www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Πιέσεις στην αγορά ένδυσης και υπόδησης εξαιτίας της ύφεσης

Η συρρίκνωση της εγχώριας παραγωγής και η μείωση των παραγγελιών αποτελούν τα βασικά χαρακτηριστικά της εγχώριας ένδυσης και υπόδησης, όπως προκύπτει από πρόσφατη μελέτη της Hellastat.

Όπως επισημαίνεται στην έκθεση, η πτώση της παραγωγής έχει αποτυπωθεί στο κλείσιμο επιχειρήσεων, στην απόφαση μεταφοράς σε παραγωγικές μονάδες στο εξωτερικό (π.χ. Βαλκάνια, Ασία), καθώς και στη στροφή στις εισαγωγές.

Ο κλάδος παρουσιάζει υψηλή εισαγωγική διείσδυση, με κύριες χώρες προέλευσης των προϊόντων την Ιταλία, την Κίνα και την Ισπανία. Σύμφωνα με την Hellastat, το 2008 το έλλειμμα στην ένδυση ανήλθε σε 1,3 δισ. και σε 252,9 εκ. τεμάχια, ενώ στην υπόδηση σε 545 εκ. και 70 εκ. ζευγάρια.

Σύμφωνα με εκπρόσωπους των επιχειρήσεων του κλάδου με τους οποίους συνεργάστηκε η Hellastat για την εκπόνηση της μελέτης, η πίεση που ασκείται στην αγορά εξαιτίας της ύφεσης είναι πολύ
υψηλή, καθώς η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών έχει μειωθεί και χαρακτηρίζονται από αρνητική ψυχολογία.

Το παρεμπόριο και η διακίνηση πλαστών προϊόντων αποτελούν επίσης, σημαντικά προβλήματα, εντείνοντας τον ανταγωνισμό σε μια περίοδο που μερίδα καταναλωτών στρέφεται στη φθηνότερη λύση.

Επιπλέον, η έντονη εποχικότητα του κλάδου και ο κίνδυνος απαξίωσης των εμπορευμάτων, σε συνδυασμό με τα υψηλά εργατικά κόστη και μισθώματα, συνεπάγονται υψηλές απαιτήσεις σε κεφάλαιο κίνησης και ορθή οικονομική διαχείριση.

Τέλος, στον κλάδο παρατηρείται υπερπροσφορά επιχειρήσεων σε επίπεδο εισαγωγής και λιανικής, ενώ ανταγωνισμός προκαλείται από τη διάθεση προϊόντων σε άλλες αγορές (π.χ. super-market, λαϊκές αγορές), με συνέπεια να συρρικνώνονται τα περιθώρια κερδοφορίας και να παρατηρούνται φαινόμενα «πολέμου τιμών».

Το τρέχον έτος αναμένεται να είναι ιδιαίτερα δύσκολο για όλες τις κατηγορίες εταιρειών, επισημαίνει η Hellastat στην έκθεσή της. Χαρακτηριστικά, στον τομέα του ενδύματος, βάσει των αρχικών πωλήσεων κατά το 1ο τρίμηνο του έτους και κυρίως των δειγματισμών για τη χειμερινή κολεξιόν του 2010, υπολογίζεται ότι ο τζίρος στη λιανική θα είναι μειωμένος κατά 30-40%, προκαλώντας περαιτέρω προβλήματα σε όλη την αλυσίδα διανομής.

Παρατηρείται ότι τα καταστήματα στην επαρχία έχουν επιδείξει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα σε σχέση με τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα. Ταυτόχρονα, οι επιχειρήσεις υιοθετούν πρακτικές με στόχο να τονώσουν τις πωλήσεις τους (π.χ. υψηλές εκπτώσεις από την έναρξή τους, προσφορές σε μέλη, προκρατήσεις προϊόντων, προωθητικές ενέργειες κ.τ.λ.).

Τέλος, στην αγορά παρατηρείται στροφή των καταναλωτών στα εκπτωτικά πολυκαταστήματα και τα μεμονωμένα καταστήματα στοκ, τα οποία διαθέτουν εμπορεύματα προηγούμενων σεζόν σε χαμηλότερες τιμές.
naftemporiki

Δεν υπάρχουν σχόλια: