www.kryfokamari.blogspot.com

Σάββατο 5 Ιουνίου 2010

Τσεκάρισε τα καλά στέκια και πες τα μου

Πώς «ξεκλειδώνεις» τα κρυμμένα μυστικά μιας μεγάλης πόλης; Μια εφαρμογή που «ξετρελαίνει» παίκτες και διαφημιστές ξέρει τον τρόπο. Πρόκειται για το Foursquare, ένα διαδικτυακό παιχνίδι με εφαρμογή σε κινητά τηλέφωνα προηγμένης τεχνολογίας, που κατακτά με ρυθμούς μεγαλύτερους του Facebook και του Τwitter όσους... μυούνται στα μυστικά του. Πρόκειται για δωρεάν παιχνίδι κοινωνικής δικτύωσης στο οποίο ο χρήστης ανακαλύπτει και συστήνει στους φίλους του καταστήματα και περιοχές που επισκέπτεται παντού στον κόσμο. Πρόκειται επίσης για πολύ καλό τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων, παράλληλα με την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.

Αυτό που πρέπει να κάνει κάθε φορά που επισκέπτεται κάποιο αξιόλογο σημείο της πόλης είναι να ενημερώνει τους φίλους του. Η χρησιμότητά του, δε, αφορά... τα πάντα: από τα καλύτερα κοκτέιλ ενός μπαρ, ως τον παρκαδόρο που δεν οδηγεί καλά ή ένα μαγαζί με εκπτώσεις και καλής ποιότητας
ρούχα. Η νέα μανία που καταλαμβάνει και το ελληνικό διαδικτυακό «εντοπίζεται» στην άκρη του... χεριού του: αυτό που απαιτείται είναι ένα έξυπνο τηλέφωνο με ενσωματωμένο GΡS, καλούς «φίλους» στα social-media και διάθεση για βόλτες.

Ο Δημήτρης Αθανασιάδης, 33 χρόνων, δραστηριοποιείται επιχειρηματικά στο Διαδίκτυο. Τον τελευταίο μήνα παίζει εντατικά με τους 13 φίλους του: «Εχω και το ψώνιο να είμαι από τους πρώτους που το κάνουν... Αλλά, τώρα τελευταία, βλέπω ότι έχει αρχίσει να γίνεται δημοφιλές, καλύπτει μια ανάγκη την οποία παλιότερα την ικανοποιούσαμε με το Τwitter. Τώρα με αυτόν τον τρόπο γίνεται πιο οργανωμένα» εξηγεί. Το Foursquare προσφέρει εκπτώσεις στους χρήστες του, παρακινώντας τους να το χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο επισκεπτόμενοι τα καταστήματα που τους «σκέπτονται». Επί παραδείγματι, αλυσίδα καφέ και γρήγορης εστίασης στις ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι προσφέρει έκπτωση 1 δολαρίου στους «δημάρχους» του παιχνιδιού: «Δήμαρχος γίνεσαι όταν πηγαίνεις συχνότερα από άλλους σε ένα σημείο» εξηγεί ο Δημήτρης. «Το Foursquare είναι ένας τρόπος να μοιράζεσαι με τους φίλους σου αγαπημένα μέρη και πληροφορίες για αυτά». Η έκπτωση 1 δολαρίου μπορεί να μην είναι σημαντικό ποσό, αποτελεί όμως την αρχή όπως φαίνεται για γενικότερη στρατηγική προώθησης επιχειρήσεων στο παιχνίδι. Ηδη, συμφωνίες συνήψαν και η «Wall Street Journal», το ΜΤV, κ.ο.κ.

Ο Νάσος «Κάππα», 29 χρόνων, γραφίστας και web designer, έμαθε για το Foursquare πριν από καιρό μέσω Τwitter, αλλά ασχολήθηκε περισσότερο τους τελευταίους δύο μήνες: «Δεν είναι ακριβώς παιχνίδι, αλλά μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης με θέμα κατά κύριο λόγο τη διασκέδαση και πεδίο δράσης την πραγματική ζωή, πράγμα που την κάνει άλλωστε ενδιαφέρουσα και ελκυστική. Το στοιχείο του “παιχνιδιού” που του προσδίδεται προέρχεται από τα (εικονικά) “παράσημα” που κερδίζει κανείς όσο πιο ενεργά συμμετέχει σε αυτήν, τροφοδοτώντας την με τοποθεσίες, reviews και tips. Ως τώρα έχω συγκεντρώσει πέντε παράσημα, για διάφορους λόγους».

Το ότι πλέον το Foursquare προμηθεύει τους ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με στατιστικά στοιχεία για τους σταθερούς αλλά και τους περιστασια- κούς πελάτες τους υποδηλώνει ότι πολλές επιχειρήσεις στο άμεσο μέλλον θα χρησιμοποιήσουν την εφαρμογή προκειμένου να εκμεταλλευθούν σε μέγιστο βαθμό τις δυνατότητές της. Ο 25χρονος Μαγέλ ντε Βορνιόλ από τη Γαλλία διαμένει τον τελευταίο ενάμιση χρόνο στην Αθήνα και έχει ιδρύσει την εταιρεία anetech.eu, η οποία προσφέρει διαδικτυακές υπηρεσίες. Ετοιμάζεται να προωθήσει ένα νέο εστιατόριο μέσα από τα social media (Facebook, Τwitter) και ειδικά μέσα από το Foursquare: «Μετάδωσε το μήνυμα στους φίλους σου, γιατί εμπιστεύονται το γούστο σου. Αυτή είναι η φιλοσοφία του παιχνιδιού. Και το καλύτερο είναι ότι όσο περισσότεροι παίζουντόσο περισσότερα οφέλη μπορούν να αποκομίσουν από τις επιχειρήσεις». Δεν διαφωνεί βέβαια και για το... μάτι του Βig Βrother που κατά έναν τρόπο αποτελεί αυτό το παιχνίδι: «Είναι τρομακτικό να ξέρουν όλοι πού πας, αλλά μην ξεχνάμε ότι είναι κάτι που κάνεις εθελοντικά».

«Παίζουμε κι εμείς με το δημιούργημά μας»

Οι εμπνευστές του παιχνιδιού είναι οι Ντένις Κρόλεϊ (φωτογραφία) και Ναβέν Σελβαντουράι . Οπως δηλώνουν στο «Βήμα», παίζουν συχνά με το δημιούργημά τους: «Οπου μπορείτε να φανταστείτε:από επαγγελματικά δείπνα έως μπαρ,συνέδρια, αθλητικές διοργανώσεις» . Στην αρχή ήθελαν να δημιουργήσουν απλώς «ένα εργαλείο που θα διευκόλυνε τις συνευρέσεις με τους φίλους μας στη Νέα Υόρκη.Το Foursquare αναπτυσσόταν, οπότε αποφασίσαμε να προσθέσουμε και διάφορα άλλα χαρακτηριστικά ώστε να προσφέρουμε πιο γεμάτη εμπειρία στους χρήστες του.Ετσι έχει μετατραπεί σε συνδυασμό αναζήτησης και εύρεσης φίλων, οδηγού για την πόλη και παιχνιδιού που ενθαρρύνει τους χρήστες να την εξερευνούν».

Δηλώνουν υπερήφανοι για το 1,2 εκατομμύριο χρηστών που έχουν εγγραφεί ως τώρα. Μόλις ένα καινούργιο «venue» προστεθεί στην υπηρεσία, το Foursquare παρέχει τη δυνατότητα στους επιχειρηματίες «να δουν τους συχνότερους αλλά και τους πιο πρόσφατους επισκέπτες. Επίσης, του προσφέρουμε στατιστικά “κλειδιά”, όπως μοναδικοί επισκέπτες,φύλλο αλλά και ώρες αιχμής».

Τι κάνει το Foursquare για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων; «Κανείς δεν μπορεί να δει ποιο σημείο επισκέπτεσαι, αν δεν είναι φίλος σου και αν δεν έχεις επιλέξει να κάνεις checking in.Αν πάλι θες να επισκεφθείς κάποιο σημείο και δεν θες να το μάθει κανείς,μπορείς».
tovima

Δεν υπάρχουν σχόλια: