Aυξάνονται οι καταλήψεις στα γυμνάσια και τα λύκεια της χώρας, ενώ την ίδια ώρα μειούμενος βαίνει ο αριθμός των υπό κατάληψη σχολών και τμημάτων των ΑΕΙ και των ΤΕΙ.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Σκάι, η υφυπουργός Παιδείας Εύη Χριστοφιλοπούλου χαρακτήρισε υποκινούμενες τις καταλήψεις, σημειώνοντας ότι στα σχολεία οι καταληψίες είναι το πολύ 10 με 15 παιδιά. Όπως δήλωσε, οι επικεφαλής των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων έχουν από το νόμο τη δυνατότητα να ζητήσουν παρέμβαση της αστυνομίας.
«Τα πανεπιστήμια και τα σχολεία, είναι δημόσιος χώρος, μπορεί να υπάρξει παρέμβαση της αστυνομίας αυτεπαγγέλτως» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τους μαθητές, 648 σχολεία σε ολόκληρη τη χώρα τελούν υπό κατάληψη. Οι μαθητές επιμένουν στις κινητοποιήσεις, αντιδρώντας κυρίως στην έλλειψη των βιβλίων, παρά το γεγονός
ότι η κατάσταση εξομαλύνεται καθημερινά, αφού αποστέλλονται τα βιβλία στις διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Εν τω μεταξύ, στα 96 μειώθηκαν τα υπό κατάληψη τμήματα στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ, σύμφωνα με τους ίδιους τους φοιτητές.
Σε ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία της Κίνησης Πανεπιστημιακής Αναβάθμισης (ΚΙΠΑΝ), σημειώνει ότι η κατάσταση στα πανεπιστήμια έχει φθάσει σε κομβικό σημείο, καθώς «ο χρόνος για την Εξεταστική Περίοδο του Σεπτεμβρίου έχει εξαντληθεί και άμεσα- σύμφωνα με την παράδοση και το πρόγραμμα- πρέπει να ξεκινήσει η νέα ακαδημαϊκή χρονιά».
Σύμφωνα με την ΚΙΠΑΝ, πολλές σχολές παραμένουν κλειστές παρά τις αντίθετες αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των φοιτητών τους «με σοβαρές αρνητικές επιπτώσεις για την ακαδημαϊκή τους λειτουργία, τους φοιτητές τους (προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς) και το εκπαιδευτικό και ερευνητικό τους έργο», και αναφέρουν ότι «σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρείται αδιαφορία, ανοχή, αν όχι και ενθάρρυνση σε τέτοιες ενέργειες εκ μέρους θεσμικών οργάνων των Ιδρυμάτων!»
Οι καθηγητές της ΚΙΠΑΝ τονίζουν ότι η υλοποίηση της μεταρρύθμισης στα ΑΕΙ δεν εξαντλείται στο θεσμικό πλαίσιο, αλλά απαιτεί ένα πακέτο παρεμβάσεων και συνοδευτικών μέτρων, με κεντρικούς άξονες την ορθολογικά διαμορφωμένη χρηματοδότηση, την ενίσχυση της ερευνητικής δραστηριότητας, την προσέλκυση νέων επιστημόνων, την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και τη διασφάλιση ενός αποδεκτού επιπέδου αμοιβών.
Καλούν τους συναδέλφους τους αλλά και τους φοιτητές «να αντιδράσουν σε αυτή την πορεία της πλήρους κατάρρευσης του δημόσιου ακαδημαϊκού συστήματος της χώρας», ώστε «να επανέλθουν τα ιδρύματα σε συνθήκες ομαλής και πλήρους λειτουργία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου