Ένας στους πέντε εργαζόμενους παίρνουν αναρρωτικές άδειες μη αντέχοντας άλλο το στρες στη δουλειά τους, αλλά σχεδόν όλοι το κρύβουν, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.
Επιστήμονες από τον βρετανικό οργανισμό ψυχικής υγείας Mind, ρώτησαν εκατοντάδες εθελοντές, διαπιστώνοντας πως σχεδόν όλοι όσοι «γονατίζουν» από το εργασιακό στρες, φοβούνται να το πουν στους προϊσταμένους τους.
Έτσι, μοιραία καταφεύγουν σε ψέματα, λέγοντας πως παίρνουν αναρρωτική άδεια για κάθε είδους ιατρικό λόγο. Οι πιο συχνοί είναι τα στομαχικά προβλήματα (τα επικαλείται το 36% των πασχόντων), οι ιώσεις (το 13%), οι κρίσεις ημικρανίας (το 12%), οι ιατρικές εξετάσεις (το 6%) και οι κρίσεις οσφυαλγίας (5%).
Παρ’ όλα αυτά, οι επτά στους δέκα θα προτιμούσαν να έχουν την δυνατότητα να μιλήσουν ανοικτά για το αληθινό πρόβλημά τους με τους προϊσταμένους τους. Δεν πιστεύουν, όμως, πως θα βρουν
κατανόηση, οπότε δεν το κάνουν.
Οι υπόλοιποι τρεις στους δέκα, θα ήθελαν οι προϊστάμενοί τους να τους μιλήσουν πρώτοι όταν αντιλαμβάνονται πως έχουν αρχίσει να καταβάλλονται από το στρες στη δουλειά.
Προγενέστερη μελέτη, την οποία πραγματοποίησε το Βασιλικό Κολέγιο Ψυχιάτρων της Βρετανίας, είχε υπολογίσει ότι η κακοδιαθεσία και το στρες στη δουλειά, κοστίζουν δισεκατομμύρια στην οικονομία κάθε κράτους.
«Εκατομμύρια εργαζόμενοι βιώνουν ανεξέλεγκτο στρες στη δουλειά τους – και το γεγονός ότι τόσο πολλοί αναγκάζονται να λένε ψέματα αντί να πουν την αλήθεια και να βρουν μια λύση, πρέπει να προβληματίσει ιδιαίτερα τις επιχειρήσεις», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του Mind κ. Πωλ Φάρμερ.
«Εάν οι εργαζόμενοι δεν αισθάνονται ότι μπορούν να είναι ειλικρινείς για την πίεση που νιώθουν, τα εργασιακά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται και γρήγορα εξελίσσονται σε δεινά, όπως το χαμηλό ηθικό των εργαζομένων, η μειωμένη παραγωγικότητα και οι αυξανόμενες αναρρωτικές άδειες».
Η μελέτη του Mind αποκαλύπτει επίσης ότι για την πλειονότητα των εργαζομένων, οι προϊστάμενοι και οι εργοδότες δεν κάνουν τίποτα για να φροντίζουν την ψυχική ευεξία τους.
«Το εργασιακό στρες είναι υπαρκτό – και το να παριστάνει κανείς ότι δεν υπάρχει, απλώς κάνει τα πράγματα χειρότερα», τόνισε ο κ. Φάρμερ. «Συνιστούμε στις επιχειρήσεις να λάβουν μέτρα για να ενθαρρύνουν την ειλικρίνεια στον εργασιακό χώρο και να επιλύσουν γρήγορα τα προβλήματα που οδηγούν στο στρες. Ειδάλλως, απλώς συσσωρεύουν προβλήματα που στο μέλλον θα τα βρουν μπροστά τους»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου