Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του Facebook Μαρκ Ζούκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο έσφαλε στο ζήτημα της προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών του. Γι’ αυτό, όπως είπε, μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα προχωρήσει σε νέες ρυθμίσεις για τα περισσότερα από 400 εκατ. μέλη του ανά τον κόσμο, εν μέσω διευρυνόμενων διεθνώς ανησυχιών –και αντιδράσεων- από πολλούς φορείς και ιδιώτες που θεωρούν ότι το site πιέζει ουσιαστικά τους χρήστες να δημοσιοποιούν σε κοινή θέα όλο και περισσότερα προσωπικά δεδομένα τους.
Σε άρθρο του στην εφημερίδα «Ουάσιγκτον Ποστ» (ο πρόεδρος της οποίας Ντόναλντ Γκράχαμ
είναι μέλος στο διοικητικό συμβούλιο του Facebook), σύμφωνα με τα ξένα πρακτορεία, ο 26χρονος Ζούκερμπεργκ αναγνωρίζει ότι πολλοί χρήστες θεωρούν πολύπλοκους τους υπάρχοντες ελέγχους για τα προσωπικά στοιχεία τους, γι’ αυτό το Facebook, όπως υπόσχεται, θα προσθέσει νέους ρυθμίσεις ελέγχου και ασφαλείας, που θα είναι απλούστεροι στην χρήση τους από τα μέλη του δικτύου.
Επίσης το Facebook θα δώσει τη δυνατότητα στους χρήστες του, με εύκολο τρόπο, να σταματούν όλες τις παρεχόμενες υπηρεσίες από «τρίτα μέρη», αν και δεν είναι ακόμα σαφές αν αυτό αφορά μόνο εφαρμογές σχεδιασμένες για να χρησιμοποιούνται εντός του Facebook, όπως π.χ. to παιγνίδι Playfish της εταιρίας Electronic Arts ή και ξεχωριστές ιστοσελίδες που πρόσφατα άρχισαν να ενσωματώνουν σε αυτές δεδομένα του Facebook.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, το αμερικανικό Κογκρέσο και αρκετές οργανώσεις χρηστών, καταναλωτών και πολιτών έχουν αντιδράσει στις τελευταίες αλλαγές, στις οποίες προχώρησε το Facebook και αφορούν τις νέες ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ από τον προηγούμενο μήνα, οι οποίες θεωρούνται ότι παραβιάζουν τα ατομικά δικαιώματα των μελών του. Οι αντιδράσεις κατά του Facebook έφτασαν στο σημείο αρκετοί χρήστες του να ξεκινήσουν μέχρι και θορυβώδη καμπάνια για την μαζική διαγραφή των λογαριασμών τους από το δίκτυο, διαμαρτυρόμενοι για την μεταχείρισή των προσωπικών δεδομένων τους.
Ο Ζούκερμπεργκ απάντησε στο άρθρο του ότι «το Facebook δεν μοιράζεται τις προσωπικές πληροφορίες σας με ανθρώπους ή υπηρεσίες που δεν θέλετε» και «δεν δίνει στις διαφημιστικές εταιρίες πρόσβαση στις προσωπικές πληροφορίες σας». «Δεν θέλουμε και ποτέ δεν θα πουλήσουμε τις πληροφορίες σας σε κανέναν», διαβεβαιώνει, προσθέτοντας ότι το Facebook θα παραμείνει δωρεάν υπηρεσία για πάντα.
enet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου