www.kryfokamari.blogspot.com

Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

Αντίθετοι οι Πανεπιστημιακοί με το ν/σχ για την ανώτατη εκπαίδευση


Διαφωνίες σχετικά με το προτεινόμενο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με αιχμή τον τρόπο διοίκησης των ιδρυμάτων, εκφράζουν οι καθηγητές Πανεπιστημίου.

Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους το νομοσχέδιο δεν έχει ούτε κατ΄ ελάχιστον τη συναίνεση και την αποδοχή της πλειοψηφίας της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας των Πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) συναντήθηκαν σήμερα με την υπουργό Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, ζητώντας περιθώριο τριών μηνών για να μελετήσουν το νομοσχέδιο.

Σε ό,τι αφορά τα σημεία διαφωνίας τους, οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι η διοίκηση θα πρέπει να ασκείται κατά κύριο λόγο από τον πρύτανη και τη Σύγκλητο του Ιδρύματος. Όλα τα μονοπρόσωπα όργανα (πρύτανης, κοσμήτορες, πρόεδροι, κ. λπ.) θα πρέπει να εκλέγονται από τα μέλη ΔΕΠ του
αντίστοιχου σώματος, χωρίς κανένα αποκλεισμό των βαθμίδων.

Επιπλέον, σύμφωνα με τους Πανεπιστημιακούς, το Συμβούλιο του Ιδρύματος θα πρέπει να έχει κυρίως συμβουλευτικό και ελεγκτικό ρόλο. Να οργανώνει την αξιολόγηση του Ιδρύματος, να προβάλει το Ίδρυμα προς τα έξω και να συμβάλει στην εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης, καθώς και τη χάραξη της στρατηγικής του Ιδρύματος. Πρέπει επίσης να υπάρξει σαφής περιγραφή των χαρακτηριστικών των εξωτερικών μελών του Συμβουλίου.

Οι καθηγητές επικρίνουν την τακτική του υπουργείου τους τελευταίους μήνες, κάνοντας λόγο για «συνεχή και συστηματική απαξίωση των πανεπιστημίων και συκοφάντηση των πανεπιστημιακών, με διάφορα μέσα και σε διάφορα επίπεδα, μείωση έως και 50% της χρηματοδότησης των ιδρυμάτων από τον τακτικό προϋπολογισμό, συνέχιση μέχρι σήμερα της μηδενικής χρηματοδότησης της έρευνας από το ΕΣΠΑ, αλλά και παρεμπόδιση της εξέλιξης εκατοντάδων συναδέλφων και μη διορισμό νεοεκλεγέντων μελών ΔΕΠ».

Υποστηρίζουν παράλληλα ότι η διαβούλευση για τις αλλαγές που παρουσιάζονται στο νομοσχέδιο ήταν ελλιπέστατη, αποσπασματική, και με κυρίαρχα τα στοιχεία της επικοινωνιακής πολιτικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: