Αρνητικοί εμφανίζονται οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί της χώρας στις προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για το Νέο Λύκειο, επικαλούμενοι και τα συμπεράσματα πανελλαδικής έρευνας, του Εκπαιδευτικού Ινστιτούτου της ΓΣΕΕ, η οποία διενεργήθηκε στο προσωπικό των ιδιωτικών σχολείων.
Η έρευνα παρουσιάστηκε σήμερα, Τετάρτη, από την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) σε συνέντευξη Τύπου, όπου οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τη δική τους πρόταση για την αναμόρφωση του λυκείου και της σχέσης του με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα ζήτησαν απεξάρτηση του γενικού λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις, κατάργηση των γνωστικών πεδίων (κύκλος σπουδών) και των δεσμών, με τόνωση του μορφωτικού χαρακτήρα του σχολείου.
Η πρόταση της ΟΙΕΛΕ προβλέπει την ύπαρξη υποχρεωτικών μαθημάτων, ο αριθμός των οποίων θα μειώνεται από την Α΄ προς την Γ΄ Λυκείου και μαθημάτων επιλογής τα οποία αντιστρόφως θα αυξανόνται, με πολλαπλές δυνατότητες επιλογών.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας του Ινστιτούτου της ΓΣΕΕ, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι το σχέδιο της κυβέρνησης δεν ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές ανάγκες των εφήβων μαθητών, αντίθετα «τους εμπλέκει στην μαθησιακή διδασκαλία με τρόπο ψυχαναγκαστικό, νοσηρά
ανταγωνιστικό και παρωχημένο».
Επιπλέον θεωρούν ότι «δεν αντιμετωπίζει το Λύκειο ως μια περιεκτική και σύγχρονη βαθμίδα γενικής παιδείας», ούτε παρέχει στους μαθητές πραγματική δυνατότητα επιλογής μαθημάτων αλλά «δίνει ψευδεπίγραφη και περιοριστική δυνατότητα επιλογής και θα ακυρωθεί στην πράξη κατά την εκπαιδευτική πραγματικότητα».
Απαντούν, τέλος, ότι «δεν οδηγεί σε βαθμίδα μορφωτικής αυτοτέλειας, αλλά σε παθητικό προθάλαμο της επόμενης βαθμίδας».
Η έρευνα έγινε σε δείγμα 350 ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οπως είπαν ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κ. Μ. Κουρουτός και ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου κ. Ν. Παΐζης το βασικό συμπέρασμα, που προκύπτει από τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα της έρευνας, είναι ότι το Λύκειο πρέπει να απεγκλωβιστεί συνολικά και οριστικά από την διαδικασία εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Ειδικότερα:
- Ενα 74,8% του δείγματος απαντάει ότι οι συνεχείς αλλαγές στο λύκειο έχουν αναβαθμίσει σε μικρό ή πολύ μικρό βαθμό την λειτουργία του.
- Ενα 64% απαντάει ότι ο εκπαιδευτικός ρόλος του λυκείου υποβαθμίστηκε σε πολύ μεγάλο ή μεγάλο βαθμό από τις συνεχείς αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών.
- Το 56,5% των εκπαιδευτικών εκτιμούν ότι η μορφωτική αυτονομία του λυκείου έχει απολεσθεί σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό.
- Το 64% των εκπαιδευτικών προτείνουν την κοινωνική δράση ως μέσο αναβάθμισης του κοινωνικού ρόλου του γενικού λυκείου.
Η έρευνα παρουσιάστηκε σήμερα, Τετάρτη, από την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) σε συνέντευξη Τύπου, όπου οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τη δική τους πρόταση για την αναμόρφωση του λυκείου και της σχέσης του με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα ζήτησαν απεξάρτηση του γενικού λυκείου από τις εισαγωγικές εξετάσεις, κατάργηση των γνωστικών πεδίων (κύκλος σπουδών) και των δεσμών, με τόνωση του μορφωτικού χαρακτήρα του σχολείου.
Η πρόταση της ΟΙΕΛΕ προβλέπει την ύπαρξη υποχρεωτικών μαθημάτων, ο αριθμός των οποίων θα μειώνεται από την Α΄ προς την Γ΄ Λυκείου και μαθημάτων επιλογής τα οποία αντιστρόφως θα αυξανόνται, με πολλαπλές δυνατότητες επιλογών.
Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας του Ινστιτούτου της ΓΣΕΕ, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί θεωρούν ότι το σχέδιο της κυβέρνησης δεν ανταποκρίνεται στις ουσιαστικές ανάγκες των εφήβων μαθητών, αντίθετα «τους εμπλέκει στην μαθησιακή διδασκαλία με τρόπο ψυχαναγκαστικό, νοσηρά
ανταγωνιστικό και παρωχημένο».
Επιπλέον θεωρούν ότι «δεν αντιμετωπίζει το Λύκειο ως μια περιεκτική και σύγχρονη βαθμίδα γενικής παιδείας», ούτε παρέχει στους μαθητές πραγματική δυνατότητα επιλογής μαθημάτων αλλά «δίνει ψευδεπίγραφη και περιοριστική δυνατότητα επιλογής και θα ακυρωθεί στην πράξη κατά την εκπαιδευτική πραγματικότητα».
Απαντούν, τέλος, ότι «δεν οδηγεί σε βαθμίδα μορφωτικής αυτοτέλειας, αλλά σε παθητικό προθάλαμο της επόμενης βαθμίδας».
Η έρευνα έγινε σε δείγμα 350 ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Οπως είπαν ο πρόεδρος της ΟΙΕΛΕ κ. Μ. Κουρουτός και ο εκπρόσωπος του Ινστιτούτου κ. Ν. Παΐζης το βασικό συμπέρασμα, που προκύπτει από τις απαντήσεις σε όλα τα ερωτήματα της έρευνας, είναι ότι το Λύκειο πρέπει να απεγκλωβιστεί συνολικά και οριστικά από την διαδικασία εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ. Ειδικότερα:
- Ενα 74,8% του δείγματος απαντάει ότι οι συνεχείς αλλαγές στο λύκειο έχουν αναβαθμίσει σε μικρό ή πολύ μικρό βαθμό την λειτουργία του.
- Ενα 64% απαντάει ότι ο εκπαιδευτικός ρόλος του λυκείου υποβαθμίστηκε σε πολύ μεγάλο ή μεγάλο βαθμό από τις συνεχείς αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών.
- Το 56,5% των εκπαιδευτικών εκτιμούν ότι η μορφωτική αυτονομία του λυκείου έχει απολεσθεί σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό.
- Το 64% των εκπαιδευτικών προτείνουν την κοινωνική δράση ως μέσο αναβάθμισης του κοινωνικού ρόλου του γενικού λυκείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου