Τις προπέλες στο φουλ για πλήρη απελευθέρωση της κρουαζιέρας, με άρση του προστατευτικού καθεστώτος του καμποτάζ, έχει βάλει η κυβέρνηση. Τη σχετική εξαγγελία-προσφορά στον κόσμο του τουρισμού προτίθεται να κάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου την Τετάρτη στην ετήσια συνέλευση του ΣΕΤΕ, που συμπίπτει φέτος με την επέτειο της 21ης Απριλίου!...
Μια τέτοια κίνηση, εκτιμούν στην κυβέρνηση, θα λειτουργήσει κατευναστικά για χιλιάδες επαγγελματίες του κλάδου και ξενοδόχους που αντιμετωπίζοντας την κρίση πιστεύουν ότι η ανάδειξη του Πειραιά σε διεθνές κέντρο κρουαζιέρας θα αναζωογονήσει και τον ημιθανή τουρισμό της Αθήνας.
Επικαλούνται προς τούτο μελέτες που δείχνουν ότι η εμμονή στη διατήρηση του προστατευτικού για τα ελληνικά πληρώματα καθεστώτος του καμποτάζ στερεί ετησίως έσοδα άνω των 500 εκατ. ευρώ από την εθνική οικονομία, τη στιγμή μάλιστα που η χώρα μας έχει ανακηρυχθεί ως ο δεύτερος (μετά την Ιταλία) δημοφιλέστερος προορισμός κρουαζιέρας με περίπου 5 εκατ. επισκέπτες στα ελληνικά νησιά κάθε χρόνο.
Υποσχέσεις...
΄Αρση του καμποτάζ άλλωστε -που στην πράξη σημαίνει ότι και τα μεγάλα κρουαζιερόπλοια με σημαίες χωρών εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης θα μπορούν να «δένουν» στον Πειραιά, επιβιβάζοντας ή
αποβιβάζοντας επιβάτες- είχε υποσχεθεί και ο Κώστας Καραμανλής πέρυσι κατά την προεκλογική του ομιλία στη ΔΕΘ, έχοντας αποκλειστικά γι' αυτό τη δικαιολογία ότι δεν επανεξελέγη...
Οι συναρμόδιοι υπουργοί της σημερινής κυβέρνησης πάντως (σ.σ. η Λούκα Κατσέλη, που έχει δουλέψει πολύ πάνω σ' αυτό το θέμα, ο Παύλος Γερουλάνος, που υφίσταται τις πιέσεις των τουριστικών φορέων και, ενδεχομένως, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης που ανέλαβε επισήμως την ευθύνη της ποντοπόρου ναυτιλίας), καθώς επίσης και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γιώργος Ανωμερίτης, με μεγάλη εμπειρία επί του θέματος και γνωστός για τις κατευναστικές του κινήσεις, πιστεύουν ότι με συντονισμένες ενέργειες και άλλου είδους εγγυήσεις θα καμφθούν οι οξύτατες αντιδράσεις της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) που έχει αναγάγει σε casuς belli την τροποποίηση του σημερινού καθεστώτος προστασίας ως προς τη σύνθεση των πληρωμάτων.
Να σημειωθεί, ωστόσο, ότι οι όποιες απόπειρες έχουν γίνει μέχρι σήμερα από γιγάντιες εταιρείες κρουαζιερόπλοιων με έδρα τις ΗΠΑ ή νησιά της Καραϊβικής για να «σπάσουν» στην πράξη το προστατευτικό καθεστώς του καμποτάζ στην Ελλάδα, προσέκρουσαν στις δυναμικές αντιδράσεις των συνδικαλιστών και μελών της ΠΝΟ, με αποτέλεσμα ο Πειραιάς να έχει μετατραπεί πολλάκις σε πεδίο μάχης.
Χαρακτηριστικό και πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι αυτό του κρουαζιερόπλοιου «Zenith», εταιρείας αμερικανικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας, που έχει δρομολογήσει κρουαζιέρες από τον Πειραιά, δίχως όμως να απασχολεί στο πλήρωμά του Ελληνες ναυτικούς, παρ' ότι δεν υποχρεούται τυπικά προς τούτο αφού φέρει σημαία της Ε.Ε.
Την εβδομάδα που πέρασε μέλη της ΠΝΟ και άνεργοι ναυτικοί που δοκιμάζονται οικονομικά περικύκλωσαν το κρουαζιερόπλοιο, εκφράζοντας έντονες διαμαρτυρίες για τη συγκεκριμένη περίπτωση, αλλά και για τις διαφαινόμενες προθέσεις της κυβέρνησης να προχωρήσει σε άρση του καμποτάζ.
Αντιδράσεις ΣΕΤΕ
Το γεγονός αυτό -που ούτε το πρώτο ήταν στο λιμάνι του Πειραιά, πιθανώς ούτε και το τελευταίο- προκάλεσε τις εξίσου έντονες αντιδράσεις των μεγάλων επιχειρηματιών του τουρισμού (ΣΕΤΕ) που απείλησαν ότι θα προσφύγουν στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, προκειμένου να αρθούν τα εμπόδια που συναντούν στη χώρα μας κρουαζιερόπλοια που φέρουν κοινοτική σημαία.
Σε επιστολή, εξάλλου, που απέστειλε στους αρμόδιους υπουργούς ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων περιγράφει με σκοτεινά χρώματα την περίπτωση της εταιρείας RCI (απασχολεί 1.100 Ελληνες ναυτικούς, όπως αναφέρει) η οποία καίτοι προγραμμάτιζε 33 εβδομαδιαίες κρουαζιέρες γι' αυτό το καλοκαίρι με λιμένα επιβίβασης και αποβίβασης τον Πειραιά, είναι έτοιμη μετά την περιπέτεια του «Zenith» να τα «μαζέψει» και να μεταφέρει τη δραστηριότητά της είτε στο Μπάρι (για κρουαζιέρες στην Αδριατική) είτε στην Αττάλεια της Τουρκίας για την Ανατολική Μεσόγειο.
΄Οσο για το συγκεκριμένο κρουαζιερόπλοιο με σημαία Μάλτας, που τράβηξε τις διαμαρτυρίες των άνεργων ναυτικών του Πειραιά, ο ΣΕΤΕ υποστηρίζει ότι θα έφερνε στην Ελλάδα πάνω από 100.000 Ισπανούς τουρίστες, δημιουργώντας έναν κύκλο εργασιών άνω των 10 εκατ. ευρώ που τώρα κινδυνεύουν να πάνε χαμένα...*
enet
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου