«Κεφαλοκυνηγούς» αποκλειστικής απασχόλησης για τον περιορισμό της λαθρεπιβίβασης στα αστικά λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ, τον ηλεκτρικό και το Μετρό, προσλαμβάνει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ).
Oι περίπου 160 νέοι ελεγκτές κομίστρου αναμένεται να πιάσουν δουλειά μέσα στο καλοκαίρι, με κύριο στόχο να περιοριστεί η εισιτηριοδιαφυγή, η οποία εξελίσσεται σε μεγάλη πληγή για τα οικονομικά του ΟΑΣΑ.
Η οικονομική κρίση και οι απανωτές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων τα προηγούμενα δύο χρόνια, έχουν εκτινάξει την εισιτηριοδιαφυγή στα 40 εκατ. ευρώ (2009), από τα 18 εκατ. ευρώ που ήταν το 2006! Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, σήμερα 20%- 25% των επιβατών κάνει διαδρομές με τα
δημόσια μέσα μεταφοράς είτε χωρίς να επικυρώσει εισιτήριο είτε χρησιμοποιώντας πλαστό εισιτήριο είτε με επαναχρησιμοποιημένα εισιτήρια που αλλάζουν χέρια πριν από τη χρονική λήξη τους.
Διαστάσεις επιδημίας
Η λαθρεπιβίβαση αν και πάντα αποτελούσε πρόβλημα για τον ΟΑΣΑ, τείνει λόγω και της οικονομικής κρίσης να λάβει διαστάσεις επιδημίας, ενώ διευρύνει τη... μαύρη τρύπα των ζημιών του Οργανισμού, ο οποίος πλέον εξετάζει και το ενδεχόμενο παραχώρησης του ελέγχου και του λεγόμενου έξυπνου ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΟΑΣΑ Δημήτρη Δημητρίου, το πρόβλημα είναι εντονότερο σε λεωφορεία και τρόλεϊ, όπου το ποσοστό των λαθρεπιβατών υπολογίζεται σε 15%, ενώ σχετικά ελεγχόμενη είναι η κατάσταση στα μέσα σταθερής τροχιάς λόγω των «κλειστών» σταθμών. Στους Ηλεκτρικούς Σιδηροδρόμους φτάνει το 12%, ενώ στο Μετρό δεν ξεπερνά το 4%. Πάντως, σε μεγάλη πληγή για τα έσοδα των συγκοινωνιακών φορέων έχει μετατραπεί η νέα συνήθεια της παράδοσης από επιβάτη σε επιβάτη των εισιτηρίων που δεν έχουν λήξει!
Για την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, ο ΟΑΣΑ προχωρεί στη δημιουργία ειδικής οργανικής μονάδας ελεγκτών κομίστρου, στην οποία θα ενταχθούν όλοι οι ελεγκτές από όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Το νέο σώμα θα αποτελείται από 158 ελεγκτές αποκλειστικής απασχόλησης. Σήμερα, το Μετρό διαθέτει 60 ελεγκτές και το τραμ 20, ενώ τους ελέγχους στα 1.800 λεωφορεία και τα 200 τρόλεϊ κάνουν περίπου 230 υπάλληλοι, στην πλειονότητά τους οδηγοί οι οποίοι απασχολούνται ως ελεγκτές στον ελεύθερο χρόνο τους. Ωστόσο, ο αποτελεσματικός έλεγχος των εισιτηρίων σε όλα τα μέσα θα απαιτούσε περί τα 500 άτομα.
ΠΛΗΓΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΑΣΑ
20%- 25% των επιβατών κάνει διαδρομές είτε χωρίς να επικυρώσει εισιτήριο είτε χρησιμοποιώντας πλαστό
Το «πράσινο κύμα» δίνει φτερά στο τραμ
ΥΠΟΜΟΝΗ μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο συστήνει στο επιβατικό κοινό της Αθήνας η διοίκηση της εταιρείας Τραμ Α.Ε., καθώς τότε εκτιμά ότι θα ολοκληρωθεί το «πράσινο κύμα» στις διασταυρώσεις που θα δώσει προτεραιότητα στην κίνηση του τραμ και θα μειώσει τους χρόνους των δρομολογίων του κατά 10 έως 15 λεπτά!
Η αλλαγή στη σηματοδότηση του τραμ θα γίνεται τμηματικά. Μέχρι τις 30 Ιουλίου προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο τμήμα ΣύνταγμαΜπακνανά (περιοχή ΦΙΞ), το οποίο περιλαμβάνει 6 στάσεις, 22 κόμβους και 2 πεζοδιαβάσεις. Στις 15 Σεπτεμβρίου το «πράσινο κύμα» θα επεκταθεί στο τμήμα από Μπακνανά έως την οδό Μουσών στο Παλαιό Φάληρο, το οποίο περιλαμβάνει 11 στάσεις, 30 κόμβους και μία πεζοδιάβαση. Στις 30 Σεπτεμβρίου θα «πρασινίσει» το τμήμα ΣΕΦ- Εδεμ με 11 στάσεις, 13 κόμβους και 2 πεζοδιαβάσεις, ενώ στις 31 Οκτωβρίου το «πράσινο κύμα» θα καλύπτει και το τμήμα Εδεμ - Ασκληπιείο Βούλας, με 20 στάσεις και 28 κόμβους.
Ο νέος σχεδιασμός, όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκος Σηφουνάκης, θα μειώσει τον χρόνο διαδρομής ανά δρομολόγιο έως και 15 λεπτά ενώ στο σύνολο του δικτύου η μείωση θα φτάσει τα 35 λεπτά. Ετσι, με την ολοκλήρωση των έργων, οι νέοι χρόνοι των διαδρομών του τραμ θα μειωθούν ως εξής:
Σύνταγμα- ΣΕΦ: Από 50 λεπτά σήμερα σε 40 λεπτά.
Σύνταγμα- Βούλα: Από 65 σε 50 λεπτά
ΣΕΦ- Βούλα: Από 45 σε 35 λεπτά.
tanea
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου