Κατατίθεται, εκτός απροόπτου, εντός της ημέρας το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών για τον ΟΣΕ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο σχέδιο νόμου έχουν γίνει μετά και από τη δημόσια διαβούλευση κάποιες μικρής έκτασης αλλαγές που αφορούν στη συνταξιοδότηση και τις μετακινήσεις του 30% του προσωπικού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τον όμιλο του ΟΣΕ και στη σχετική διαδικασία.
Πάντως δεν αλλάζουν τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου τα οποία προβλέπουν:
- Την ανάληψη του συνόλου των δανειακών υποχρεώσεων του ΟΣΕ από το ελληνικό Δημόσιο. Πρόκειται για υποχρεώσεις συνολικού ύψους 10,7 δισ. ευρώ.
- Στην κυριότητα του Δημοσίου περιέρχεται το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, πλην ορισμένων βασικών υποδομών που παραμένουν στον οργανισμό. Τη διαχείριση των ακινήτων θα
αναλάβει η θυγατρική του ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ για λογαριασμό, πια, του Δημοσίου.
- Περίπου 1.000 άτομα που έχουν θεμελιώσει σχετικό δικαίωμα θα συνταξιοδοτηθούν, ενώ άλλα 1.300 θα μεταταχθούν σε άλλους φορείς του Δημοσίου.
- Κλείνουν τα ζημιογόνα δρομολόγια
- Καταργούνται από 1.1.2011 οι πάσης φύσεως ατέλειες (για φοιτητές, ΑμεΑ, στρατιώτες κ.τ.λ). Οι κατά περίπτωση αρμόδιες υπηρεσίες, όπως τα υπουργεία Υγείας και Εθν. Αμυνας, θα πρέπει να καταβάλουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη διαφορά του εισιτηρίου, προκειμένου να υπάρχουν οι σχετικές εκπτώσεις για συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες.
- Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο ιδιώτη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που θα αναλάβει και τη διοίκηση της εταιρείας
- Καταργούνται οι ισχύουσες συλλογικές συμβάσεις και κανονισμοί εργασίας. Οι διοικήσεις των εταιρειών θα πρέπει να διαπραγματευτούν με τα σωματεία και εφόσον δεν επέλθει συμφωνία η κυβέρνηση θα νομοθετήσει μονομερώς για νέες συμβάσεις.
- Μειώνονται οι συνολικές αποδοχές των εργαζομένων με το δραστικό περιορισμό των δευτερευουσών απολαβών (εκτός έδρας, υπερωρίες, κ.τ.λ)
Εκπρόσωποι των εργαζομένων έχουν προειδοποιήσει πως με την κατάθεση του νομοσχεδίου, που όπως λένε οδηγεί στην απαξίωση τον ελληνικό σιδηρόδρομο, θα πραγματοποιήσουν απεργία διαρκείας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου