«Ελληνική φέτα» από το Ουισκόνσιν, άγνοια για το ελληνικό κρασί και ανεκµετάλλευτες ευκαιρίες στην αµερικανική αγορά για το ελληνικό ελαιόλαδο και τις ελιές καταγράφει έρευνα της Κairos Consumers για λογαριασµό του Πανελλήνιου Συνδέσµου Εξαγωγέων.
Η τεράστια αµερικανική αγορά µάλλον κρύβει χαµένες ευκαιρίες για τους έλληνες εξαγωγείς, ενώ αποδεικνύεται ότι οι προσπάθειες από την πλευρά των επιχειρήσεων στο µέλλον πρέπει να είναι στοχευµένες.
Η έρευνα επικεντρώθηκε σε τέσσερα ελληνικά προϊόντα: τη φέτα, το κρασί, τις ελιές και το ελαιόλαδο. Σύµφωνα µε τα αποτελέσµατά της, υπάρχουν αµερικανικές εταιρείες που παράγουν φέτα και αποσπούν σηµαντικά µερίδια στη δυναµική αγορά του συγκεκριµένου προϊόντος,
εκµεταλλευόµενες µάλιστα ελληνοκεντρικά στοιχεία στην προώθηση - προβολή.
Παράλληλα, οι αµερικανοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν το ελληνικό κρασί ή το θεωρούν χαµηλής ποιότητας ενώ στην περίπτωση του ελαιόλαδου (που υπάρχει ταύτιση της ελληνικής προέλευσης και ποιότητας του προϊόντος), η διείσδυση των ελληνικών προϊόντων είναι χαµηλή εξαιτίας και των αναποτελεσµατικών πρακτικών προώθησης.
Μόνο δύο brands
Επιπλέον, σε ό,τι αφορά την αναγνωρισιµότητα των εµπορικών ονοµασιών των ελληνικών τροφίµων στις ΗΠΑ, το 26% των καταναλωτών δηλώνει ότι δεν έχει αγοράσει κάποιο ελληνικό προϊόν, όµως εκείνοι που έχουν αγοράσει, αναφέρουν ως ελληνικά προϊόντα το ελαιόλαδο, τη φέτα, τις ελιές Καλαµών, τον γύρο, το κριθαράκι και το ούζο, αλλά δεν συνδέονται µε κάποιο συγκεκριµένο brand. Εξαίρεση αποτελούν δυο µόνο προϊόντα, το γιαούρτι ΦΑΓΕ, µε αναγνωρισιµότητα στο 11% του κοινού και η µπίρα Μythos µε 3%.
Οι αµερικανοί καταναλωτές δεν δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην προέλευση των προϊόντων που καταναλώνουν, ενώ αδυνατούν να συνδέσουν την Ελλάδα µε συγκεκριµένα προϊόντα, κάτι όµως που δεν συµβαίνει σε προϊόντα άλλων χωρών. Οπως, για παράδειγµα, συνδέουν την Ιταλία µε τα ζυµαρικά και το ελαιόλαδο, τη Γαλλία µε τα τυριά και τα κρασιά και την Ισπανία µε τα αλλαντικά - κρεατικά και το ελαιόλαδο.
Ενδεικτικό είναι ότι µόλις ένας στους 100 ερωτηθέντες συνέδεσε την Ελλάδα µε ένα συγκεκριµένο προϊόν (ελαιόλαδο).
Τέλος, σε ό,τι αφορά τη γενικότερη εξοικείωση των αµερικανών καταναλωτών µε τα ελληνικά προϊόντα, το 42% αναφέρει ότι δεν τα έχει συναντήσει στα ράφια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου