Πόλεμος έχει ξεσπάσει ανάμεσα στα υπουργεία Υποδομών και Περιβάλλοντος, με αφορμή τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Τα δύο υπουργεία διαφωνούν και ως προς το μήκος των επεκτάσεων, αλλά και ως προς το χρόνο δημοπράτησης του έργου. Το υπουργείο Υποδομών ζητεί να διατηρηθεί από τον σχεδιασμό Σουφλιά όχι μόνο η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού, αλλά και η σήραγγα Υμηττού με τον κλάδο έως το αεροδρόμιο, σημείο στο οποίο το υπουργείο Περιβάλλοντος εκφράζει σοβαρές ενστάσεις. Επιπλέον, ζητεί να ληφθούν άμεσα αποφάσεις για να προχωρήσει στη δημοπράτηση του έργου, ενώ το υπουργείο Περιβάλλοντος υποστηρίζει ότι θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθεί η αναθεώρηση του ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας. Είναι η δεύτερη φορά που οι δύο υπουργοί συγκρούονται, μετά το θέμα του Αχελώου.
Παρά τις προσπάθειες συνεννόησης που έχουν γίνει ανάμεσα στα δύο υπουργεία για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την προηγούμενη Τετάρτη η πρώτη σύσκεψη της Επιτροπής Μεγάλων Εργων λίγο
έλειψε να μετατραπεί... σε πεδίο μάχης. Αιτία, η πρόθεση του υπουργού Υποδομών κ. Δημήτρη Ρέππα να θέσει σε συζήτηση χάρτη με τις προτάσεις του για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Η υπουργός Περιβάλλοντος κ. Τίνα Μπιρμπίλη αντέδρασε, υποστηρίζοντας ότι δεν είναι δυνατόν να παρουσιαστεί το έργο πριν ολοκληρωθεί η αναθεώρηση του ρυθμιστικού της Αττικής, που θα δίνει τις νέες κατευθύνσεις για τα μεγάλα οδικά έργα. Τελικά ο χάρτης δεν παρουσιάστηκε. Η διαφωνία μεταφέρθηκε σε υπηρεσιακό επίπεδο προχθές, σε κοινή σύσκεψη που πραγματοποίησαν παράγοντες των δύο υπουργείων (ο γ. γ. Συγχρηματοδοτούμενων Εργων και ο πρόεδρος του Οργανισμού Αθήνας). Θέμα της σύσκεψης ήταν οι συγκοινωνίες του Λεκανοπεδίου και όχι μόνο τα οδικά έργα. Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Υποδομών, η προαναφερθείσα πρόταση για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού τέθηκε και πάλι στο τραπέζι με διάθεση να βρεθεί μια λύση, δεδομένου ότι οι κατασκευαστές πιέζουν να προχωρήσει η διαδικασία το συντομότερο δυνατό. «Θα θέλαμε να μην περιμένουμε πολύ γιατί υπάρχουν επιπτώσεις στην οικονομία. Χωρίς βέβαια να ανατρέπουμε τις αποφάσεις του ρυθμιστικού», σχολίασε υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Υποδομών. Διαφωνία όμως υπήρξε και στο θέμα της σχεδιαζόμενης γραμμής «U» του μετρό (Αλσος Βεΐκου- Μαρούσι μέσω κέντρου). Το υπουργείο Υποδομών προτείνει να κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης, ενώ το υπουργείο Περιβάλλοντος ως δημόσιο έργο, με τιτλοποίηση των εσόδων της Αττικής Οδού (όπως είχε προτείνει παλαιότερα ο κ. Σουφλιάς).
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου