Αλλάζει ριζικά ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας για όσους αγοράσουν αυτοκίνητο μετά την 1η Νοεμβρίου του 2010. Πλέον το αντίτιμο για το σήμα θα συνδέεται αποκλειστικά με τις εκπομπές ρύπων. Το enet.gr έκανε τους υπολογισμούς για περισσότερα από 2300 μοντέλα και παρουσιάζει τους αναλυτικούς πίνακες.
Για πρώτη φορά, παρέχεται η δυνατότητα απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας ακόμη και για συμβατικά Ι.Χ. Μέχρι τώρα, τέτοιο προνόμιο είχαν μόνο τα υβριδικά. Έτσι, όποιος αγοράσει μετά τον Νοέμβριο αυτοκίνητο το οποίο εκπέμπει λιγότερα από 100 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, θα απαλλάσσεται των τελών.
Από εκεί και πέρα, στον νέο νόμο περιγράφονται οκτώ κλιμάκια για τον υπολογισμό των τελών κυκλοφορίας. Όσο περισσότεροι είναι οι ρύποι, τόσο αυξάνονται και τα τέλη
κυκλοφορίας. Τα κλιμάκια αυτά έχουν ως εξής:
Η επιβάρυνση προκύπτει με έναν απλό πολλαπλασιασμό.Ένα Ι.Χ. που εκπέμπει 300 γραμμάρια ρύπων, θα πληρώνει 900 ευρώ ενώ ένα άλλο με 170 γραμμάρια ρύπων, θα επιβαρύνεται με 340 ευρώ.
Σε σχέση με το ισχύον σύστημα (δηλαδή αυτό που υπολογίζει τα τέλη κυκλοφορίας με αποκλειστικό κριτήριο τον κυβισμό) επέρχονται ριζικές αλλαγές. Υπάρχει 1600άρι που πληρώνει 86 ευρώ περισσότερα αλλά και 1400άρι που θα επιβαρύνεται λιγότερο κατά 85 ευρώ. Αν θέλετε να κάνετε συγκρίσεις του νέου συστήματος με το ισχύον, μπορείτε να καταλήξετε σε χρήσιμα συμπεράσματα. Εδώ μπορείτε να υπολογίσετε τα τέλη του 2011 για το αντίστοιχο αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί πριν το Νοέμβριο και να δείτε εάν γίνονται ακριβότερα ή οικονομικότερα.
Ποια είναι όμως τα τέλη κυκλοφορίας όπως αυτά υπολογίζονται με βάση τους ρύπους; Επιλέγοντας την εταιρεία που θέλετε από τον παρακάτω πίνακα μπορείτε να δείτε τα τέλη για όλα τα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά. Για τους υπολογισμούς, έχουν ληφθεί υπόψη:
1.Οι ρύποι όπως αυτοί δημοσιεύτηκαν σε ειδική έκδοση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) τον Ιούλιο του 2010.
2.Τα κλιμάκια όπως περιγράφονται στον νέο νόμο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου