www.kryfokamari.blogspot.com

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Πετάλι κάνατε σήμερα;

Διαφανείς κάψουλες που συνδυάζουν τον τρόπο λειτουργίας του τελεφερίκ με το ποδήλατο ίσως στο μέλλον αποδειχθούν πολύ δημοφιλή μέσα μετακίνησης. Η εταιρεία που τα κατασκευάζει, η νεοζηλανδική Shweeb, θα λάβει μάλιστα από την Google ένα εκατομμύριο δολάρια (734.000 ευρώ). Οι κάψουλες αυτές ήταν μίια από τις «πέντε μεγάλες ιδέες που θα βοηθήσουν να αλλάξει ο κόσμος», σύμφωνα με τον διαγωνισμό Ρroject 10 της εταιρείας.
Η Google ξεχώρισε 16 από τις 150.000 ιδέες που κατατέθηκαν από 170 και πλέον χώρες για να μοιραστούν δέκα εκατομμύρια δολάρια (7.340.000 ευρώ). Τα χρήματα αυτά ήταν το έπαθλο του
διαγωνισμού που προκήρυξε η μεγάλη εταιρεία.

Οι κάψουλες, που στηρίζονται σε εναέριες σιδηροτροχιές και κινούνται με πετάλια, θα μπορούσαν να αποτελέσουν τη λύση για την κάλυψη μικρών και μεσαίων αποστάσεων, για τις οποίες δεν χρειάζεται αυτοκίνητο. Το ποσό που έλαβε η εταιρεία θα χρησιμοποιηθεί για τη χρηματοδότηση της περαιτέρω έρευνας και ανάπτυξης του μέσου προκειμένου να χρησιμοποιηθεί δοκιμαστικά στις πόλεις.

Ο καταγόμενος από τη Μελβούρνη εμπνευστής της ιδέας Τζέφρι Μπάρνετ εξηγεί τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτήν όταν ζούσε στο Τόκιο: «Είχα για πρώτη φορά την ιδέα ενός κινούμενου με πετάλια συστήματος μεταφορών στην πόλη πριν από εννέα χρόνια. Μου άρεσε πάντα να κάνω ποδήλατο αλλά δεν μου άρεσε να βρέχομαιούτε να μένω από λάστιχο! Συνειδητοποίησα πως αν αναμείξεις ένα ξαπλωμένο ποδήλατο με μια σιδηροτροχιάέχεις έναν απίστευτα αποτελεσματικό μηχανισμό με τον οποίο μπορείς να κινηθείς μέσα σε μια πόλη με υψηλή ταχύτητα και πλήρη ασφάλεια».

Ο ίδιος πρόσθεσε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις «με δεκάδες ανθρώπους σε χώρες σε όλον τον κόσμο για την κατασκευή σιδηροτροχιών, γραφικών διαδρομών και σύνδεσης με άλλα μέσα μεταφοράς».

Το πρωτότυπο μέσο είναι περισσότερο ρόλερ κόστερ παρά μέσο μεταφοράς. Βρίσκεται στο Αgroventures Ρark στη Ροτόρουα της Νέας Ζηλανδίας. Η ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει φτάνει ως τα 45 χιλιόμετρα την ώρα και στις στροφές γέρνει ως και 60 μοίρες. Οι επικριτές ωστόσο της ιδέας θεωρούν εξαιρετικά δαπανηρή την ανάπτυξη ενός τέτοιου μέσου για μαζική χρήση αφού υπάρχουν πολλά άλλα χαμηλότερου κόστους. Η κατασκευή περισσότερων λωρίδων κυκλοφορίας για ποδήλατα, η κατασκευή πεζοδρομίων και λεωφορειοδρόμων είναι μερικές λύσεις πολύ χαμηλότερου κόστους. Είναι βεβαίως φθηνότερη λύση από την κατασκευή ενός νέου μετρό ή προαστιακού, αλλά απαιτεί σημαντική υποδομή για τη μετακίνηση μόνο ενός ατόμου (ή τεσσάρων το πολύ) κάθε φορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια: