, ενώ έχουν προηγηθεί και άλλες τεχνικές εταιρείες που έκλεισαν ή κινδυνεύουν να σταματήσουν τη λειτουργία τους λόγω των χρεών και της ανυπαρξίας ρευστού.

Μετά τις Θεμελιοδομή, Εργάς, ΑΛΤΕ, Διεκάτ και Μπετανέτ η Εδραση αυτή τη φορά αντιμετωπίζει
σοβαρά οικονομικά προβλήματα.

Ο γιος του ιδρυτή της Εδρασης, από τη Λαμία, ο Κώστας Ψαλλίδας, ο επικεφαλής της εταιρείας τα τελευταία 27 έτη, άνθρωπος χαμηλών τόνων, που έχει δεχθεί πολλές φορές θετικά σχόλια συναδέλφων και πελατών για τη δύσκολη και επιτυχημένη δουλειά της εταιρείας του και κατάφερε να συμμετέχει η εταιρεία σε μεγάλα έργα, όπως το Μετρό κ.ά., προσπαθεί να πείσει τους τραπεζίτες για την επιβίωση της εταιρείας του.

«Το 2009 ήταν η χειρότερη χρονιά στα πενήντα και πλέον χρόνια ιστορίας της εταιρείας μας » είπε ο πρόεδρος της Εδρασης στη γενική συνέλευση των μετόχων, καθώς οι συνολικές οφειλές του ομίλου ανέρχονται στα 162 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα 140 εκατ. ευρώ είναι βραχυπρόθεσμες οφειλές, ενώ οι οφειλές της εταιρείας αγγίζουν και πάλι τα 140 εκατ. ευρώ. Αναφέρεται ότι η κρίση είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση του κύκλου εργασιών της εταιρείας κατά τη χρήση του 2009 σε ποσοστό που υπερέβη το 50%, με συνέπεια τις σημαντικές ζημίες. Η ίδια αρνητική κατάσταση συνεχίστηκε και το πρώτο τετράμηνο του 2010 με συνέπεια την αύξηση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσεων της Εδρασης, που στις 10.05.2010 ανέρχονται σε 9,5 εκατ. ευρώ. Πάντως το ανεκτέλεστο υπόλοιπο τεχνικών έργων της εταιρείας φθάνει τα 60 εκατ. ευρώ και των υδροηλεκτρικών έργων τα 45 εκατ. ευρώ.

Προς το παρόν, μετά τον αγώνα δρόμου που κάνουν ο κ. Ψαλλίδας και τα στελέχη της εταιρείας για να τη σώσουν, έχει εκδοθεί προσωρινή διαταγή που ως τη συζήτηση της αίτησης περί υπαγωγής στη διαδικασίας συνδιαλλαγής αναστέλλει τις ατομικές διώξεις των πιστωτών εις βάρος της εταιρείας, ενώ η τελική απάντηση για το αν θα υπαχθεί ή όχι στο άρθρο 99 θα δοθεί στις 13 Οκτωβρίου.

Η Εδραση έχει ήδη θέσει υπόψη των 11 πιστωτριών τραπεζών της το επιχειρησιακό σχέδιό της και την πρόταση αναδιάρθρωσης των δανειακών υποχρεώσεων και βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις μαζί τους για την κατάρτιση συμφωνίας με βάση το ως άνω σχέδιο, καθώς και για την παροχή ενδιάμεσης χρηματοδότησης ως τη συζήτηση επί της αίτησης υπαγωγής στη διαδικασία συνδιαλλαγής του άρθρου 99, λαμβανομένης υπόψη και της ως άνω προσωρινής διαταγής προκειμένου να εξομαλυνθεί περαιτέρω η λειτουργία της εταιρείας.

«Ο ειδικός για τα δύσκολα τεχνικά έργα»

Η Εδραση ιδρύθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄50, στη Λαμία, από τον Χριστόδουλο Ψαλλίδα, που καθιερώθηκε ως «ο ειδικός για τα δύσκολα τεχνικά έργα» σε όλη την Κεντρική Ελλάδα. Στις επιτυχίες του περιλαμβάνονται η εφαρμογή του προεντεταμένου σκυροδέματος στην κατασκευή γεφυρών (1958), η κατασκευή μιας από τις πρώτες στην Ελλάδα θεμελιώσεις (1963) και η απόφαση για εξειδίκευση της εταιρείας στα ειδικά γεωτεχνικά έργα. Επί σειράν ετών η συμμετοχή της εταιρείας ήταν σταθερή στα μεγαλύτερα έργα της χώρας μας (Μετρό, Αττική οδός, ΠΑΘΕ, Ζεύξη Ρίου- Αντιρρίου κ.λπ.).

Το 1983 πρόεδρος της Εδρασης έγινε ο γιος του Χριστόδουλου, Κώστας, ο οποίος συνέβαλε στην αναπτυξιακή πορεία της εταιρείας, και το 1994 η Εδραση εισήχθη στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Αυτά ως το 2007. Το 2008, η Εδραση ξεκίνησε την πτωτική της πορεία, γιατί το Ελληνικό Δημόσιο ανέστειλε τις πληρωμές, ενώ υπήρχε και έλλειψη νέων έργων.

Σταθμοί της εταιρείας

1974: Μετονομασία σε ΄Εδραση- Χ. Ψαλλίδας και ένταξη του Κώστα Χ. Ψαλλίδα στην εταιρεία.
1981: Μετατροπή σε ΑΕ.
1983: Μεταβίβαση της διοίκησης στον Κώστα Χ. Ψαλλίδα.
1992: Συμμετοχή στην κατασκευή του μετρό της Αθήνας.
1994: Εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών.
1995: Εναρξη δραστηριοποίησης στο εξωτερικό.
tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια: