www.kryfokamari.blogspot.com

Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αυξήσεις εισιτηρίων έως και 100%

Αυξήσεις έως και 100% στις τιμές των εισιτηρίων του ΟΣΕ προβλέπει το νέο επιχειρηματικό σχέδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Η αύξηση των κομίστρων των εισιτηρίων του σιδηροδρόμου θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου και θα ισχύσει σχεδόν σε όλα τα δρομολόγια.

Ενδεικτικά το εισιτήριο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, που κοστίζει τώρα 20,10 ευρώ με τρένα μέσης ταχύτητας, δηλαδή όχι Intercity, θα εξισωθεί με την τιμή των εισιτηρίων του ΚΤΕΛ, που κοστίζουν 39 ευρώ.

Πάντως, φθηνότερα θα είναι τα εισιτήρια για τους επιβάτες που θα τα κλείνουν νωρίτερα, μέσω διαδικτύου.

Το επιβατικό κοινό θα μπορεί να προμηθεύεται ηλεκτρονικά τα εισιτήρια από την επόμενη εβδομάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η υπηρεσία αυτή θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2005, καθώς τότε ο
ΟΣΕ υπέγραψε σύμβαση ύψους 8,5 εκατομμυρίων ευρώ, δίχως ωστόσο να λειτουργήσει ποτέ.

Παράλληλα, κατά 50% θα αυξηθούν και τα εισιτήρια του προαστιακού της Αθήνας, που κατέγραψε ζημιές ύψους 45 εκ. ευρώ το 2009 ενώ φέτος οι ζημιές θα ανέλθουν σε περίπου 35 εκ. ευρώ.

Από το νέο έτος τα εισιτήρια για τα δρομολόγια Πειραιάς - Κιάτο και Αθήνα - Χαλκίδα, που τώρα κοστίζουν 10 ευρώ θα αυξηθούν στα 15 ευρώ

Περαιτέρω εξοικονομήσεις αναμένεται να γίνουν και με την λειτουργία της ηλεκτροκινούμενης γραμμής του προαστιακού έως το Κιάτο από τις 12 Δεκεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι η αναστολή δρομολογίων αναμένεται να αποφέρει στην εταιρία καθαρά κέρδη ύψους 34 εκ. ευρώ ετησίως.

Ο στόχος του νέου επιχειρηματικού σχεδίου, είναι να σταματήσει το στρεβλό οικονομικό καθεστώς που επικρατούσε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ όλα τα προηγούμενα έτη.

Για παράδειγμα, τα έσοδα για τις επιβατικές μεταφορές το 2009 ανήλθαν σε 73,1 εκ. ευρώ, ενώ τα έξοδα ήταν 279.400.000 ευρώ.

Επίσης, το κόστος μισθοδοσίας που θα φθάσει τα 93 εκ. ευρώ το 2010, ποσό που αντιστοιχεί στο 34% των συνολικών εξόδων της εταιρείας, θα μειωθεί στα 48 εκ. ευρώ το 2011.

Αυτό θα επιτευχθεί και με την περικοπή των επιδομάτων των εργαζομένων που από 21 εκ. ευρώ το 2010 θα μειωθούν στα 3,3 εκ. ευρώ το 2011.

Σημαντική εξοικονόμηση αναμένεται να προκύψει και από τις μετατάξεις 751 εργαζομένων, μειώνοντας τον αριθμό του προσωπικού από 1.661 το δεύτερο εξάμηνο του 2010 σε 910 το 2011, ενώ θα προσληφθούν και άλλοι 300 με κόστος έξι εκατομμυρίων ευρώ.

Το ζητούμενο είναι, μέσα στο 2011, να μην ελλειμματική η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εγχείρημα δύσκολο, καθώς οι ετήσιες ζημιές της εταιρείας τα τελευταία χρόνια ανέρχονται σε περίπου 200 εκ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: