Εναν αστικό δρόμο, με αλέες πρασίνου και γραμμή τραμ, με ταχύτητες για τα Ι.Χ.
που δεν θα ξεπερνούν τα 50 χλμ. ώστε να είναι συμβατές με τους πεζούς και τους
ποδηλάτες, οραματίζεται για τη Συγγρού μια ομάδα ειδικών από τις αρχιτεκτονικές
σχολές του Πολυτεχνείου της Αθήνας, του Στρασβούργου και της παρισινής Βιλέτ,
για λογαριασμό του Οργανισμού Αθήνας.
Ο αυτοκινητόδρομος, που στην πραγματικότητα λειτουργεί ως τείχος ανάμεσα στη Νέα Σμύρνη και την Καλλιθέα, σχεδιάστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και κατασκευάστηκε κατά τμήματα. Το τελευταίο κομμάτι συμπληρώθηκε πριν από 30 χρόνια με αφορμή την ένταξη της χώρα μας στην τότε ΕΟΚ.
Γι' αυτόν το λόγο έχει διαφορετικό πλάτος, από τα 30 μέτρα στο ύψος του «Φιξ» έως τα 70 κοντά στο Δέλτα Φαλήρου. Μάλιστα αυτό το «στένεμα» σε μήκος 800 μέτρων θεωρείται ότι ακυρώνει το
κέρδος που έχουν οι οδηγοί στο υπόλοιπο τμήμα.
Η σημερινή εικόνα του δρόμου, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα των τριών σχολών, θεωρείται ξεπερασμένη.
Τουλάχιστον τα τελευταία 10 χρόνια, οι περισσότερες πρωτεύουσες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν με άλλη οπτική τους αυτοκινητόδρομους που βρίσκονται μέσα στα κέντρα των πόλεων ή στην περίμετρό τους.
Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν «ξεθάψει» τα ποτάμια που έχουν καλυφθεί για να μετατραπούν σε δρόμους, όπως ο Κηφισός και ο Ιλισός.
Η πρόταση, που παρουσιάστηκε χθες, περιέχει τις εξής παρεμβάσεις:
* Κατεδάφιση των ανισόπεδων κόμβων στο Δέλτα και τη Δαβάκη. Ειδικά στην πρώτη περίπτωση θα εξασφαλιστούν 5 στρέμματα πρασίνου δίπλα στο συγκρότημα του τάε κβον ντο.
* Μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας σε τρεις, από τις οποίες μία για τα μέσα μεταφοράς. Σήμερα διατίθενται έως και 5 λωρίδες, αριθμός που δεν υπάρχει ούτε σε εθνικό δρόμο.
*Δημιουργία λωρίδων πρασίνου στο κέντρο του δρόμου και στους παράδρομους, με την πρόβλεψη ειδικού χώρου για νέα γραμμή τραμ που θα ξεκινά από το «Φιξ».
Ο αυτοκινητόδρομος, που στην πραγματικότητα λειτουργεί ως τείχος ανάμεσα στη Νέα Σμύρνη και την Καλλιθέα, σχεδιάστηκε στις αρχές του 19ου αιώνα και κατασκευάστηκε κατά τμήματα. Το τελευταίο κομμάτι συμπληρώθηκε πριν από 30 χρόνια με αφορμή την ένταξη της χώρα μας στην τότε ΕΟΚ.
Γι' αυτόν το λόγο έχει διαφορετικό πλάτος, από τα 30 μέτρα στο ύψος του «Φιξ» έως τα 70 κοντά στο Δέλτα Φαλήρου. Μάλιστα αυτό το «στένεμα» σε μήκος 800 μέτρων θεωρείται ότι ακυρώνει το
κέρδος που έχουν οι οδηγοί στο υπόλοιπο τμήμα.
Η σημερινή εικόνα του δρόμου, σύμφωνα με την επιστημονική ομάδα των τριών σχολών, θεωρείται ξεπερασμένη.
Τουλάχιστον τα τελευταία 10 χρόνια, οι περισσότερες πρωτεύουσες της Ευρώπης αντιμετωπίζουν με άλλη οπτική τους αυτοκινητόδρομους που βρίσκονται μέσα στα κέντρα των πόλεων ή στην περίμετρό τους.
Σε αρκετές περιπτώσεις έχουν «ξεθάψει» τα ποτάμια που έχουν καλυφθεί για να μετατραπούν σε δρόμους, όπως ο Κηφισός και ο Ιλισός.
Η πρόταση, που παρουσιάστηκε χθες, περιέχει τις εξής παρεμβάσεις:
* Κατεδάφιση των ανισόπεδων κόμβων στο Δέλτα και τη Δαβάκη. Ειδικά στην πρώτη περίπτωση θα εξασφαλιστούν 5 στρέμματα πρασίνου δίπλα στο συγκρότημα του τάε κβον ντο.
* Μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας σε τρεις, από τις οποίες μία για τα μέσα μεταφοράς. Σήμερα διατίθενται έως και 5 λωρίδες, αριθμός που δεν υπάρχει ούτε σε εθνικό δρόμο.
*Δημιουργία λωρίδων πρασίνου στο κέντρο του δρόμου και στους παράδρομους, με την πρόβλεψη ειδικού χώρου για νέα γραμμή τραμ που θα ξεκινά από το «Φιξ».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου