www.kryfokamari.blogspot.com

Δευτέρα 30 Μαΐου 2011

ΓΕΩ-ΒΑΣΗ: Συγκέντρωση των εμπορικών εταιρειών στο κέντρο

Το κέντρο της Πρωτεύουσας και οι όμοροι δήμοι στο λεκανοπέδιο Αττικής παραμένουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών, γεγονός που δεν αλλάζει εύκολα, παρά το ό,τι αναπτύσσονται περιφερειακά εμπορικά κέντρα σε Β. και Ν. προάστια και παρά την έναρξη λειτουργίας, από το καλοκαίρι, του εκπτωτικού χωριού στα Μεσόγεια.
Αυτή η διαπίστωση κυριαρχεί στην έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου «Γεω-Βάση» που διεξήγαγαν το ΙΝΕΜΥ και το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Κατά την παρουσίαση της έρευνας, την Παρασκευή, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλη Κορκίδης τόνισε: «Η «Γεω-Βάση» είναι ένα έργο δημιουργίας, μια καινοτόμος πλατφόρμα ψηφιακής απεικόνισης και χαρτογράφησης του ελληνικού εμπορίου, όπου θα τοποθετούνται όλες οι έρευνες και οι μελέτες όλων των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων, της κεντρικής διοίκησης, αλλά
και της τοπικής αυτοδιοίκησης».
Ο υφυπουργός Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Ντίνος Ρόβλιας, ανέφερε στο χαιρετισμό του ότι στόχος είναι η αναδιάρθρωση των πολλών παραδοσιακών αγορών μέσα από διάλογο και κοινή προσπάθεια, ενώ, χαρακτήρισε την έρευνα ως βάση της εμπορικής χωροταξίας.
Τι δείχνει η έρευνα
Από την ανάλυση των συμπερασμάτων της έρευνας, προκύπτει, ειδικότερα, πως το Αθηναϊκό Εμπορικό Κέντρο συνεχίζει να κυριαρχεί όσον αφορά τη συγκέντρωση εμπορικών επιχειρήσεων, καταλαμβάνοντας το 34,5% της συνολικής εμπορικής δραστηριότητας του λεκανοπεδίου όπως προκύπτει από την παρουσίαση της έρευνας με την Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου και η οποία αφορά στη γεωγραφική και ψηφιακή αποτύπωση του λιανικού εμπορίου, προκειμένου να καταγραφεί αναλυτικά η χωροθέτηση των εμπορικών επιχειρήσεων στην περιοχή της Αθήνας σε συσχετισμό με τις υποδομές (οδικό δίκτυο, μεταφορές κ.λπ.).
Ακόμη, καταγράφεται ότι οι τοπικές αγορές στα Β. και Ν. Προάστια που έχουν και τη μεγαλύτερη συγκέντρωση των επιχειρήσεων ψυχαγωγίας, μετά το κέντρο, συγκεντρώνουν την τοπική πελατεία και δεν έχουν καταφέρει να αναπτύξουν «υπερτοπικό» προφίλ.
Σύμφωνα με τον καθηγητή του ΕΜΠ κ. Σαγιά, βασικό ρόλο στις εμπορικές επιλογές των καταναλωτών, παίζει η δυνατότητα μετακίνησης. Η διασύνδεση της περιοχής των Μεσογείων με το κέντρο θα εξυπηρετούσε τη μετακίνηση καταναλωτών, ενώ με την υφιστάμενη κατάσταση, ευνοείται η δημιουργία εμπορικών πόλεων απομακρυσμένων από τον εμπορικό ιστό της πόλης και τελικά αν πρέπει να μετακινηθεί κάποιος θεωρεί ως τη βασικότερη εμπορική αγορά αυτή του κέντρου και των όμορων δήμων.
Εξάλλου, το ότι το κέντρο της Αθήνας παρουσιάζει υψηλή συγκέντρωση τόσο σε ποικιλομορφία όσο και σε κλαδικές πιάτσες και η προαστιοποίηση του εμπορίου (Χαλάνδρι, Γλυφάδα, Αγία Παρασκευή), αφορά περισσότερο σε ιδιαίτερους κλάδους (π.χ. τομείς ψυχαγωγίας), όπου όμως εμφανίζεται το φαινόμενο να προσπαθούν σε αυτές τις περιοχές να διατηρηθούν και οι παραδοσιακές αγορές με σημαντικό αριθμό επιχειρήσεων.
Η Γεω-Βάση δίνει επίσης τη δυνατότητα της γεωγραφικής αποτύπωσης των κλειστών επιχειρήσεων, «λουκέτα», που αντιμετωπίζει το κέντρο της Αθήνας.
Οπως έκανε γνωστό ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΑΝ, Στ. Κομνηνός, πραγματοποιούνται συσκέψεις για την επικαιροποίηση των προδιαγραφών για το Εθνικό Παρατηρητήριο Εμπορίου, ενώ, πρόσθεσε ότι το υπουργείο συνεργάζεται με το εμπόριο για τη δημιουργία του πρώτου «ανοιχτού εμπορικού κέντρου» -για τέτοιες δράσεις- είναι πολλές περιοχές υποψήφιες όπως είναι η Γλυφάδα, το Μαρούσι και η Κηφισιά.
Υπέρ της δημοσίευσης των ισολογισμών
Ξεκάθαρη τοποθέτηση υπέρ της διατήρησης της δημοσίευσης ισολογισμών στις εφημερίδες έκανε, χθες, ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ.
Ο κ.Κορκίδης δήλωσε, απερίφραστα, πως οι ισολογισμοί πρέπει να υπάρχουν διότι χρειάζεται ενημέρωση, διαφάνεια και καθαρότητα. Διαφώνησε, δε, με όσους συντάσσονται με θέσεις περί του αντιθέτου, υπογραμμίζοντας, μάλιστα, ότι, από έρευνα που έκανε η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, δεν προκύπτει ελάφρυνση των επιχειρήσεων σε τέτοιο βαθμό που να επιβάλλει την κατάργηση του μέτρου της υποχρεωτικής δημοσίευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια: