www.kryfokamari.blogspot.com

Σάββατο 31 Ιουλίου 2010

Σερβίρουν... προσφορές

Στον χορό των αλλεπάλληλων προσφορών και των εκπτώσεων εισέρχεται μετά το λιανεμπόριο και η αγορά του καφέ και των εστιατορίων. Μεγάλοι παίκτες από τον χώρο της καφεστίασης μειώνουν τις τιμές σε συγκεκριμένα είδη, «μαγειρεύουν» οικονομικότερα μενού και εισάγουν τακτικές τύπου happy hour, προκειμένου να διατηρήσουν τους πελάτες τους. Ως εκ τούτου, η αγορά εξελίσσεται σε πεδίο μάχης μεταξύ των αλυσίδων αλλά και των μικρότερων μεμονωμένων επιχειρηματιών. Ολοι διεκδικούν πλέον με μεγαλύτερη δυσκολία μερίδιο από τα 7 δισ. ευρώ που ξοδεύουν οι Ελληνες ετησίως σε καφέ, μπαρ και εστιατόρια. Μόνο για σερβιριζόμενο καφέ οι έλληνες καταναλωτές δαπανούν γύρω στα 800 εκατ. ευρώ τον χρόνο.


Με δεδομένη τη μείωση της κατανάλωσης που γίνεται αισθητή ολοένα και περισσότερο, στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ότι η τακτική των προσφορών που εφαρμόζεται στα καταστήματα λιανικών
πωλήσεων εδώ και περίπου δύο χρόνια αποτελεί πλέον μονόδρομο και για την αγορά της εστίασης. Στόχος τους είναι να συγκρατήσουν τον τζίρο τους σε όσο το δυνατόν ψηλότερα επίπεδα. Με τις πωλήσεις να πέφτουν φέτος 10%-30% για δεύτερη συνεχή χρονιά, οι επιχειρηματίες του χώρου της εστίασης ανησυχούν και φέρνουν την αγορά πιο κοντά στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Στοχεύουν, άλλωστε, να αντισταθμίσουν και τη σημαντική πτώση που «είδαν» τους μήνες του χειμώνα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην περιοχή του Κεφαλαρίου, όπου έχει δημιουργηθεί «πιάτσα» εστιατορίων και καφέ, πέντε καταστήματα του κλάδου έκλεισαν μετά τα Χριστούγεννα. Αν και τα τρία αντικαταστάθηκαν σταδιακά από νέες επιχειρήσεις, δύο παραμένουν κλειστά. Οπως επισημαίνουν στελέχη του κλάδου, οι καταναλωτές «κλείστηκαν μέσα» λόγω του κλίματος αβεβαιότητας από τη δύσκολη δημοσιονομική κατάσταση της χώρας και των μέτρων λιτότητας. Περιορισμένη ήταν η προσέλευση των πελατών σε εστιατόρια και κατά τη διάρκεια του Μουντιάλ. Πιο ευάλωτα στην κρίση αναδεικνύονται τα εστιατόρια που απευθύνονται σε μεσαία εισοδήματα. Αλλά και τα ακριβά εστιατόρια, για τα οποία είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα παραμείνουν αλώβητα, έχουν υποστεί τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης.

Προτάσεις των 20 ευρώ

«Η αγορά είναι πεσμένη. Μπορεί σε αριθμό κουβέρ να κινείται στα περυσινά επίπεδα, όμως ο λογαριασμός σε κάθε τραπέζι είναι χαμηλότερος, με αποτέλεσμα ο τζίρος να έχει μειωθεί. Οι καταναλωτές παραγγέλνουν λιγότερα και φθηνότερα πιάτα για να μειώσουν τον λογαριασμό» παρατηρεί ο κ. Αντώνης Ηλιόπουλος των εστιατορίων Πρυτανείο. Ως αντίδοτο, η συγκεκριμένη αλυσίδα εμπλούτισε το μενού με νέα πιάτα σε χαμηλότερες τιμές. Μάλιστα, στο Πρυτανείο του Golden Ηall το μενού περιλαμβάνει ειδικές προτάσεις των 20 ευρώ, ώστε να προσελκύσει το ενδιαφέρον των πελατών του εμπορικού κέντρου. «Σκεφτόμαστε να περιλάβουμε τέτοιες προτάσεις και στα άλλα δύο εστιατόριά μας» δηλώνει ο κ. Ηλιόπουλος. Αλλωστε, όλα τα εστιατόρια του Golden Ηall συμμετέχουν σε ειδική προσφορά προκειμένου να πείσουν περισσότερους καταναλωτές να ανέβουν στον τελευταίο όροφο. Για κάθε αγορά 100 ευρώ σε καταστήματα του Golden Ηall οι καταναλωτές χαίρουν έκπτωσης 20% στα εστιατόρια. 30% φθηνότερα 6-9 το βράδυ

«Από τον Απρίλιο όλοι οι καταναλωτές μετρούν με μεγαλύτερη προσοχή πόσα θα ξοδέψουν» υποστηρίζει ο κ. Γιώργος Κουτρουλιάς, διευθύνων σύμβουλος της αλυσίδας εστιατορίων Ρalmier Βistrot. «Όλες οι εταιρείες προχωρούν στην εφαρμογή ειδικών προγραμμάτων με μειωμένες τιμές προκειμένου να τονώσουν τη ζήτηση». Στην περίπτωση των Ρalmier Βistro οι καταναλωτές έχουν την ευκαιρία να πληρώσουν 30% φθηνότερα 6-9 το βράδυ. «Θέλουμε να τονώσουμε την κίνηση αυτές τις ώρες» δηλώνει ο κ. Κουτρουλιάς, ο οποίος σχεδιάζει να παρουσιάσει νέα εκπτωτικά προγράμματα από τον Σεπτέμβριο. Η εναλλαγή και ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων και των μενού σε προσφορές με νέες προτάσεις βρίσκονται στα σχέδια ολοένα και πιο πολλών εστιατορίων και καφέ, προκειμένου να διατηρήσουν ζεστό το ενδιαφέρον των πελατών τους.

Πρόκειται για πρακτική που έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται φέρνοντας ακόμη πιο κοντά την αγορά στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Η αλυσίδα Εverest, για παράδειγμα, προσέφερε στην αρχή του έτους και για συγκεκριμένο διάστημα τον καφέ εσπρέσο αντί ενός ευρώ. Η τιμή χαρακτηρίστηκε εξαιρετικά χαμηλή για τα ελληνικά δεδομένα καθώς στην Ελλάδα η τιμή του σερβιριζόμενου καφέ, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, κινείται σε σχετικά υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Λίγο αργότερα και μέχρι το τέλος Ιουνίου σε προσφορά ήταν οι σαλάτες. Αυτή την εποχή στον χορό των προσφορών η Εverest έχει βάλει τον φραπέ, ο οποίος διατίθεται στην τιμή του ενός ευρώ (από 1,65 ευρώ), ενώ μέχρι το τέλος του 2010 προς ένα ευρώ θα διατίθεται και η τυρόπιτα.

Και με συνεργασίες

Ο καφές και τα σνακ του ενός ευρώ παραπέμπουν σε πρακτικές που εφαρμόζει η αμερικανική εταιρεία γρήγορης εστίασης ΜcDonalds εδώ και τέσσερα χρόνια διαθέτοντας 10 προϊόντα- τα οποία εναλλάσσονται σε τακτά χρονικά διαστήματα- στην τιμή του ενός ευρώ το ένα. Μάλιστα, όπως επισημαίνει στέλεχος της εταιρείας «το πρόγραμμα ΕΝΑ Μ΄1 έχει αποδειχθεί εξαιρετικά δημοφιλές κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης». Πάντως, πέρα από τις μειωμένες τιμές, οι ιδιοκτήτες εστιατορίων και καφέ προχωρούν ακόμη και σε διαγωνισμούς με έπαθλα, ειδικά προνόμια για κατόχους καρτών πιστότητας και προσφορές σε συνεργασία με άλλες εταιρείες από τον χώρο της ψυχαγωγίας, όπως είναι οι κινηματογράφοι. Στελέχη του κλάδου «βλέπουν» τις προωθητικές ενέργειες να κλιμακώνονται μετά τον Σεπτέμβριο, οπότε εκτιμούν ότι θα δουν περαιτέρω μείωση στον τζίρο τους.

Στελέχη της καφεστίασης εκτιμούν ότι οι προωθητικές ενέργειες θα κλιμακωθούν μετά τον Σεπτέμβριο
tanea

Δεν υπάρχουν σχόλια: