www.kryfokamari.blogspot.com

Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Δικαιώματα και υποχρεώσεις επιβατών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών

Όσοι ταξιδεύουμε με τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες καλό είναι να γνωρίζουμε ότι έχουμε σημαντικά δικαιώματα ως επιβάτες αλλά και υποχρεώσεις. Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ- τηλ.2310 233.333) με ανακοίνωσή του υποστηρίζει πως «ο Νόμος 3709/2008, που ψηφίστηκε, μετά από αγώνες του Κέντρου, δυστυχώς, δεν κατοχυρώνει, όπως θα έπρεπε, τα δικαιώματα των επιβατών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών», επισημαίνει ωστόσο ότι «οι επιβάτες πρέπει να γνωρίζουμε τα όποια δικαιώματά μας και να τα διεκδικούμε».


Σε ό, τι αφορά στα δικαιώματα, το ΚΕΠΚΑ υπενθυμίζει ότι μεταξύ άλλων ο μεταφορέας πρέπει να μας παρέχει τη θέση ή την καμπίνα, στο συγκεκριμένο πλοίο και ταξίδι, που αναγράφεται, στο
εισιτήριο μας, ειδάλλως:

- Ή να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας και να μας επιστραφεί ο ναύλος καθώς και να μας δοθεί αποζημίωση ίση με το διπλάσιο του ναύλου.

- Ή να ταξιδέψουμε, σε θέση κατώτερη, από αυτήν, που πληρώσαμε, λαμβάνοντας αποζημίωση το διπλάσιο της διαφοράς των δυο ναύλων.

- Ή να ζητήσουμε να ταξιδέψουμε, σε θέση ανώτερη, από αυτήν, που πληρώσαμε, καταβάλλοντας το μισό της διαφοράς των δυο ναύλων. Εάν, όμως, ο μεταφορέας, μόνος του, μας προσφέρει ανώτερη θέση, τότε, δε δικαιούται να εισπράξει τη διαφορά.

Στην περίπτωση που θελήσουμε να ακυρώσουμε το εισιτήριό μας, δικαιούμαστε:

- Επιστροφή του μισού ναύλου και όλων των κρατήσεων, αν η ακύρωση γίνει 12 ώρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

- Επιστροφή του 75% και όλων των κρατήσεων αν η ακύρωση γίνει 7 ημέρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

- Επιστροφή ολόκληρου του ναύλου και όλων των κρατήσεων, αν η ακύρωση γίνει 14 ημέρες, πριν τον προγραμματισμένο απόπλου.

Επίσης, δικαιούμαστε τα ίδια, ανεξάρτητα, από τον χρόνο ακύρωσης, όταν υπάρχουν λόγοι ανωτέρας βίας ή υγείας, οι οποίοι αποδεικνύονται, εγγράφως.

Δικαιώματα έχουνε οι επιβάτες και όταν:

- Το πλοίο καθυστερήσει να αποπλεύσει, από υπαιτιότητα του μεταφορέα (βλάβη ή ζημιά),

- Κατά τη διάρκεια του πλου, ή σε κάποιο ενδιάμεσο λιμάνι, το πλοίο πάθει βλάβη ή ζημιά, με υπαιτιότητα του μεταφορέα,

- Αν χάσουν το πλοίο ανταπόκρισης, που θα τους πήγαινε, στον προορισμό τους, εξαιτίας καθυστέρησης ή διακοπής προηγούμενο δρομολόγιου

- Ακυρωθεί το ταξίδι τους, με ευθύνη του μεταφορέα,

- Ακυρωθεί το ταξίδι τους, λόγω βλάβης ή ζημιάς του πλοίου,

Όμως οι επιβάτες έχουνε και υποχρεώσεις, όπως:

- Να βρίσκονται στο πλοίο, μισή ώρα, πριν τον απόπλου και στο λιμάνι, μια ώρα, πριν τον απόπλου, εάν έχουν όχημα.

- Δείχνουν το εισιτήριο τους, όταν τους το ζητούν και να καταλαμβάνουν τη θέση τους ή την καμπίνα, που γράφει το εισιτήριό τους.

- Βάζουν τις ογκώδεις αποσκευές μας, στους ειδικούς χώρους και όχι στους διαδρόμους του πλοίου.

- Ακολουθούνε τις οδηγίες των υπεύθυνων του πλοίου, για την ασφάλεια, την καθαριότητα και την ησυχία.

- Τηρούνε τους κανονισμούς του πλοίου.

- Μην κουβαλάνε επικίνδυνες ύλες.

- Δίνουνε, κατά την κράτηση ή την έκδοση του εισιτηρίου τους τα ακριβή στοιχεία επικοινωνίας. Εάν δε θέλουν να δώσουν τα στοιχεία τους, αυτό αναγράφεται στο εισιτήριο τους.

Για την εξωδικαστική επίλυση των καταγγελιών τους οι καταναλωτές μπορούν να προσφύγουν στο Συνήγορο του Καταναλωτή (τηλ. 2106460612, 2106460458, 2106460284).
enet

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ωραία όλα αυτά,με τις κα8υστερήσεις όμως στα πανάκριβα πλοία,που φτάνεις τελικά αργότερα από τα συμβατικά,τι γίνεται?Εκεί είναι που πρέπει να δίνονται αποζημιώσεις,πχ μετά από κα8υστέρηση 45 λεπτών 8α πρέπει να περνούν οι επιβάτες από το ταμείο..Όχι να πληρώνουν 55 ευρώ για Μύκονο και να έρχεται το πλοίο όοοοποια ώρα 8έλει,να φτάνουν 3 ώρες μετά την προγραμματισμένη άφιξη τους,και να μην διεκδικούν τίποτα!!

Ανώνυμος είπε...

Δικαιούμαστε αποζημίωση 25% για καθυστερήσεις μέχρι 3 ώρες,και 50%για καθυστερήσεις άνω των 6 ωρών.Στα γραφεία των εταιρειών λοιπόν,όλοι.