www.kryfokamari.blogspot.com

Πέμπτη 31 Μαρτίου 2011

ΕΛΠΕ: Δεκαήμερη απεργία από 3 Απριλίου


Δεκαήμερη απεργία ξεκινούν από τις 3 Απριλίου οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛΠΕ), μετά την εμπλοκή στο θέμα της συλλογικής σύμβασης, επικαλούμενοι παράλληλα έλλειψη προσωπικού «σε όλα σχεδόν τα τμήματα υποστήριξης και τις μονάδες παραγωγής».

Όπως έκανε γνωστό σε δηλώσεις του στο Reuters o επικεφαλής του σωματείου των εργαζομένων Παναγιώτης Οφθαλμίδης, η απεργία θα πραγματοποιηθεί και στα τρία διυλιστήρια του ομίλου.

Το πρωί της 3ης Απριλίου προβλέπεται να ξεκινήσει διαδικασία διακοπής όλων των μονάδων του διυλιστηρίου του Ασπροπύργου μέχρι τη λήξη της απεργίας, αναφέρει το σωματείο στην εξώδικη δήλωση πραγματοποίησης της απεργίας. Η διακοπή των μονάδων Θεσσαλονίκης και Ελευσίνας σχεδιάζεται να ξεκινήσει στις 6 και 7 Απριλίου αντίστοιχα.

Οπως προαναφέρθηκε οι εργαζόμενοι ζητούν επισης την πρόσληψη περίπου 25 χειριστών για το νέο συγκρότημα της Θεσσαλονίκης, επικαλούμενοι ζήτημα ασφαλείας. «Σημειώνουμε ότι υπάρχει μεγάλη έλλειψη προσωπικού σε όλα σχεδόν τα τμήματα υποστήριξης και τις μονάδες παραγωγής»,
αναφέρει το σωματείο. «Προσπαθούν να λειτουργήσουν τη νέα μονάδα βενζινών στη Θεσσαλονίκη χωρίς το κατάλληλο προσωπικό», υποστήριξε ο κ. Οφθαλμίδης.

«Η διοίκηση θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια»


«Η διοίκηση της εταιρείας θα προβεί σε κάθε νόμιμη ενέργεια», ξεκαθάρισε από την πλευρά του, ο εκπρόσωπος των ΕΛΠΕ Βαγγέλης Στράνης.

Η διοίκηση των ΕΛΠΕ εγκαλεί το Σωματείο ότι απέφυγε το διάλογο, ώστε να υπάρξει σύγκλιση με βάση τις εκατέρωθεν προτάσεις στο θέμα της υπογραφής της νέας συλλογικής σύμβασης, τονίζοντας χαρακτηριστικά πως οι προτάσεις του Σωματείου καταλήγουν σε επιβάρυνση του εργατικού κόστους κατά 18%, ποσοστό απαγορευτικό για τις σημερινές συνθήκες.

Στελέχη του ομίλου έδωσαν μάλιστα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία οι αποδοχές των εργαζομένων στις παραγωγικές και διοικητικές μονάδες του ομίλου, σε πολλές περιπτώσεις, βρίσκονται πάνω από αυτές σε χώρες όπως η Γερμανία, το Βέλγιο, η Ολλανδία, η Ιταλία και η Γερμανία. Όσο για την παραγωγικότητα των διυλιστικών μονάδων των ΕΛ.ΠΕ., αυτές υστερούν από 30%-60% συγκρινόμενες με τις αντίστοιχες σε Γαλλία, Σκανδιναβία, Κάτω Χώρες, Ιβηρική.

Όπως γράφει στο σημερινό της φύλλο η Ναυτεμπορική, το πρόβλημα εντοπίζουν τα στελέχη των ΕΛ.ΠΕ. με την υπογραφή κατά το παρελθόν συλλογικών συμβάσεων, οι οποίες προσέφεραν πλήθος προνομίων στους εργαζόμενους, όπως:

* εργασία 38 ωρών την εβδομάδα
* επίδομα πολυετίας 3% για κάθε χρόνο, επιπλέον των συμφωνημένων από τη σύμβαση αυξήσεων
* άδεια μετ΄αποδοχών 3 επιπλέον ημερών
* καταβολή 17,8 μισθών το χρόνο
* επίδομα... «αγαμίας» 15% για τους άγαμους-ες άνω των 35 ετών (ισχύει στη θυγατρική ΕΚΟ)
* επιπλέον άδεια 2 ημερών για τους άνω των 50 ετών και 4 ημερών για τους άνω των 55 ετών

Συνολικά στον όμιλο καταγράφονται περίπου 100 παροχές, στις οποίες περιλαμβάνοντα: επίδομα... «κυλικείου» 200 ευρώ το χρόνο, πέραν της σχεδόν δωρεάν παροχής τροφής στις καντίνες του ομίλου, διαμονή 4 ημερών σε ξενοδοχεία 4 αστέρων μία φορά το χρόνο, πλήρης αποζημίωση κατά την αποχώρηση για συνταξιοδότηση και όχι 40% όπως ισχύει για όλους τους εργαζόμενους, πληρωμή υπερωριών 12% επιπλέον του νόμιμου, πληρωμή βρεφονηπιακών σταθμών, κατασκηνώσεων κ.λπ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛ.ΠΕ., η νέα συλλογική σύμβαση θα πρέπει και αυτή να συμβάλλει στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ομίλου, καθώς, στη γεωγραφική περιοχή που δραστηριοποιείται (ανατολική Μεσόγειος, ΝΑ Ευρώπη) εντείνεται ο ανταγωνισμός με είσοδο νέων παικτών από τρίτες χώρες. Την ίδια στιγμή, η οικονομική κρίση έχει μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμων στην Ελλάδα, σε ποσοστά που φτάνουν και το 20%.

Όπως αναφέρουν ανώτατα στελέχη των ΕΛ.ΠΕ., η διοίκηση δεν έχει αντίρρηση για την καταβολή του επιδόματος παραγωγικότητας για παράδειγμα, αρκεί αυτό να συνδέεται με την απόδοση. Είναι δε πρόθυμοι σε πρώτη φάση, τα κριτήρια καταμέτρησης της απόδοσης να είναι αρκούντως ελαστικά, ώστε οι απώλειες να είναι μηδαμινές.

Ωστόσο, κρίνει ότι το ωράριο εργασίας θα πρέπει να επανέλθει στις 40 ώρες την εβδομάδα, προκειμένου οι συνολικές ημέρες εργασίας να είναι συγκρίσιμες με τις αντίστοιχες στις ανταγωνιστικές επιχειρήσεις.

Ακόμη, η διοίκηση θέτει θέμα αλλαγής του τρόπου και χρόνου καταβολής του χρονοεπιδόματος και των αυτόματων αυξήσεων. Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι το 2009 και το 2010, οι αυξήσεις αποδοχών ήταν της τάξης του 7% για κάθε χρόνο, καθώς πέραν του 4% της συλλογικής σύμβασης, προστέθηκε και το 3% του χρονοεπιδόματος.

Νέες δραστηριότητες
 
Τέλος σε ερωτήσεις για τις προοπτικές του ομίλου στο μέλλον, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι οι νέες επενδύσεις, μετά την ολοκλήρωση αυτών στα διυλιστήρια Ελευσίνας και Θεσσαλονίκης, θα είναι προσανατολισμένες σε νέα προϊόντα και τεχνολογίες, όπως βιοκαύσιμα δεύτερης γενιάς (με πρώτη ύλη γεωργική βιομάζα), στην έρευνα και εκμετάλλευση υδρογονανθράκων, θέματα τα οποία διερευνώνται.

Αναφορικά με την συζητούμενη ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ και για τυχόν ενδιαφέρον των ΕΛ.ΠΕ. επισημαίνονταν αρμοδίως ότι το ενδιαφέρον υπάρχει, αρκεί προηγουμένως να αποφασίσει το Ελληνικό Δημόσιο για τον τρόπο της ιδιωτικοποίησης, και αφού επιλυθούν προβλήματα όπως του δικαιώματος προαίρεσης της ΔΕΗ, της σύμβασης μεταξύ ΔΕΗ - ΔΕΠΑ κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: