www.kryfokamari.blogspot.com

Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Επιχείρηση ηλεκτροσόκ με καταναλωτές

Δέκα χρόνια... ΔΕΗ μέσα από τις καταγγελίες των πολιτών στον Συνήγορο του Πολίτη είναι αρκετά για να μας δώσουν την ακτινογραφία ακόμα μίας δημόσιας υπηρεσίας όπου η κοινή λογική και ο σεβασμός του πολίτη είναι ζητούμενα.
Καταπέλτης η έκθεση του Συνηγόρου αναφέρει τα σημαντικότερα προβλήματα που εντοπίσθηκαν με την πείρα των 1.751 καταγγελιών των πολιτών τα τελευταία 11 χρόνια:


1 Θέμα διαχρονικό, από το 2000 μέχρι και σήμερα η ΔΕΗ αρνείται να αποζημιώσει πολίτες που καταστράφηκαν οι ηλεκτρικές τους συσκευές λόγω αυξομείωσης της τάσης του ρεύματος. Ο Συνήγορος στα πορίσματά του αναφέρει ότι το γεγονός οφείλεται σε κακή συντήρηση του δικτύου, συνεπώς η ΔΕΗ είναι υποχρεωμένη να αποζημιώσει τους καταναλωτές. Η ΔΕΗ σε απάντησή της το 2001 υποστήριξε ότι τα δίκτυα συντηρούνται κανονικά και οι καταναλωτές πρέπει να εφοδιαστούν με σταθεροποιητές τάσης. Οι καταγγελίες, σημειώνει ο Συνήγορος, συνεχίστηκαν αδιάλειπτα από το 2001 μέχρι και το 2008 (πάνω από 230 νέες καταγγελίες) και μέχρι σήμερα αρνείται ότι έχει οποιαδήποτε ευθύνη. Μάλιστα όταν το 2008 υπήρξε αύξηση στις καταγγελίες, η ΔΕΗ απέδωσε τις

επανειλημμένες διακοπές ρεύματος στην απεργία του προσωπικού της...

2 Η ΔΕΗ ζητάει τον λογαριασμό από τον οποιονδήποτε...

Εχει παρατηρηθεί ότι συχνά τα «φέσια» των ενοικιαστών πληρώνουν οι ιδιοκτήτες αφού η ΔΕΗ ζητάει από αυτούς τους απλήρωτους λογαριασμούς, ενώ ακόμα καταναλωτής βρήκε στο σπίτι του λογαριασμό που αφορούσε την επιχείρησή του και άλλος πήρε εξώδικο για να καταβάλει μέσω του λογαριασμού του ρεύματος το ποσόν των 706.036 δραχμών που αφορούσε αποζημίωση σε αυτοκινητικό ατύχημα. Ο Συνήγορος ενημέρωσε τη ΔΕΗ ότι δεν έχει το δικαίωμα να επιρρίπτει στους λογαριασμός ρεύματος χρέη από άλλες αιτίες, άποψη που έγινε δεκτή.

3 Αλαλούμ με τους λογαριασμός «έναντι» και τους «εκκαθαριστικούς»

Είναι η πρακτική της ΔΕΗ να εφαρμόζει σύστημα τετράμηνης καταμέτρησης και να εκδίδει δίμηνους λογαριασμούς. Ο καταναλωτής δεν μπορεί να κατανοήσει, να ελέγξει και να αμφισβητήσει τη χρέωσή του μέσα από μια πολύπλοκη διαδικασία υπολογισμού της χιλιοβατώρας...

4 ΔΕΗ, μηχανισμός... χελώνας

Απίστευτες καθυστερήσεις στην επέμβαση των υπηρεσιών: 28 μήνες για βλάβη στον μετρητή, 40 μήνες στη βλάβη του δέκτη αλλαγής τιμολογίου. Ακόμα και σε περιπτώσεις που υπάρχει θέμα ασφαλείας (κάλυψη καλωδίων λόγω κινδύνου ηλεκτροπληξίας ή φωτιάς) η ΔΕΗ ήρθε έπειτα από οκτώ μήνες, ενώ για να μετακινηθεί μια κολόνα χρειάστηκαν 4 χρόνια...

5 Δεν υπάρχει πρόνοια για τους μη έχοντες

Δεν υπάρχει Επιτροπή εξέτασης αιτημάτων καταναλωτών για να δίδονται διευκολύνσεις στην εξόφληση των λογαριασμών σε ανέργους, πολυτέκνους και άλλες ευάλωτες ομάδες. Τέτοια Επιτροπή υπάρχει στον ΟΤΕ και στην ΕΥΔΑΠ...

6 Ενημέρωση και εξυπηρέτηση καταναλωτών

Απλώς δεν υπάρχει... Τα συνεργεία έρχονται όποτε θέλουν χωρίς να ενημερώνουν τον καταναλωτή, τα ταμεία της εταιρείας βάζουν ακόμα και τους διαχειριστές πολυκατοικιών να στέκονται στην ουρά να πληρώνουν πέντε μόνον λογαριασμούς και να ξαναμπαίνουν στην ουρά για να πληρώσουν τους υπόλοιπους σε μια διαδικασία που αν δεν ήταν τόσο κοπιαστική και υποτιμητική, θα ήταν πλάνο για κωμωδία.
enet

Δεν υπάρχουν σχόλια: