www.kryfokamari.blogspot.com

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Αναβάθμιση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του ΥΠΟΙΚ


Ηλεκτρονικά θα γίνονται με τη νέα δομή λειτουργίας των ΔΟΥ, η υποβολή όλων των τύπων δηλώσεων, βεβαιώσεων, καταστάσεων, η έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων καθώς και οι πληρωμές οφειλών, όπως επισημαίνει ο υπουργός Οικονομικών, Ευ. Βενιζέλος, σε έγγραφό του που διαβιβάστηκε στη Βουλή προς απάντηση σχετικών ερωτήσεων βουλευτών.

Σύμφωνα με τον κ. Βενιζέλο, «προκειμένου με την αναδιοργάνωση να επιτευχθεί η καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών, διευρύνεται η δυνατότητα των υπαλλήλων να διεκπεραιώνουν φορολογικές υποθέσεις εκτός ΔΟΥ, αναβαθμίζονται σημαντικά οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών και υλοποιούνται πολλές νέες».

Το τελικό οργανωτικό σχήμα λειτουργίας των ΔΟΥ, όταν θα εφαρμοστεί, θα προβλέπει ανάγκη για αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών και επιχειρηματιών στη ΔΥΟ, μόνο σε περιπτώσεις ελέγχου
μετά από πρόσκληση του προϊσταμένου της μονάδας.

Στόχος της οργανωτικής και λειτουργικής μεταρρύθμισης στη δομή των ΔΟΥ, όπως σημειώνει ο υπουργός Οικονομικών είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους, ο περιορισμός του κατακερματισμού και η εξοικονόμηση ανθρώπινων πόρων για τη δραστηριοποίηση στο νευραλγικό τομέα των ελέγχων με τη δημιουργία νέων ευέλικτων μονάδων.

Στο πλαίσιο της μεταρρύθμισης που προωθείται, προβλέπεται να διατηρηθεί μία ΔΟΥ στην πρωτεύουσα κάθε νομού και οι υπόλοιπες να αντικατασταθούν με Γραφεία Εξυπηρέτησης Πολιτών. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί για τους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης καθώς και για το νησιωτικό χώρο, αναφέρει επίσης ο κ. Βενιζέλος αλλά ξεκαθαρίζει ότι «τελικές αποφάσεις για την αναδιοργάνωση των ΔΟΥ δεν έχουν ακόμη ληφθεί».

Οι υπάλληλοι τέλος που υπηρετούν στις σημερινές ΔΟΥ θα αξιοποιηθούν με τη μετακίνησή τους στις διατηρούμενες αναβαθμισμένες υπηρεσίες, προκειμένου να εξασφαλιστεί επάρκεια στελέχωσης αυτών και να επιτευχθεί αυξημένη αποτελεσματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: