Μικρή ανοδική τάση παρουσιάζει η συνολική κατανάλωση καφέ ενώ σημαντική είναι η ανάπτυξη των αλυσίδων καταστημάτων που σερβίρουν καφέ, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα κλαδικής μελέτης της Icap με θέμα «Καφές - Αλυσίδες Cafe».
Ειδικότερα, η συνολική εγχώρια κατανάλωση καφέ εμφάνισε μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,75% τα τελευταία 15 έτη ενώ ο ελληνικός καφές καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, περίπου 50% το 2008, ακολουθεί η συμμετοχή του καφέ φίλτρου / espresso, ο
οποίος απέσπασε συνολικά το 26% και έπεται ο στιγμιαίος καφές με μερίδιο 23%.
Κύριο χαρακτηριστικό του κλάδου του καφέ αποτελεί ο ολιγοπωλιακός του χαρακτήρας, καθώς η αγορά ελέγχεται ουσιαστικά από τρεις μεγάλου μεγέθους επιχειρήσεις, οι οποίες είναι θυγατρικές πολυεθνικών ομίλων, με σημαντική παρουσία στην αγορά του καφέ διεθνώς. Η συνολική κατανάλωση καφέ είναι μεν ανοδική, σημειώνοντας ωστόσο χαμηλά ποσοστά αύξησης. Διαφορετικοί ρυθμοί εξέλιξης παρατηρούνται μεταξύ των επιμέρους κατηγοριών προϊόντων. Αξιόλογη ανάπτυξη παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι αλυσίδες καταστημάτων που σερβίρουν καφέ.
Εκτός από τις μεγάλου μεγέθους πολυεθνικές εταιρίες, στον κλάδο δραστηριοποιούνται και αρκετές μικρότερου μεγέθους επιχειρήσεις που εισάγουν, επεξεργάζονται και εμπορεύονται καφέ, η πλειονότητα των οποίων διαθέτει μη τυποποιημένο προϊόν. Ο καφές διανέμεται κυρίως σε σούπερ μάρκετ, καφεκοπτεία και χώρους μαζικής εστίασης. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αναπτύξει εμπορικά δίκτυα που καλύπτουν όλη την επικράτεια.
Η συνολική εγχώρια κατανάλωση καφέ εμφάνισε ανοδική τάση την περίοδο 1993-2008, καταγράφοντας μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 1,75%. Ο ελληνικός καφές καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς, περίπου 50% το 2008, αν και το ποσοστό συμμετοχής του βαίνει μειούμενο. Έντονα ανοδική είναι η συμμετοχή του καφέ φίλτρου/espresso ο οποίος απέσπασε συνολικά το 26% της συνολικής κατανάλωσης το 2008. Ακολουθεί ο στιγμιαίος καφές με μερίδιο 23%.
Όσον αφορά στα καταστήματα που σερβίρουν καφέ, αξιόλογη θέση στην εγχώρια αγορά κατέχουν οι μεγάλες «επώνυμες» και οργανωμένες αλυσίδες καταστημάτων, οι οποίες άλλαξαν την εικόνα που συνέθεταν τα προηγούμενα χρόνια τα μεμονωμένα καταστήματα (π.χ. καφετέριες). Τα τελευταία κυρίως χρόνια, το δίκτυο καταστημάτων των αλυσίδων διευρύνεται κυρίως δε μέσω της μεθόδου του franchising. Οι ρυθμοί με τους οποίους αναπτύσσονται οι επώνυμες αλυσίδες είναι αρκετά γρήγοροι.
Ανοδική πορεία παρουσίασαν κατά την τριετία 2006-2008 οι συνολικές πωλήσεις των σημαντικότερων αλυσίδων καφέ, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης 12,7%. Το ποσό που προήλθε από τις πωλήσεις του «σερβιριζόμενου» καφέ εκτιμάται ότι κάλυψε ποσοστό 55%, το 2008.
kathimerini
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου