www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη 15 Ιουλίου 2010

Εκπτώσεις από σήμερα και... «όσο ζω, ελπίζω»

Ως και 80% έκπτωση σε είδη ρουχισμού και υπόδησης προσφέρουν από σήμερα τα καταστήματα, προκειμένου να δελεάσουν τους καταναλωτές και να κάνουν... σεφτέ στον θεσμό των εκπτώσεων. Οι καταναλωτές πάντως παραμένουν... σφικτοί, όπως συμβαίνει εδώ και αρκετούς μήνες, τονίζουν παράγοντες της αγοράς. Η σημερινή πρεμιέρα των εκπτώσεων, που θα διαρκέσουν ως τα τέλη Αυγούστου, βρίσκει αμφότερους πάντως να ελπίζουν: οι καταναλωτές ότι θα βρουν καλές τιμές προκειμένου να καλύψουν τις ανάγκες τους και οι έμποροι ότι θα μειώσουν τις απώλειες ύστερα από μια απογοητευτική χρονιά.

« Οι εκπτώσεις είναι πάντα μια ευκαιρία για να καλύψεις κάποιες τρύπες, χωρίς βέβαια να αρκούν από μόνες τους.Ούτως ή άλλως εμείς κάνουμε προσφορές όλη τη χρονιά» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Γιάννης Πενταβατζής ο οποίος εργάζεται εδώ και χρόνια στο οικογενειακό κατάστημα ρούχων στο
κέντρο της Αθήνας. «Επιπλέονοι θερινές εκπτώσεις έχουν το μειονέκτημα ότι ξεκινάνε αργά,σε μια περίοδο που ο κόσμος έχει αρχίσει να φεύγει,ενώ και όσοι είναι στην πόλη κρατάνε χρήματα για τις διακοπές» συμπληρώνει.

Χθες πάντως δεν ήταν λίγος ο κόσμος που αποφάσισε να κάνει τη βόλτα του στις αγορές της Αθήνας. Μερικοί βρέθηκαν εκεί από... κακή πληροφόρηση. «Πίστευα ότι οι εκπτώσειςξεκινάνε σήμερα.Παρ΄ όλα αυτά και πάλι ψώνισα.Γενικά τις τιμές τις βρίσκω καλές, υπάρχουν προϊόντα για όλα τα βαλάντια,το θέμα είναι ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα να ξοδέψει» λέει η 21χρονη φοιτήτρια Λία.

Πέρα από αυτούς που κήρυξαν πρόωρα την έναρξη των εκπτώσεων, καθώς εδώ και μήνες οι έμποροι προχωρούν σε δεκαήμερα προσφορών, πολύς κόσμος βρέθηκε χθες στα καταστήματα προκειμένου να κάνει μια έρευνα αγοράς ή ακόμη και να «κλείσει» προϊόντα, τα οποία θα μπορεί να αγοράσει από αύριο σε μειωμένες τιμές. «Το κάνω χρόνια » λέει η κυρία Σοφία Παπαπαναγιώτου: «Σε μαγαζιά στα οποία είμαι χρόνια πελάτισσα,μου κρατάνε όποια ρούχα θέλω ως το ξεκίνημα των εκπτώσεων». Εκεί που συμφωνούν όλοι, έμποροι και καταναλωτές, είναι ότι το αγοραστικό κοινό αντιμετωπίζει τα ψώνια με διστακτικότητα. Από αυτή δεν εξαιρούνται εμπορικές περιοχές που μέχρι πρότινος θεωρούνταν υπεράνω κρίσης. «Σκεφτείτεότι και εδώ, στο Κολωνάκι,η κρίση μας έχει επηρεάσει. Οι κυρίες της περιοχής δεν ξοδεύουν όπως παλιά» τονίζει η κυρία Πολυξένη Πολυχρονάκη η οποία εργάζεται σε υποκατάστημα γνωστής αλυσίδας υποδημάτων στην καρδιά της αθηναϊκής συνοικίας.

Πέρα από τις μεγάλες εκπτώσεις, ορισμένες εταιρείες πρόσθεσαν καινούργια βέλη στην εμπορική φαρέτρα τους, προκειμένου να διατηρήσουν την πελατεία τους. «Οποιος ψώνισε από τη χειμερινή κολεξιόν,μπορεί να ψωνίσει δωρεάν ρούχα ίσης αξίας από τη θερινή κολεξιόν,αρκεί να μας δώσει πίσω όσα αγόρασε τον χειμώνα » τονίζει ο κύριος Αμίρ Σουλτάν υπεύθυνος καταστήματος πολυεθνικής εταιρείας ένδυσης. «Τα ρούχα που επιστρέφονται,δίνονται όλα σε φιλανθρωπικούς σκοπούς».

Η πελάτισσα

Αναστασία Λουκαρέλλι

«Εκτός από τις καλές τιμές, μετράει και η συμπεριφορά κάθε καταστήματος απέναντι στον πελάτη. ΄Οπως όλοι και εγώ έχω αναγκαστεί να περικόψω τις αγορές μου. Ψωνίζω πλέον με βασικό γνώμονα να μου αρέσει πολύ κάτι και να είναι καλή η τιμή του. Πιστεύω όμως ότι για την κρίση στην αγορά, εκτός από την οικονομική δυσπραγία, μετράει και η συμπεριφορά των καταστηματαρχών. Στην Ελλάδα θέλουν μόνο να πάρουν τα λεφτά του πελάτη. Εχω ζήσει δέκα χρόνια στη Γαλλία και σας βεβαιώνω ότι εκεί τα πράγματα δεν είναι έτσι. Υπάρχει σεβασμός».

Ο έμπορος

Σάκης Μαρουσόπουλος

«Δεν έχουμε χάσει την παλαιά και σταθερή πελατεία μας. Σε αυτή βασιζόμαστε σε μεγάλο βαθμό. Εχουμε κόσμο που αγαπάει το καλό δερμάτινο παπούτσι. Απλώς ο ίδιος πελάτης, είτε είναι μεγαλοδικηγόρος είτε μεγαλογιατρός, δεν θα αγοράσει πια τρία ζευγάρια, αλλά μόνο ένα. Επίσης στον καλό πελάτη κάνουμε προσφορές όλη τη χρονιά. Είμαι πάντως αισιόδοξος, πιστεύω ότι θα πάμε καλά. Αυτό που δεν θα συμβούλευα κανέναν να κάνει αυτή την περίοδο είναι να ανοίξει καινούργιο μαγαζί. Ειδικά αν είναι άπειρος, θα φάει γρήγορα το κεφάλι του».
tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια: