«Παγώνουν» για τουλάχιστον τρία χρόνια τα σχέδια δραστηριοποίησης της Public στην Βουλγαρία. Η εταιρεία λόγω των αρνητικών συνθηκών που συνάντησε στη γειτονική αγορά αποφάσισε να αναστείλει τη λειτουργία του πρώτου της καταστήματος στη χώρα και να επικεντρωθεί στις αγορές της Ελλάδας και της Κύπρου όπου η ανταπόκριση του concept είναι σαφώς μεγαλύτερη.
«Ήταν μια επιβεβλημένη απόφαση. Παρά τη μεγάλη προσέλευση καταναλωτών, το καλάθι αγορών παρέμενε άδειο. Πολύ απλά, ο κόσμος ερχόταν στο κατάστημα, αλλά δε ψώνιζε αφού λόγω της κρίσης οι καταναλωτικές δαπάνες στη Βουλγαρία έχουν υποστεί καθίζηση», αναφέρει στο Capital.gr ο Ρόμπυ Μπουρλάς, γενικός διευθυντής της εταιρείας.
Τους πέντε μήνες που παρέμεινε σε λειτουργία το κατάστημα στη Βάρνα, καθημερινά υποδεχόταν
περί τους 2-3 χιλιάδες επισκέπτες, δηλαδή 30-40% περισσότερους από όσους περνούν τις πόρτες του καταστήματος της αλυσίδας στο Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, ο τζίρος του μετά βίας έφθανε το 25% του καταστήματος στο εμπορικό κέντρο.
«Η συγκυρία στη Βουλγαρία δεν ήταν ευνοϊκή για ένα concept όπως τα Public. Ο όμιλος θα επαναξιολογήσει τη στρατηγική του για τη χώρα, ωστόσο εκτιμάται πως για τα επόμενα τρία με πέντε χρόνια οι συνθήκες θα είναι εξίσου δύσκολες», τονίζει ο κ. Μπουρλάς.
Η αλυσίδα, συμφερόντων Πάνου Γερμανού, σχεδίαζε να επενδύσει περί τα 10 εκατ. ευρώ σε διάστημα τριετίας για την ανάπτυξη του δικτύου της στη Βουλγαρία. Για το κατάστημα στη Βάρνα δαπανήθηκαν 2 εκατ. ευρώ, με την επιστροφή όμως εμπορευμάτων και άλλων ειδών, το κόστος εξόδου περιορίστηκε στο 1 εκατ. ευρώ.
Πλέον η αλυσίδα θα επικεντρωθεί σε Ελλάδα και Κύπρο όπου συνολικά βρίσκονται σε λειτουργία επτά καταστήματα. Για τα μέσα του προσεχούς Αυγούστου έχει οριοθετηθεί η έναρξη λειτουργίας του δεύτερου καταστήματος στη Θεσσαλονίκη, στην οδό Τσιμισκή, όπου ανακατασκευάστηκε ένα ιστορικό κτίριο της περιοχής, επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ. Σύντομα θα πέσουν και οι υπογραφές για δύο ακόμη, στα νότια προάστια της Αθήνας και στη Λάρνακα, ενώ εξετάζεται και η επέκταση σε μια ακόμη μεγάλη πόλη της περιφέρειας.
Στη Κύπρο η αλυσίδα λειτουργεί δύο σημεία πώλησης, στην Λευκωσία (εγκαινιάστηκε το 2007) και ένα στη Λεμεσό (τον περυσινό Μάιο). Στόχος της αλυσίδας, όπως ανακοινώθηκε στα τέλη του 2009 είναι να εμφανίσει κερδοφορία το 2011.
capital
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου