www.kryfokamari.blogspot.com

Τετάρτη 21 Ιουλίου 2010

«Σβήνουν» τα χρέη του ΟΣΕ

Την κατάργηση κάθε ατέλειας και μειωμένου εισιτηρίου και τη διαγραφή του συνόλου των χρεών-μαμούθ του ΟΣΕ και των θυγατρικών του προβλέπει το νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση των σιδηροδρόμων, το οποίο αναμένεται τις επόμενες ημέρες να δει το φως της δημοσιότητας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι τελευταίες λεπτομέρειες που μένει να διευκρινιστούν αφορούν τις εργασιακές σχέσεις και το πώς θα ενεργοποιηθεί η διαδικασία μείωσης του προσωπικού στον ΟΣΕ με μετατάξεις και υποχρεωτική συνταξιοδότηση όσων έχουν θεμελιώσει σχετικά δικαιώματα.


Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι αυτό που αφορά την οικονομική παλινόρθωση των εταιρειών, οι
οποίες κυρίως μετά τους πειραματισμούς των τελευταίων ετών έχουν βρεθεί σε ιδιαιτέρως δυσχερή θέση. Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό πως ο ΟΣΕ είδε την πλάτη των τραπεζών όταν πρόσφατα αναζήτησε νέες πηγές δανεισμού, με τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να προσφέρουν επιτόκια που έφτασαν ώς και σε διψήφιο ποσοστό.

Στο σχέδιο νόμου προβλέπεται η διαγραφή όλων των χρεών του ΟΣΕ προς το ελληνικό Δημόσιο, το οποίο επίσης αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου τις υποχρεώσεις του οργανισμού προς τρίτους (κυρίως τράπεζες). Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, το σύνολο των χρεών του ΟΣΕ ανέρχεται στο θεαματικό ποσό των 10 δισ. ευρώ, ενώ σε 3 δισ. ευρώ υπολογίζονται οι υποχρεώσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Στην τελευταία περνά ο έλεγχος του τροχαίου υλικού, το οποίο σήμερα ανήκει στον ΟΣΕ, ενώ, όπως είχαν προαναγγείλει στο παρελθόν τα υπουργεία Υποδομών και Οικονομικών, δρομολογείται η διαδικασία αναζήτησης στρατηγικού επενδυτή. Οπως έχει ήδη γίνει γνωστό, ο ιδιώτης θα αποκτήσει το 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και θα αναλάβει τη διοίκησή της, ενώ σχετικές κρούσεις έχουν γίνει σε σιδηροδρομικούς οργανισμούς της Ευρώπης, με την κυβέρνηση να ελπίζει κυρίως σε ένα ενδιαφέρον από την πλευρά της Γαλλίας.

Στα πιο καθημερινά θέματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπονται από το τέλος του 2010 η κατάργηση των μειωμένων εισιτηρίων, των ατελειών και των πάσης φύσεως απαλλαγών και η θέσπιση συμβάσεων μεταξύ της εταιρείας και του υπουργείου Οικονομικών ή της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Το κατά πόσο θα επανεμφανιστούν τα τιμολόγια για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες θα εξαρτηθεί, κατά κύριο λόγο, από τις διαθέσεις και τις δυνατότητες του κρατικού ταμείου. Σημειώνεται πως στο κυβερνητικό σχέδιο προβλέπεται η εφαρμογή κανονισμού της Ε.Ε. του 2007, βάσει του οποίου εφαρμόζεται η επιδότηση των άγονων γραμμών στον σιδηρόδρομο στο πρότυπο αντίστοιχων προβλέψεων για τις αεροπορικές μεταφορές.

Το μεγαλύτερο μέρος της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ, η αξία της οποίας υπολογίζεται ώς και σε 7 δισ. ευρώ, προβλέπεται να μεταβιβαστεί στο Δημόσιο, με τη ΓΑΙΑΟΣΕ να λειτουργεί ως διαχειριστής της.
enet

Δεν υπάρχουν σχόλια: